آتش سوزی ارتفاعات دالاهو ادامه دارد

به گزارش مجله شرقیا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت که آتش سوزی که از ظهر امروز (سه شنبه) در ارتفاعات شهرستان دالاهو رخ داد به دلیل وزش باد همچنان در حال پیشرفت است.

آتش سوزی ارتفاعات دالاهو ادامه دارد

به گزارش ایرنا، جلیل بالایی گفت: به دلیل صعب العبور بودن جهت، نیرو های منابع طبیعی، مردمی و امدادی به سختی می توانند به محل آتش دسترسی داشته باشند.

وی اضافه نمود: بخشی از آتش تا به امروز مهار شده است، اما با توجه به وزش باد همچنان آتش در منطقه به پیش می رود.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه به دلیل گستردگی منطقه و صعب العبور بودن آن تا به امروز برآورد دقیقی از مساحت گرفتار شده در حریق نشده است.

بالایی با بیان اینکه فراخوان لازم به منظور حضور نیرو های مردمی برای خاموش کردن آتش صادر شده است، گفت: در صورتی که آتش سوزی خاموش نشود سطح گسترده ای از ارتفاعات دالاهو دچار حریق خواهد شد.

براساس اطلاعاتی که قرار داده اند آتش سوزی اکنون در ارتفاعات دارویس و سیاوانه شهرستان دالاهو مشاهده می شود.

حادثه برای رییس اداره منابع طبیعی دالاهو

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، رییس منابع طبیعی دالاهو امروز در عملیات اطفاء حریق ارتفاعات دچار حادثه شده است.

ماشاالله کولانی گفت: مرتضی تاسه که به عنوان یکی از فرماندهان میدانی عملیات اطفاء حریق در منطقه حضور داشت، در منطقه ای صعب العبور گرفتار آتش شد و از صخره سقوط کرد.

فرماندار دالاهو نیز در این رابطه گفت: نیرو های امدادی سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه اکنون رییس اداره منابع طبیعی را در ارتفاعات پیدا کردند و در حال انتقال وی به پایین کوه هستند تا به وسیله آمبولانس به بیمارستان منتقل شود.

محمدکرم اضافه نمود: اعضای تیم امدادی که در محل حضور دارند تا به امروز حال عمومی آقای تاسه را مطلوب ارزیابی کردند امیدواریم این فرایند تا زمان انتقال وی به مراکز درمانی حفظ شود.

در هفته گذشته نیز بیش از 380 هکتار از مراتع و جنگل های منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل شهرستان پاوه در آتش سوخت.

استان کرمانشاه 2 میلیون و 499 هزار هکتار مساحت دارد که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی با بیش از 527 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 192 هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

در این استان سه منطقه حفاظت شده شامل منطقه حفاظت شده بیستون که 54 هزار هکتار است، بوزین و مره خیل در پاوه 23 هزار هکتار و قلاجه هم حدود 43 هزار هکتار است.

بلوط ایرانی، بنه، زیتون، ارغوان، گلابی وحشی، کیکم، زالزالک، زبان گنجشک، آلوچه، ختمی، لاله واژگون از پوشش های گیاهی این منطقه حفاظت شده است. همچنین بز و پاژن، شوکا، قوچ و میش، پلنگ، سنجاب ایرانی، گربه وحشی، گرگ، روباه، تیهو، کبک، عقاب، گنجشک سانان و … از گونه های جانوری این منطقه است.

شوکا نماد زیست محیطی استان کرمانشاه و یکی از گونه های کمیاب جانوری این استان است که به گفته مسوُولان محیط زیست استان کرمانشاه هم اکنون نزدیک به 20 راس شوکا در منطقه بوزین و مرخیل شهرستان پاوه محافظت می شود.

منبع: فرارو
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1056

به "آتش سوزی ارتفاعات دالاهو ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی ارتفاعات دالاهو ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید