تور گرجستان: چگونه در تفلیس رفت و آمد کنیم؟

به گزارش مجله شرقیا، حمل و نقل عمومی در تفلیس

تفلیس، مرکز گرجستان شهری بزرگ و تماشایی است شهری که برای گشت و گذار در نقاط مختلفش گزینه های زیادی برای انتخاب وسایل حمل و نقل عمومی دارید. خبرنگاران در این پست از انواع وسایل حمل و نقل در تفلیس و هزینه کرایه آن ها می گوید، ما را همراهی کنید.

تور گرجستان: چگونه در تفلیس رفت و آمد کنیم؟

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

اتوبوس

اتوبوس های تفلیس آبی و زردند و شماره راستا در جلوی هر کدام معین است. بیشتر ایستگاه های اتوبوس تابلویی دارند که بر روی آن موقع آمدن اتوبوس بعدی نمایش داده می گردد. کرایه هر سفر حدود 50 تتری است و در هنگام سوار شدن به اتوبوس باید آن را پرداخت کنید.

تله کابین و قطار کابلی

فقط از پارک رایک تا قلعه ناریکالا می توانید سوار بر تله کابین چشم اندازهای تماشایی از شهر را ببینید. یکی از این تله کابین ها حتی کف شیشه ای هم دارد و کرایه آن ها فقط 1 لاری است. قطار کابلی که در سال 1905 راه افتاده کوه Mtatsminda را بالا می رود و اخیرا هم بازسازی شده و کرایه اش 2 لاری است.

مینی بوس

به مینی بوس های گرجستان ماشروتکا می گویند و همه این مینی بوس های مرکز شهر زرد رنگند. به جز در خیابان روستاولی که برای سوار شدن به آن ها باید در ایستگاه های اتوبوس منتظر بمانید در بقیه قسمت های شهر هیچ ایستگاهی ندارند و برای سوار شدن باید دستتان را تکان دهید.

مترو

تفلیس دو خط مترو دارد که در میدان ایستگاه به هم می رسند. برای استفاده از قطار مترو باید همراه خودتان کارت مسافرتی مترومانی داشته باشید که می توانید آن را در همه ایستگاه ها تهیه و یا شارژ کنید. هر سفر با مترو 50 تتری است و این هزینه اصلا ربطی به مسافت جابجایی ندارد. نام ایستگاه ها هم به زبان گرجی و هم به زبان انگلیسی نوشته شده و صداهایی که از بلندگوی قطار می آید هم به دو زبان گفته می شوند. ساعت کار مترو هم از 7 صبح تا نیمه شب است. برای سوار شدن به مترو حتما باید مترومانی کارت داشته باشید می توانید با 2 لاری آن را خریداری کنید و برای هر سفر 0.5 لاری از شارژ کارت کم می گردد.

تاکسی

تاکسی مقرون به صرفه و راهی آسان برای رفت و آمد در شهر است. کرایه بیشتر سفرهای درون شهری بین 3 تا 6 لاری است. برخی از تاکسی ها تاکسی متر دارند و برخی ها هم کرایه ثابتی می گیرند. قبل از اینکه سوار تاکسی شوید بر سر قیمت به توافق برسید حتی می توانید چانه هم بزنید چون رانندگان تاکسی وقتی می بینند شما خارجی هستید ممکن است کرایه بیشتری بخواهند.

قطار

مقرون به صرفه ترین راه برای خرید بلیط قطار این است که به ایستگاه قطار مرکزی بروید معمولا در باجه های بلیط فروشی اینجا یکی از کارکنان به زبان انگلیسی حرف می زند.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1974

به "تور گرجستان: چگونه در تفلیس رفت و آمد کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان: چگونه در تفلیس رفت و آمد کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید