امضا قرارداد انتقال خطوط فراوری تراکتور و ابزار کشاورزی ایتالیایی به ایران

به گزارش مجله شرقیا، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران گفت: در جریان سفر هیئت مالی ایتالیا به ایران، قرارداد انتقال خطوط فراوری تراکتورسازی و ابزارکشاورزی ایتالیایی به ایران امضا شد و طی روزهای آینده قرارداد جدیدی نیز با آنها به امضا می رسد.

امضا قرارداد انتقال خطوط فراوری تراکتور و ابزار کشاورزی ایتالیایی به ایران

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی کانون انجمن های صنایع غذایی ایران کاوه زرگران با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری میان کانون صنایع غذایی تهران و همتای ایتالیایی خود اظهار کرد: از مهم ترین اهداف کانون در جریان سفر هیأت ایتالیایی به ایران، هدف برقراری روابط دو جانبه با هدف رونق مالی صنعت غذا در ایران بود که ضروری است این روابط را به بنگاه ها و شرکت های ایرانی انتقال دهیم.

دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران با اشاره به اینکه فصل جدید همکاری بین المللی اقتصاد ایران با کشورهای اروپایی در زمینه های مختلف مالی شروع شده است اضافه نمود: علاقه شرکت های بزرگ و سرمایه گزاران خارجی برای ورود به حوزه های مختلف بازار ایران روز به روز بیشتر نمایان می گردد و مسئولیت تشکلهای مالی در این بزنگاه بسیار سنگین و تاثیر گذار است.

وی توضیح داد: در این راستا کانون انجمن های صنایع غذایی ایران پس از عقد تفاهمنامه با همتای فرانسوی از سه ماه قبل برنامه ریزی عقد تفاهمنامه همکاری با همتای ایتالیایی خود را انجام داده بود و در سفر ماه گذشته به ایتالیا اجرای آن نهایی و مقرر شد تا با حضور یک هییت تخصصی غذایی از کشور ایتالیا این تفاهمنامه در تهران امضا گردد.

زرگران با نگاهی به نشست مشترک دو کشور در اتاق تهران گفت: هیأت ایتالیایی خواهان ارتباطات گسترده تری با شرکت های بزرگ ایرانی بود تا آنجا که این هیأت پیش از ورود به ایران در تمامی زمینه های مالی اطلاعات مورد احتیاج را به دست آورده و برنامه ریزی های لازم را برای همکاری های بیشتر انجام داده بودند.

وی اعلام کرد: این اولین بارست که طراحی و اجرای پروژه پذیرش هیات مالی تخصصی در حوزه صنایع غذایی و توسط یک تشکل انجام می گردد ما در این مورد نهایت کوشش خود را به کار بستیم و در نهایت میزبان وزیر کشاورزی ایتالیا، ماریزیو مارتینا Maurizio Martina و رییس فدراسیون غذای ایتالیا، لویی جی اسکور داماگلیا Luigi SCORDAMAGLIA و جمعی از فعالان غذا و کشاورزی ایتالیا بودیم و تفاهمنامه همکاریهای متقابل در همین جلسه امضا شد.

وی درباره سفر وزیر کشاورزی ایتالیا به ایران نیز توضیح داد: وزیر کشاورزی ایتالیا اطلاعات جامع و کاملی از وضع مالی کشور به خصوص در زمینه کشاورزی ایران داشت و خواهان ادامه همکاری های مشترک در آینده نزدیک با ایران شد.

دبیر کانون انجمن های صنایع غذایی ایران برگزاری نشست مشترک صنایع غذایی ایران و ایتالیا را بسیار مفید و تاثیر گذار ارزیابی کرد و اضافه نمود: ارتباط با کشورهای عضو اتحادیه اروپا در رأس برنامه های ما قرار گرفته است و در آینده نزدیک تفاهم نامه های مشترک دیگری را با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا منعقد خواهیم کرد.

زرگران ادامه داد: راه های ارتباطی مناسبی بین دو طرف به وجود آمده و همکاری های دو طرفه ای ایجاد شده که باید این ارتباطات را در سطح بنگاه ها و شرکت های ایرانی دنبال کنیم. طرف ایتالیایی نیز باید بتواند این ارتباطات را با شرکتهای خود برقرار کند تا زمینه های همکاری بیشتر به زودی فراهم گردد.

وی در مورد انعقاد تفاهمنامه های همکاری با شرکت های اروپایی توضیح داد: قراردادهای مشترکی در طی این دیدار بین ایران و ایتالیا امضا شد که یکی از این قراردادها مربوط به خطوط فراوری تراکتور سازی و ابزارهای کشاورزی ایران است که با هیات ایتالیایی به امضا رسیده و به زودی مفاد قرارداد اعلام خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 558

به "امضا قرارداد انتقال خطوط فراوری تراکتور و ابزار کشاورزی ایتالیایی به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضا قرارداد انتقال خطوط فراوری تراکتور و ابزار کشاورزی ایتالیایی به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید