اردیبهشت و خرداد سختی در پیش خواهیم داشت ، افکار عمومی اجازه ندهد شرایط عادی جلوه داده گردد

به گزارش مجله شرقیا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: واقعیت این است هر چند ما از ایجاد بحران جدی در طول یک ماه و نیم اخیر جلوگیری نموده ایم ولی اگر قرار باشد فرایند عادی سازی به زندگی مردم بازگردد بحران جدی تری در پیش خواهیم داشت.

اردیبهشت و خرداد سختی در پیش خواهیم داشت ، افکار عمومی اجازه ندهد شرایط عادی جلوه داده گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، حسین کریم در نشست مطبوعاتی امروز دوشنبه 18 فروردین که در دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار گردید، اظهار کرد: طی یک ماه و نیم گذشته به یاری همیاری و مشارکت مردم، کوشش کادر بهداشت و درمان، همکاری ارگان های درگیر با موضوع کرونا و اطلاع رسانی درست اصحاب رسانه توانسته ایم تا حد قابل قبولی در مقابل ویروس کرونا پیروز شویم.

وی ادامه داد: در روزهای اول شیوع کرونا در البرز با مسائل خاصی روبرو بودیم که کمبود تجهیزات و امکانات محافظتی، ترس و اضطراب گسترده در میان مردم، قاچاق تجهیزات بهداشتی و درمانی، ناهماهنگی در توزیع اقلام ضدعفونی نماینده و کمبود امکانات درمانی بخشی از آنها بود.

وی گفت: طی این مدت علی رغم فشار و استرسی که به کادر بهداشت و درمان استان وارد شد، تک تک آنها مثل سربازان دوران جنگ در محل خدمت خود حاضر بوده و بدون استراحت برای حفظ سلامت و جام خبرنگارانانمان کوشش نموده اند.

این مسئول شرح داد: با کوشش اعضای ستاد مدیریت کرونای استان امروز به جایی رسیده ایم که برای بیش از 75 درصد البرز نشینان تست غربالگری صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: خوشبختانه بعد از پیک اولیه این بیماری به شرایط مناسبی در استان رسیده ایم و تعداد بیماران بستری از 505 نفر به 430 نفر رسیده است.

وی تاکید نمود: علاوه براین طی این مدت پیروز شده ایم سن ابتلا به این بیماری را بالاتر برده و به این ترتیب آمار جوانانی که بر اثر کرونا جان خود را از دست می دهند را کاهش دهیم.

کریم افزود: متوسط سن ابتلا به این بیماری در البرز طی روزهای اول شیوع 50 سال بوده که حالا به حدود 60 سال رسیده است.

وی تاکید نمود: خوشبختانه از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون هیچ یک از کارکنان و کادر بهداشت و درمان استان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست نداده اند.

کریم تاکید نمود: واقعیت این است هر چند ما از ایجاد بحران جدی در طول یک ماه و نیم اخیر جلوگیری نموده ایم ولی اگر قرار باشد فرایند عادی سازی به زندگی مردم بازگردد بحران جدی تری در پیش خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید نمود: اگر با باز شدن اصناف، بانک ها، ادارات و ... مردم بخواهند مثل روزهای عادی و بدون رعایت اصول بهداشت فردی و رعایت اصل فاصله گذاری اجتماعی در فضاهای عمومی تردد داشته باشند، به احتمال زیاد اردیبهشت و خرداد سختی در پیش خواهیم داشت.

وی افزود: اگر مردم رعایت ننمایند هر مغازه، اداره، بانک و... می تواند منتقل نماینده ویروس باشند.

کریم تاکید نمود: از مردم درخواست داریم با حساسیت 10 برابر بیشتر از یک ماه و نیم گذشته اصول بهداشت فردی را رعایت نمایند، از منزل خارج نشوند و در صورت اجبار برای خروج حتماً مواد ضدعفونی نماینده به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه هنور بخشی از تصمیم گیری دولت برای عادی سازی امور انجام نشده و 30 فروردین در این خصوص تصمیم گیری می گردد، گفت: افکارعمومی نباید اجازه دهد بعضی شرایط عادی جلوه داده گردد.

وی با بیان اینکه درست است که معیشت بعضی در این روزها به مخاطره افتاده، اظهار کرد: تصور کنید که یکی از عزیزانتان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست بدهد، در این شرایط با چند میلیارد تومان می توان این آسیب را جبران کرد.

کریم خاطر نشان کرد: افرادی که پولی پس انداز دارند، ماشین و خانه دومی دارند الان زمان هزینه کرد آن برای حفظ سلامت خود و خانواده است چون اگر کوچکترین مسئله ای پیش بیاید دیگر قابل جبران نخواهد بود.

وی افزود: از مردم درخواست می گردد با رعایت توصیه ها در مورد چگونگی پیشگیری از این بیماری شرایط حفظ جان خود و عزیزانشان را فراهم نمایند تا با مدد الهی و مراعات مردم و کوشش تیم سلامت دامنه شیوع این ویروس از میان برداشته گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 929

به "اردیبهشت و خرداد سختی در پیش خواهیم داشت ، افکار عمومی اجازه ندهد شرایط عادی جلوه داده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردیبهشت و خرداد سختی در پیش خواهیم داشت ، افکار عمومی اجازه ندهد شرایط عادی جلوه داده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید