شارجه، پایتخت فرهنگی امارات

به گزارش مجله شرقیا، سومین شهر بزرگ امارات یکی از چهار شهر میزبان جام ملت های آسیا 2019 است.

شارجه، پایتخت فرهنگی امارات

به گزارش خبرنگاران، جام ملت های آسیا قرار است به میزبانی کشور امارات برگزار گردد. هشت استادیوم در چهار شهر امارات میزبانی این دوره از رقابت ها را بر عهده دارند.

شارجه سومین شهر بزرگ و پرجمعیت کشور امارات است. شارجه به عنوان پایتخت فرهنگی امارات محسوب می گردد و در سال 2014 به عنوان پایتخت اسلامی انتخاب شد. تاثیر فرهنگ اسلامی بر نماهای ساختمان، غذاها و طبیعیت این شهر نمایان است. شارجه یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد. مساحت شارجه 2600 کیلومتر مربع است. از جاذبه های گردشگری این شهر می توان موزه های هنری متعدد، سالن های تئاتر، بازارهای هنرهای دستی و مساجد گوناگون را نام برد. موزه ملی شارجه میزبان برگزاری نمایشگاه بی سابقه ای از نقاشی های نگارگران دنیا بوده است.

یکی از مشکلاتی که این شهر همچنان دارد مشکل بزرگ ترافیک است. در ساعات شلوغ، در خیابان های شارجه ترافیک زیادی وجود دارد. مسئله ای که باید ببینیم در خلال جام ملت های آسیا چگونه رفع خواهد شد.

نمایشگاه کتاب شارجه یکی از معروف ترین نمایشگاه هایی است که هر سال در کشور امارات برگزار می گردد و مورد استقبال گسترده ناشران و نویسندگان واقع شده است.

استادیوم:

الشارجه

استادیوم شارجه، با 11 هزار نفر گنجایش، یکی از استادیوم های کشور امارات برای جام ملت های آسیا است که میزبانی بازی های تیم شارجه را بر عهده دارد. قرار است پنج دیدار از بازی های مرحله گروهی و یک دیدار از بازی های مرحله یک هشتم نهایی در این استادیوم برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 128

به "شارجه، پایتخت فرهنگی امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شارجه، پایتخت فرهنگی امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید