احیای صنعت قطعه سازی خودرو با استفاده از ظرفیت های دانشگاه شریف

به گزارش مجله شرقیا، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه صنعتی شریف و شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو)، به امضا رسید.

احیای صنعت قطعه سازی خودرو با استفاده از ظرفیت های دانشگاه شریف

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، در راستای سیاست های کلان نظام و با هدف تجلی شعار فراوری، دانش بنیان و اشتغال آفرین، به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت های علمی و تخصصی دانشگاه ها، شرکت ها و مؤسسات فناور و دانش بنیان داخلی در توسعه خودکفایی و بومی سازی و نیز بهره مندی از استعدادهای مذکور در اجرای پروژه های صنعت قطعه سازی خودرو، تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی شریف و شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) منعقد شد.

نشست امضای تفاهم نامه و همفکری در مورد توسعه تعاملات فناورانه دانشگاه صنعتی شریف و شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) با حضور دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه، مهندس عادل پیرمحمدی مدیرعامل شرکت ساپکو و بعضی از معاونین و مدیران این دو مجموعه برگزار گردید.

در ابتدای این نشست دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه در سخنانی به معرفی ظرفیت های اکوسیستم دانشگاه صنعتی شریف پرداخت.

او گفت: دانشگاه شریف در نظر دارد حاصل و اندوخته 56 سال فعالیت علمی خود را در این دهه در خدمت نیازهای جمهوری اسلامی بگذارد و کوشش خواهیم کرد که دانشگاهمان در خدمت صنایع بزرگ و اصلی کشور بوده و چالش های موجود در این صنایع را حل نماید.

در ادامه مهندس پیرمحمدی مدیرعامل شرکت ساپکو نیز به بیان نیازمندی های فناورانه این شرکت پرداخت.

او گفت: اگر بخواهیم به اقتصاد دانش بنیان برسیم باید صنعتمان دانش بنیان گردد. متاسفانه هم صنعت و هم دانشگاه مظلوم واقع شده اند و علی رغم تمام برنامه هایی که برای ارتباط میان این دو گذاشته می گردد، باز هم در این زمینه به جایگاهی که شایسته است نرسیده ایم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 شهریور 1401 بروزرسانی: 5 شهریور 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2134

به "احیای صنعت قطعه سازی خودرو با استفاده از ظرفیت های دانشگاه شریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای صنعت قطعه سازی خودرو با استفاده از ظرفیت های دانشگاه شریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید