آزمایش پیروز موشک اتمی هند با برد 2 هزار کیلومتر

به گزارش مجله شرقیا، وزارت دفاع هند از آزمایش پیروز یک موشک بالستیک اتمی سطح به سطح از سوی ارتش هند در روز های اخیر اطلاع داد.

آزمایش پیروز موشک اتمی هند با برد 2 هزار کیلومتر

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، رسانه ها از آزمایش پیروز یک موشک بالستیک اتمی سطح به سطح از سوی ارتش هند در روزهای اخیر اطلاع دادند.

به نوشته وبگاه دیفنس بلاگ سازمان توسعه و تحقیقات دفاعی هند بیان کرد که پیروز شده یک فروند موشک بالستیک سطح به سطح اتمی با برد 2 هزار کیلومتر را با پیروز آزمایش کند. این سازمان اعلام نموده است که اگنی-پی نسل تازه موشک های کلاس اگنی است و بین هزار تا دو هزار کیلومتر برد دارد.

این مرکز از آزمایش پیروز و سطح بالای هدف گیری این موشک با توجه به داده های ثبت شده اطلاع داد. در پی این رویداد، راجناث سینگ وزیر دفاع هند پیغام تبریک فرستاد و در توییتی نوشت: موشک اگنی پی قابلیت های بازدارندگی هند را تقویت می نماید.

یک مقام وزارت دفاع هند هم گفت که قدرت مانور پذیری و هدف گیری این موشک بالاست. یک مقام دیگر وزارت دفاع هند گفت که نحوه حمل و نقل این موشک، زمان لازم برای پرتاب آن را کاهش می هد.

هند چندی قبل هم از آزمایش پیروز یک موشک سطح به سطح به نام شاریا با قابلیت حمل کلاهک اتمی اطلاع داد. این موشک تازه بردی معادل 750 کیلومتر دارد و از یک تاسیسات دفاعی ارتش هند در جزیره اودیشما با پیروزیت شلیک شد.

این موشک اتمی تازه هند هم بر ساس ادعای مقام های این کشور با دقت به هدف خود در خلیج بنگال اصابت کرد. سوخت این موشک از نوع جامد است و بنابر ادعای هند می تواند رادارهای دشمن را فریب دهد. این موشک قادر به حمل کلاهک متعارف و اتمی به وزن بیش از 1000 کیلوگرم است.

نیروی اتمی هند تنها 16 سال عمر دارد، اما این کشور تا به امروز پنج موشک اتمی فراوری نموده است. هند قوای سه گانه خود را در زمین، دریا و هوا مجهز به سلاح اتمی نموده است. اولین قدم در این راستا ساخت سلاح اتمی برای شلیک از هواپیماهای نیروی هوایی هند بود.

هنددر سال های اخیر و دور از توجه رسانه ها در حال ساخت ناوگان زیردریایی هسته ای خود ب بوده است. دهلی نو پیشتر بیان کرد که توسعه زرادخانه اتمی یک اقدام بازدارنده در مقابل چین و پاکستان است.

هند تا به امروز چهار آزمایش اتمی انجام داده است. اولین آزمایش اتمی این کشور در سال 1974 و سه آزمایش اتمی دیگر در سال 1998 انجام شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1760

به "آزمایش پیروز موشک اتمی هند با برد 2 هزار کیلومتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش پیروز موشک اتمی هند با برد 2 هزار کیلومتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید