سلطانی: خیلی ها با سهم خواهی می خواهند به جای هروی در المپیک باشند، ذهنیت پیروزی در ملی پوشان جا افتاده است

به گزارش مجله شرقیا، مهدی سلطانی کاپیتان سابق تیم ملی کاراته اعتقاد دارد، بعضی با سهم خواهی به دنبال دریافت جای شهرام هروی و حضور در المپیک توکیو هستند.

سلطانی: خیلی ها با سهم خواهی می خواهند به جای هروی در المپیک باشند، ذهنیت پیروزی در ملی پوشان جا افتاده است

مهدی سلطانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره برگزاری مرحله نخست لیگ دنیای کاراته وان در سال 2021 گفت: به خاطر وقفه زیاد میان آخرین مرحله برگزار شده این رویداد با مسابقات ترکیه، خیلی از ورزشکاران مطرح نتوانستند در مسابقات ترکیه توانایی های خود را نشان بدهند. رافائل آقایف، بهمن عسگری و جاناتانه هورنه بعضی از این چهره های عظیم بودند که دست شان به مدال نرسید و عامل این اتفاق نیز وقفه طولانی مسابقات بود.

وی توضیح داد: یکی از دلایل درخشش کاراته ایران در این مسابقات برگزاری مسابقات سوپرلیگ بود. محکی را که بسیاری از ستاره های دنیا در این مسابقات خوردند، بچه های ما ماه گذشته در سوپرلیگ خورده بودند. ذبیح الله پورشیب، سجاد گنج زاده، بهمن عسگری و علی اصغر آسیابری نیز در مسابقات لیگ مثل همواره ندرخشیدند، اما این نفرات در کاراته وان ترکیه این پیک را رد نموده بودند و آزمون و خطایی را که بسیاری از عظیمان دنیا در این مسابقات داشتند، در سوپرلیگ پشت سر گذاشته بودند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

کاپیتان سابق تیم ملی کاراته خاطر نشان کرد: کاراته ایران به اعتمادبه نفسی رسیده است که نمی تواند به کمتر از قهرمانی و نایب قهرمانی راضی گردد. اعتمادبه نفسی که در سالیان گذشته وجود نداشت، اما در حال حاضر ذهنیت پیروزی طلبی در بازیکنان ما جا افتاده است. شهرام هروی نیز جو خوبی را در تیم ملی کاراته جا انداخته است و به خوبی بازیکنان را مدیریت می نماید.

سلطانی تأکید کرد: پورشیب، مهدی زاده و گنج زاده بازیکنانی نیستند که سرمربی تیم ملی بخواهد از آنها ایراد تکنیکی و تاکتیکی بگیرد، اما چه بسا بسیاری از مربیان مدعی در صورتی که سرمربی تیم ملی شوند از این بچه ها ایراد تکنیکی و تاکتیکی می گیرند. البته اعتقاد ندارم بچه های ما بی ایراد هستند، اما در شرایط کنونی سرمربی تیم ملی به خوبی توانسته است این موضوع را مدیریت کند و از راهی وارد گردد که بچه ها به اعتمادبه نفس برسند.

وی درباره نقش شهرام هروی در موفقیت های کاراته ایران گفت: آرامش تیم ملی کاراته از زمان حضور هروی خیلی بیشتر از گذشته بوده است و این آرامش یاری زیادی به ما نموده است. در مسابقات دنیای 2008 ژاپن و 2010 صربستان اتفاقاتی در تیم ملی افتاد که تیم ملی تعطیل و به حاشیه کشیده شد، اما در زمان هروی هیچکدام از این اتفاقات در تیم ملی نیفتاده است و ما ندیدیم که تمرینات تیم ملی تعطیل یا زد و خورد و بی احترامی در اردوی تیم ملی صورت بگیرد.

ملی پوش سابق کاراته ایران گفت: این اشتباه است که فکر کنیم سرمربی فقط باید روی فن قوی باشد و فکر می کنم سرمربی تیم ملی علاوه بر مسائل فنی باید فاکتورهای دیگری نیز داشته باشد. شهرام هروی با توانایی فنی توانسته چندین سال کاراته ایران را قهرمان دنیا و آسیا کند و او در تمام سالیان حضور در تیم ملی توانسته نکاتی را به بچه ها تزریق کند. از طرفی ملی پوش ما بازیکنانی نیستند که از هر کسی به راحتی حرف شنوی داشته باشند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

دارنده مدال برنز آسیا اضافه کرد: سرمربی تیم ملی در کنار مسائل فنی توانسته است فضای خوبی را در تیم ملی ایجاد کند تا تیم وارد حاشیه نگردد و در این سال ها نیز برخلاف گذشته ملی پوشان نیز وارد حاشیه نشدند. در حال حاضر هیچ ارتباطی با تیم ملی ندارم، اما از موفقیت های تیم ملی در میادین بین المللی خرسند می شوم و به عنوان یک ایرانی سر خود را بالا می گیرم. در دفاع از کادر فنی و بازیکنان نیز به دنبال منافع شخصی نیستم و حقایق را مطرح می کنم.

سلطانی در خصوص عدم وجود حمایت بعضی از پیشکسوتان در شش ماه تا مسابقات المپیک گفت: بعضی از نقدها مغرضانه و شخصی است. خیلی ها دوست دارند هروی نباشد و خودشان در المپیک حضور داشته باشند و به دنبال سهم خواهی هستند. بعضی از مدیران و مربیان گذشته بیشتر از منافع ملی به دنبال منافع شخصی هستند و دوست دارند مجدد حضور داشته باشند. اگر برای بعضی از این نفرات منافع ملی و اهتزاز پرچم ایران مهم بود حتماً از تیم ملی حمایت و به جای مسائل شخصی از تیم ملی پشتیبانی می کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1544

به "سلطانی: خیلی ها با سهم خواهی می خواهند به جای هروی در المپیک باشند، ذهنیت پیروزی در ملی پوشان جا افتاده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطانی: خیلی ها با سهم خواهی می خواهند به جای هروی در المپیک باشند، ذهنیت پیروزی در ملی پوشان جا افتاده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید