آنچه مردم جهان درباره آمریکا از شبکه های برون مرزی ایران می بینند ، خانه ای شکلاتی که آب می گردد!

به گزارش مجله شرقیا، این درست است که ثروت دنیا به آمریکا سرازیر می گردد اما بهره اکثریت مردم از آن فقط به حد زنده ماندن است. این جدای از مشکل رنگ پوست و ... است.

آنچه مردم جهان درباره آمریکا از شبکه های برون مرزی ایران می بینند ، خانه ای شکلاتی که آب می گردد!

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

گروه فرهنگ و هنر خبرنگاران: یک سوال همیشه بر فعالیت شبکه های برون مرزی ایران سایه افکن بوده؛ اینکه چرا باید بودجه کشور ما برای مطلعی ملت های دیگر هزینه گردد؟

اما سوالی دقیق تر اینست که آیا درون امریکا هم همان قدرتی وجود دارد که در رسانه های آمریکایی دیده می گردد؟ اینکه آمریکا به دلیل جذب دارایی و دانشمندان موفقیت های علمی و صنعتی دارد بر کسی پوشیده نیست اما این فرایند قطعا عایدی چندانی برای مردم خود ایالات متحده نداشته و نخواهد داشت. آنها در شرایط عادی زندگی می نمایند و چه بسا به دلیل بعضی مسائل مانند فاصله طبقاتی و نیز تبعیض نژادی با بحران های عظیم تری نسبت به کشورهای دیگر دست و پنجه نرم می نمایند. اینکه آمریکا قدرت نظامی بالایی دارد یا به فضا راه یافته چقدر موجب کاهش فقر یا تبعیض در میان مردم ایالات متحده شده است؟

بیشتر مولفه ها در آمریکا ابعاد عظیم تری دارد مانند مصرف گرایی اما به همان اندازه نیز ظلم و آلام بشری برای مردم خود آمریکا بسیار عظیم است. امریکا ابرقدرت است اما نمی خواهد مسائل اجتماعی درون کشورش را حل نماید. این نکته مهمی است که برعکس آن در رسانه های جمعی آمریکا به نمایش درمی آید.

جهانیی از شادی، ارزشمندی، کوشش و عدالت در رسانه های غربی با نام امریکا همراه می گردد و فرصت، برادری و آزادی را ارزش های آمریکایی عنوان می نمایند. به راستی اگر چنین بود اکنون شاهد تظاهرات مردم علیه گرسنگی، خشونت قضایی، تبیعض نژادی و برابر نبودن فرصت ها در امریکا بودیم؟

حقایق درون کشور امریکا هرگز توسط رسانه های بین المللی به جهان مخابره نمی گردد. این درست است که ثروت جهان به آمریکا سرازیر می گردد اما بهره اکثریت مردم از آن فقط به حد زنده ماندن است. این جدای از مشکل رنگ پوست و ... است. قوانین امریکا برای طبقه ثروتمند با سایر اقشار، زمین تا آسمان متفاوت است.

این موارد باید به اطلاع همه مردم جهان برسد. رسانه های آزاداندیش که به عنوان آلترناتیو رسانه های بین المللی مطرح غربی مشهور شده اند می توانند این وظیفه را در معرفی درون امریکا به جهان انجام دهند. اولین رسانه برون مرزی که توانست در این راستا گام بردارد پرس تی وی بود. دقیقا به همین دلیل هم با انبوه مسائل روبرو شد تا نتواند ماهیت درونی امریکا را نشان دهد.

هر چند این شبکه نخبگان و منتفدان غرب را به خود جذب کرد اما مردم آمریکا همچنان به رسانه های امریکایی و غربی اعتماد داشتند. اکنون می توان همان بی عدالتی درون جامعه ایالات متحده که در صفحه پرس تی وی در 13 سال گذشته به نمایش در آمده بود را در اعتراض های مدنی وآشوب های خیابانی حال حاضر آمریکا به نظاره نشست.

اکنون دقیقا زمانی است که باید شبکه های برون مرزی ایران به ویژه پرس تی وی تقویت شوند حال آنکه به دلیل نبود ردیف بودجه مستقل وحمایت قطره چکانی بعید به نظر می رسد از این فرصت کم نظیر بتوان استفاده کرد.

مردم ایالات متحده در فرایندی شتابان هر روز بیشتر از روز قبل به رسانه های غربی بی اعتماد می شوند و در جست و جوی رسانه ای هستند که حقیقت را با دروغ نیالاید.

صنعت زندان به معنای صنایعی نیست که در ساخت محل زندان یا وسایل آزار و اذیت زندانیان نقش دارد بلکه منظور استفاده رایگان و دقیقا برده داری صنایع آمریکایی از زندانیانی است که با دستور سیستم قضایی فاسد آمریکا در زندان به سر می برند و به عنوان چیزی بدتر از کارگر رایگان به هر کاری حتی اعمال ضد انسانی و ضد اخلاقی وادار می شوند.

این بخش برای زنان زندانی به این معنی است که مجبور به تن فروشی شوند. حالا نهادهای حقوق بشری و جنبش های فمینیستی از این حقایق مطلع هستند یا خبری ندارند؟ اگر خبر ندارند می توانند برنامه های پرس تی وی مانند ((ما مردم)) را تماشا نمایند و از حقایق پشت پرده یک امپراطوری رو به سقوط مطلع شوند.

اندیشمندان غربی از روژه گارودی مسلمان تا امانوئل تُد یهودی سقوط امپراطوری آمریکا آن هم به دست مردم خود آن کشور را پیش بینی نموده بودند. کافیست کتاب های آنان را که برای دو سه دهه قبل است، بخوانیم. گویی آنان حقایق امروز را می دیدند. البته کار سختی هم نیست اگر شرایط داخلی و حقایق خوب و بد یک کشور را بدانید به سهولت می توانید حوادث عظیم آینده آن را تا حدودی برآورد کنید. اما سوال اینجاست که حقیقت را از کدام منبع می توان به دست آورد. همه مردم یک کشور که نمی توانند مانند دو شخصیت فوق استاد دانشگاه باشند و از قشر نخبه به حساب بیایند.

خوشبختانه فضای مجازی فرصتی کم نظیر در اختیار مردم غرب نهاده تا بتوانند از زیر بهمن سنگین رسانه های فریبنده آمریکایی و انگلیسی سری بیرون آورند و رسانه ای آزاداندیش مانند پرس تی وی و ... را ببینند.

اکنون زمانی است که آشوب نه تنها در یک شهر در بازه زمانی چند روز تا یک هفته بلکه به مدت چند ماه همه ایالت های آمریکا را فراگرفته و ما بهترین فرصت را برای خط دادن به مردم خشمگین بحران زده ایالات متحده در اختیار داریم.

به سوال ابتدای بحث بازگردیم؛ نشان دادن حقایق تلخ درون جامعه و حکومت آمریکا توسط شبکه های برون مرزی برای مردم خود امریکا می تواند آنها را از رویاهای آمریکایی بیدار سازد تا بدانند خانه شکلاتی که مجموعه های خیال باف مانند سی ان ان و ای بی سی یا فاکس نیوز برای آنها نمایش می دهند توهم است.

با آب شدن این خانه شکلاتی خیالی است که دولت آمریکا با مردم ایالات متحده برخورد خواهد نمود و دیگر صلح مسلحی که در گذشته در داخل آمریکا وجود داشت از میان می رود، یا آنکه وادار می گردد خواسته های معیشتی به حق آنها را اجابت کند. در آن شرایط فرصت و بودجه ای برای جنگ افروزی در خاورمیانه باقی نمی ماند.

مزیت دیگر این اطلاع رسانی توسط شبکه هایی مانند پرس تی وی این است که مردم آمریکا متوجه می شوند پول مالیاتی که می دهند به جای خدمات رفاهی به بمب و موشکی تبدیل می شوند که مردم بدبخت و ضعیف در یمن، افریقا، افغانستان را می کشد. پرس تی وی هم اقدامات جهانی کاخ سفید را به مردم امریکا نشان می دهد هم شرایط درون ایلات متحده را به ساکنان ینگه جهان می نمایاند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1218

به "آنچه مردم جهان درباره آمریکا از شبکه های برون مرزی ایران می بینند ، خانه ای شکلاتی که آب می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه مردم جهان درباره آمریکا از شبکه های برون مرزی ایران می بینند ، خانه ای شکلاتی که آب می گردد!"

1 دیدگاه

0000000 30 آبان 1400

انگار مردم ایران همه تو کاخ ها زندگی میکنن برین از
کارتون خوابای ایرانم برنامه درست کنین

پاسخ به 0000000
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید