کره شمالی و جنوبی در المپیک 2020 تیم های مشترک می فرستند

به گزارش مجله شرقیا، در ادامه گشایش روابط بین کره شمالی و جنوبی، این دو کشور قصد دارند برای المپیک 2020 توکیو در بعضی رشته های ورزشی تیم مشترک ارائه نمایند.

کره شمالی و جنوبی در المپیک 2020 تیم های مشترک می فرستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کره شمالی و جنوبی از کمیته جهانی المپیک (IOC) خواستند به بعضی از تیم های ورزشی دو کشور اجازه دهند برای المپیک تابستانی سال 2020 تیم مشترک ارائه نمایند. همچنین بحث برگزاری مشترک المپیک سال 2032 توسط دو کره را نیز مطرح کردند که با استقبال این کمیته روبرو شد.

به نوشته پایگاه اینترنتی سی ان ان، با این که مقامات دو کره هنوز خاتمه جنگ را اعلام ننموده اند، با IOC در شهر لوزان سوئیس دیدار کردند. این کمیته روز آدینه اعلام نمود سئول و پیونگ یانگ قصد دارند تیم های بسکتبال بانوان، هاکی بانوان، جودو و قایق رانی (روینگ) را به صورت مشترک به المپیک 2020 توکیو بفرستند.

المپیک زمستانی سال گذشته میلادی که در آن دو کره یک تیم مشترک ارائه نموده بودند، موجب کاهش تنش در شبه جزیره کره شد. دو ماه پس از این بازی ها رهبران دو کره برای اولین بار پس از جنگ دوکره، با یک دیگر دیدار کردند. پس از آن نیز سنگاپور میزبان دیدار کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 162

به "کره شمالی و جنوبی در المپیک 2020 تیم های مشترک می فرستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی و جنوبی در المپیک 2020 تیم های مشترک می فرستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید