5 حادثه پرتکرار تهران در سال 97

به گزارش مجله شرقیا، خبرنگاران آنلاین:مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به تشریح اقدامات این سازمان در یک سال گذشته پرداخت و از 5 حادثه پرتکرار تهران در سال 97 گفت.

5 حادثه پرتکرار تهران در سال 97

مهدی داوری،مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت وگو با شهرنوشت در تشریح عملکرد سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در سال 97 با اشاره به آمار ساختمان های بلندمرتبه آموزش داده شده (طرح 999 برج) در سال 97 اظهار کرد: به دنبال اجرای این طرح در 8 منطقه عملیاتی، در منطقه یک (26 برج)، منطقه 2 (12برج)، منطقه 3 (10 برج)، منطقه 4 (7 برج)، منطقه 5 (10 برج)، منطقه 6 (11برج)، منطقه 7 (6 برج) و منطقه 8 (8 برج) تحت آموزش قرار گرفته اند.

او با بیان این که در مجموع ساکنان 90 برج تحت آموزش قرار گرفته اند، عنوان کرد: این آموزش ها به 9 هزار و 116 نفر از ساکنان برج های مناطق 22 گانه شهرداری ارائه شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به بازدید ایمنی از کلیه مدارس شهر تهران و نظارت بر رفع موارد ناایمن توضیح داد: تکمیل سیاهه بازدید ایمنی در برابر حریق در مدارس، توضیح موارد ناایمن و ارائه دستورالعمل ایمنی، معین مهلت برای رفع موارد ناایمن و انجام مکاتبات لازم از طریق معاونت پیشگیری سازمان از جمله اقداماتی است که در بازدید اولیه از سوی سازمان آتش نشانی انجام می شود.

بازدید آتش نشانان از بیش از دو هزار مدرسه

داوری با تاکید بر حصول اطمینان از رفع موارد ناایمنی پیشین در بازدیدهای ثانویه به نمونه هایی از موارد ناایمنی در مدارس اشاره کرد و گفت: لوله کشی غیر استاندارد گاز، برق کشی نامناسب و دپوی ضایعات قابل اشتعال، سیم کشی تابلوی برق اصلی، عدم وجود سه راهی مناسب، انبارداری نامناسب و ارتفاع کم جان پناه پشت بام از جمله موارد ناایمنی در مدارس بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به آموزش نکات ایمنی به کادر اداری و آموزشی مدارس اضافه کرد: آشنایی با خاموش کننده های دستی، آشنایی با خطرات ناشی از برق، آشنایی با روش های خروج اضطراری و ایمنی مسیرهای تخلیه، مخاطرات لوازم گرمایشی شعله مستقیم، آموزش نحوه صحیح نصب و استقرار دودکش و نکات ایمنی موتورخانه ها از جمله مواردی بود که به کادر اداری و آموزشی مدارس آموزش داده شد.

به گفته داوری در سال 97 و در دو هفته آموزشی در 8 منطقه عملیاتی؛ هفته اول هزار و 498 مدرسه و در هفته دوم هزار و 298 مدرسه تحت آموزش قرار گرفته اند و به همین دلیل دو هزار و 431 دستورالعمل صادر شده است.

او با اشاره به احداث و بهره برداری ایستگاه های آتش نشانی در سال 1397 اظهار کرد: ایستگاه 131 آتش نشانی (سوهانک)، ایستگاه 129 آتش نشانی (آزادگان) و ایستگاه 110 آتش نشانی (عباس آباد) از جمله مواردی بودند که در این سال احداث شدند و مورد بهره برداری قرار گرفتند.

برقراری بیش از یک میلیون تماس با سامانه 125

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در تشریح آمار حریق، حوادث و خدمات ایمنی شهر تهران در سال 1397 نیز توضیح داد: در مجموع یک میلیون و 362 هزار و 495 تماس با سامانه 125 در این سال اجرا شده و آتش نشانان در پی تماس با این سامانه 70 هزار و 675 فقره عملیات انجام داده اند.

داوری ادامه داد: از بین تماس های برقرار شده با آتش نشانی تهران 31 درصد (21 هزار و 623 مورد) درباره حریق، 16 درصد (11 هزار و 603 مورد) در خصوص حادثه و 53 درصد (37 هزار و 569 مورد) در بحث مرتبط با خدمات ایمنی بوده است.

وی با اشاره به اینکه میانگین زمان رسیدن به محل حریق 4 دقیقه و 13 ثانیه بوده است، عنوان کرد: زمان رسیدن به محل حریق 2 ثانیه جلوتر از هدف کمی مقرر در برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران (4 دقیقه و 15 ثانیه) است.

5 حادثه پرتکرار در سال 97

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به 5 حادثه پر تکرار شهر تهران در سال 97 توضیح داد: تصادف یا واژگونی خودرو، نشت مایع (بنزین، گازوییل و ...)، سقوط درختان، نشت گاز، اجسام معلق و در حال سقوط و آب گرفتگی بیشترین حوادث پرتکرار در شهر تهران بوده است.

داوری با اشاره به 5 خدمت ایمنی پرتکرار شهر تهران در سال 97 توضیح داد: محبوس شدن در آسانسور، مشاهده حیوانات، محبوس شدن افراد، بسته شدن درب (بدون محبوسی)، محبوس شدن حیوانات و نشت آب از جمله خدمات ایمنی ارایه شده پرتکرار بوده است.

وی با اشاره به اقدامات بهبودمحور در کاهش حریق های مرتبط با نگهداشت شهر، از کاهش نرخ رشد این نوع حریق ها در سطح مناطق شهرداری تهران در سال 97 نسبت به سال 96 خبر داد و گفت: با تمهیدات اندیشیده شده در معاونت خدمات شهری و محیط زیست و همراهی و مشارکت مناطق و نواحی شهرداری تهران در سال 1397 کاهش 27 درصدی حریق های مرتبط با خدمات شهری (حریق سطل های زباله 29درصد کاهش، حریق معابر و گذرگاه ها 23 درصد کاهش و حریق فضای سبز 31 درصد کاهش) را شاهد بوده ایم.

به گفته داوری، همه مناطق شهرداری تهران در سال 1397 در مقایسه با سال قبل از آن با کاهش وقوع حریق های مرتبط با نگهداشت شهر روبرو بوده اند.

وی با اشاره به خرید نردبان و بالابر آتش نشانی عنوان کرد: خرید 5 دستگاه نردبان 64 متری، 4 دستگاه نردبان 56 متری، 6 دستگاه نردبان 32 متری، 4 دستگاه نردبان 30 متری و 2 دستگاه بالابر 55 متری از جمله دیگر اقدامات اجرا شده در سال 97 بوده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 430

به "5 حادثه پرتکرار تهران در سال 97" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 حادثه پرتکرار تهران در سال 97"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید