کاهش چشمگیر تعداد گردشگر ها به خاطر قیمت تور کیش

به گزارش مجله شرقیا، خرید تور کیش و دیگرها شهرهای مسافرتی ایران با توجه به گران شدن هزینه های سفر در مقایسه با سال های گذشته کاهش قابل توجهی داشته است. شرکت های جهانگردی مختلف برای آن که بتوانند مسافران خود را داشته و تورهای خود را برگزار کنند، راهکارهای مختلفی را اجرا کرده تا هم کیفیت سفر خود را حفظ کرده و هم قیمت آن را تا حد ممکن برای مسافران کاهش دهند. در این مطلب قصد داریم بدانیم که چه عواملی باعث افزایش هزینه های سفر و کاهش چشمگیر تعداد جهانگرد ها شده و چگونه می توانیم سفری ارزان تر داشته باشیم.

کاهش چشمگیر تعداد گردشگر ها به خاطر قیمت تور کیش

عوامل موثر بر قیمت تور کیش

کافی است هزینه خرید تور کیش امسال را تنها با 2 یا 3 سال پیش مقایسه کنید تا متوجه شوید که هزینه این سفر برای افراد چقدر افزایش داشته است. عوامل مختلفی می تواند تورهای داخلی و خارجی را گران قیمت تر کند.

افزایش قیمت بلیط هواپیما و دیگر وسایل نقلیه

برای سفر به جزیره زیبای کیش گزینه های مختلفی پیش روی شما قرار گرفته است. می توانید مستقیما از شهر محل زندگی خود با یک سفر هوایی خود را به کیش برسانید. می توانید با استفاده از قطار یا اتوبوس خود را به یکی از شهرهای نزدیک رسانده و سپس با استفاده از قایق های مسافربری وارد کیش شوید. همچنین می توانید با خودرو شخصی خود به کیش سفر کنید. در این حالت نیز مانند شرایط قبل به یکی از بنادر نزدیک کیش رفته و می توانید بر روی لندی کرافت خودرو خود را نیز وارد جزیره کیش کنید.

هر کدام از حالت های بالا را برای سفر به کیش انتخاب کرده باشید، هزینه حمل و نقل شما نسبت به چند سال و یا حتی چند ماه گذشته بسیار تغییر کرده است. بنابراین بدون شک یکی از عوامل تاثیرگذار بر افزایش هزینه های سفر، گران شدن بلیط هواپیما و دیگر وسایل نقلیه است.

افزایش هزینه اقامت در هتل

فاکتور موثر دیگر بر هزینه خرید تور کیش، هزینه تمام شده اقامت مسافران در هتل است. مانند قیمت بلیط های هواپیما هزینه اقامت در هتل نیز نسبت به چند ماه و چند سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. البته شما می توانید ا سوئیت های ارزان قیمت تر نیز برای محل اقامت خود در سفر استفاده کنید، اما به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت سفر خود را فدای هزینه نکنید. حتما محل اقامتی را انتخاب کنید که ایمن، تمیز و مناسب باشد.

افزایش قیمت رستوران و خوراک

فرقی نمی کند که شما در پی خرید تور کیش باشید یا بخواهید خودتان به این جزیره زیبا سفر کنید، هزینه خوراک شما در طول سفر مبلغی است که حتما از قبل باید برای آن برنامه ریزی کرده باشید. با توجه به گران شدن مواد اولیه خوراکی در چند ماه گذشته غذای سرو شده در رستوران ها و فست فودها نیز تا بین 20 تا 50 درصد افزایش قیمت داشته است. از این رو هزینه های خورد و خوارک در سفر را جدی بگیرید.

چگونه به کیش سفری ارزان تر داشته باشیم؟

برای آن که سفر شما به هر شهر ایران و یا کشورهای دیگر ارزان تر تمام شود، سفر با تور می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. از آن جا که آژانس های جهانگردی با توجه به تعداد بالای مسافر با بخش های مختلف مانند شرکت های هواپیمایی، هتل ها و رستوران ها قرارداد بسته و هزینه کم تری نسبت به یک فرد عادی پرداخت می کنند. از این رو شما نیز برای رزرو هتل، خرید غذا از رستوران و یا خرید بلیط هواپیما در مجموع هزینه کم تری پرداخت خواهید کرد. از طرف دیگر می توانید صفحه مربوط به آژانس های جهانگردی را داشته باشید تا بتوانید در جریان تورهای لحظه آخری قرار بگیرید. خرید تور کیش در این تورهای لحظه آخری می تواند هزینه های شما را گاهی بین 20 تا 60 درصد کاهش دهد.

در چه فصلی به کیش سفر نکنیم!

اگر در پی یک سفر ارزان و مالی به کیش و تهیه بلیط کیش ارزان هستید، بهتر است فصل زمستان و اواخر پاییز را در لیست خود خط بزنید. با توجه به گرم بودن هوای کیش در زمستان متقاضی سفر به این جزیره بسیار زیاد است. افزایش تقاضا برای سفر به یک شهر، باعث بالا رفتن هزینه ها در هر بخش خواهد شد. هتل ها، رستوران ها و حتی آژانس های هواپیمایی درصدی را روی قیمت های خود بالا خواهند برد و هزینه سفر شما در مجموع بسیار بیشتر از زمان های دیگر از آب درخواهد آمد.

این مطلب را هم بخوانید: قیمت بلیط هواپیما از شهر وان ترکیه به استانبول

همچنین تعطیلات بهار با توجه به آن که تمام اعضای خانواده زمان خالی و آزاد دارند، بازار سفر به شهرهای مختلف به خصوص کیش گرم تر خواهد بود. بنابراین اگر شلوغی در زمان سفر را دوست ندارید، بهتر است در فصل بهار به کیش سفر نکنید.

سفری ارزان به کیش در تابستان

برای یک سفر ارزان به کیش، بهترین گزینه برای شما فصل تابستان خواهد بود. با توجه به گرمای هوا در این فصل، تعداد جهانگرد های کم تری به این جزیره سفر می کنند. با توجه به وجود اتاق های خالی، هتل ها تخفیفات ویژه ای برای مسافران در نظر می گیرند. آژانس های هواپیمایی تعداد بیشتری بلیط لحظه آخری برای فروش ارائه می کنند و در کل هزینه خرید تور کیش برای مسافران ارزان تر تمام خواهد شد.منبع: فاینداتور
انتشار: 11 دی 1401 بروزرسانی: 11 دی 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2192

به "کاهش چشمگیر تعداد گردشگر ها به خاطر قیمت تور کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش چشمگیر تعداد گردشگر ها به خاطر قیمت تور کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید