شروع دریافت مالیات از خانه های خالی از هفته بعد

به گزارش مجله شرقیا، به گزارش خبرنگاران، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی از شروع برنامه اخذ مالیات از عادی بر سرمایه از تیرماه یعنی هفته آینده خبر داده است.

شروع دریافت مالیات از خانه های خالی از هفته بعد

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

طبق گزارش فارس این مقام مسوول در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد گفته است: بر اساس یکی از مواد قانون مالیات های مستقیم وزارت راه و شهرسازی مکلف به ایجاد سامانه ملی املاک و اسکان در کشور است تا سازمان امور مالیاتی از این سامانه برای شناسایی خانه های خالی و در عین حال مالیات ستانی استفاده کند.

وی اظهارداشت: این وزارتخانه دسترسی به آمار و اطلاعات املاک و ساختمان ها را در کشور ندارد چون اراضی را واگذار می نماید بنابراین تعداد واحدهای مسکونی ساخته شده، صدور پروانه ساختمانی و گواهی انتها کار بیشتر در حوزه شهرداری ها، دهیاری ها و سازمان ثبت اسناد و املاک واقع شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بهمن ماه سال گذشته سامانه ملی املاک و اسکان در کشور رونمایی شد و این سامانه هم اکنون برای سازمان امور مالیاتی قابل استفاده است اما این سازمان معاذیر قانونی دارد.

وی اضافه کرد: متاسفانه برای هر کاری در کشور یک سری موانع را خود قانون به وجود می آورد آن هم اینکه بعضی دستگاه ها برای در اختیار قرار دادن اطلاعات خود به دستگاه ها و سازمان های دیگر منع قانونی دارند.

اسلامی اظهار کرد: با توجه به اقدامات و کوشش های انجام شده به زودی این معاذیر قانونی رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی نیز به موازات بارگذاری اطلاعات لازم را در این سامانه شروع نموده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بسیار خوش بین هستیم که در همین تابستان برگه های مالیاتی برای کسانی که خانه های خالی دارند، صادر گردد.

وی اضافه کرد: خانه های خالی متعلق به هر فردی که باشد سرمایه ملی محسوب می گردد.

اسلامی بیان نمود: دو میلیون واحد مسکونی بدون استفاده در کشور وجود دارد که اگر این واحدها در بازار عرضه شوند بی تردید گشایشی در زندگی مردم و کسب و کارها به وجود خواهد آمد.

وی ادامه داد: مالیات بر خانه های خالی شاید عدد بزرگی به لحاظ مالیاتی نباشد ولی عدالت اجتماعی در پرتو این مهم اتفاق خواهد افتاد.

وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به اینکه حوزه مسکن حوزه حقوق خصوصی است، گفت: طبق قوانین موجود کشور اگر مالک و مستاجر سر اجاره به اشکال بربخورند دادگاه بین آن ها حکمیت می نماید.

وی اضافه کرد: قیمت های که در بازار مسکن اتفاق می افتد ربطی به عرضه و تقاضا ندارد.

اسلامی اظهار کرد: افزایش قیمت مسکن در اختیار بخش مسکن نیست بلکه بازارهای موازی هستند که بر این بازار تاثیر می گذارند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1046

به "شروع دریافت مالیات از خانه های خالی از هفته بعد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع دریافت مالیات از خانه های خالی از هفته بعد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید