کنگره، مادورو را غاصب و دیکتاتور خطاب کرد

به گزارش مجله شرقیا، ایسنا نوشت: رئیس جدید و منتخب کنگره تحت تسلط اپوزیسیون ونزوئلا تاکید نمود، زمانیکه نیکولاس مادورو دهم ژانویه برای دور دوم سوگند یاد کند رئیس جمهوری غاصب خواهد شد.

کنگره، مادورو را غاصب و دیکتاتور خطاب کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، خوآن گوایدو از حزب اپوزیسیون اراده مردمی ونزوئلا که شنبه به عنوان رئیس جدید کنگره انتخاب شد، بدون ذکر جزئیات تاکید نمود با دیکتاتوری مقابله خواهد نمود و به دنبال انتخاباتی منصفانه خواهد بود.

اظهارات او به نقدها دولت های سراسر دنیا که مادورو را به تضعیف دموکراسی و سوء مدیریت اقتصادی متهم می نمایند، افزوده شده است. اما این کنگره عمدتا بدون قدرت ابزارهای قاطع چندانی برای جلوگیری از شروع به کار یا کاهش سلطه مادورو بر قدرت ندارد.

گوایدو در اولین سخنرانی خودش تاکید نمود: مادورو از دهم ژانویه رئیس جمهوری غاصب این جمهوری خواهد بود. این مجلس ملی، به عنوان تنها قدرت مشروع منتخب ونزوئلایی ها، نمایندگی مردم را در دست دارد.

او با تاکید بر اینکه تسلیم نخواهد شد، خواهان اجرای عدالت برای ده ها تن از رهبران سیاسی محبوس یا تبعیدی از جمله شماری از قانونگذاران شد. او دولت را مقصر زندگی اسف بار ونزوئلایی ها دانست.

52310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 131

به "کنگره، مادورو را غاصب و دیکتاتور خطاب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنگره، مادورو را غاصب و دیکتاتور خطاب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید