اثر عرضه نقره در بورس کالا ، نقره موجب رونق بورس کالا می گردد؟

به گزارش مجله شرقیا، به گزارش خبرنگاران، اواخر بهمن ماه علیرضا ناصرپور، معاون توسعه بازار و مطالعات مالی بورس کالای ایران خبر از قرارداد آینده نقره و راه اندازی آن در بورس کالا اطلاع داد و گفت: از آنجا که شمش نقره به صورت استاندارد در ایران ضرب نمی گردد، نقره به صورت ساچمه به قراردادهای آینده بورس کالا می آید و اندازه هر قرارداد آینده نقره نیز 100 گرم است. کارشناسان بورس کالا معتقدند عرضه نقره در بورس کالا موجب رونق بیشتری می گردد و ارزش معاملات را بیشتر می نماید.

اثر عرضه نقره در بورس کالا ، نقره موجب رونق بورس کالا می گردد؟

مرتضی محمدی، معاون بورس کالا و انرژی کارگزاری فارابی در خصوص چشم انداز بورس کالا در اثر عرضه نقره گفت: عرضه نقره با اثرات مثبتی همراه است. این عرضه در بورس کالا موجب شفافیت بیشتر در فرایند معاملات و قیمت گذاری می گردد.

محمدی در رابطه با رشد و رونق بازار در اثر عرضه نقره در بورس کالا گفت: ورود نقره به بازار موجب افزایش حجم معاملات و بهبود فرایند بازار می گردد.

معاون بورس کالا و انرژی کارگزاری فارابی با اشاره به اینکه ورود نقره به بورس کالا تا حدودی رونق مالی به همراه دارد، گفت: با این کار فرایند بازار متعادل می گردد، زیرا عرضه به طوری کلی گسترش پیدا می نماید و گسترش در حجم معاملات به نفع شرایط مالی موجود است.

محمدی با اشاره به اینکه عرضه نقره در بورس کالا در حالت کلی به نفع معاملات است، ادامه داد: در ادامه عرضه نقره در بورس کالا موجب شفافیت بیشتر در قیمت ها می گردد. با توجه به اینکه زیره و زعفران در بازار عرضه می گردد و حجم و عرضه پایینی در بازار دارد، با ورود نقره حجم عرضه و معاملات افزایش پیدا می نماید و همین مساله قیمت ها را شفاف تر می نماید.

محمودرضا الهی فرد، مدیرعامل کارگزاری سی ولکس در رابطه با عرضه نقره در بورس کالا گفت: انتظار می رود با عرضه نقره در بورس کالا، حجم معاملات افزایش پیدا کند. شاید عرضه نقره به اندازه عرضه طلا و سکه تاثیرگذار نباشد، اما باتوجه به ارزش ذاتی نقره درصد تضمین معاملات برای معامله گران بالا می رود و فرایند معاملات بازار بهتر می گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1603

به "اثر عرضه نقره در بورس کالا ، نقره موجب رونق بورس کالا می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثر عرضه نقره در بورس کالا ، نقره موجب رونق بورس کالا می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید