انتقاد از کمبود نیروی انسانی در فوریت های پزشکی خوزستان

به گزارش مجله شرقیا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در هر پایگاه فوریت های پزشکی باید 13 نیرو مستقر باشند اما اکنون در هر پایگاه فوریت های خوزستان 6 نیرو خدمات ارائه می دهند. در واقع هر کدام از نیروهای فوریت های پزشکی خوزستان به اندازه دو و نیم نفر کار می نماید.

انتقاد از کمبود نیروی انسانی در فوریت های پزشکی خوزستان

به گزارش خبرنگاران، دکتر ایرج نظری در جلسه شورای سلامت خوزستان که دیروز(30 مردادماه) برگزار گردید، اظهار کرد: در بحث فوریت های پزشکی و پیش بیمارستانی که باید بیمار سریعاً به اورژانس رسانده گردد، معضلات و مشکلات زیادی در استان خوزستان وجود دارد.

وی با بیان این که خوزستان، استانی پهناور و با موقعیت جغرافیایی متفاوتی است، توضیح داد: فرسودگی زیاد نیروی انسانی و تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی اهواز کفاف پاسخگویی به این میزان مشکلات فوریت ها و اورژانس را ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در زمینه خدمات فوریت های دریایی، هوایی و زمینی به کمک احتیاج داریم و اگر این مشکلات رفع نشوند هم چنان معضلات زیادی در اورژانس و فوریت ها خواهیم داشت.

نظری گفت: طی دو هفته گذشته در یکی از کوه های اطراف باغملک که یکی از سخت عبورترین مسیرهای خوزستان است، یک زن باردار داشتیم که پس از چهار ساعت با کمک یک ماما در دامنه کوه زایمان انجام شد. اگر امکاناتی داشتیم که بتوانیم سریعاً بالگرد را به این اماکن برسانیم قطعاً مشکلات کمتری خواهیم داشت.

وی توضیح داد: هم اکنون در قسمت های شمالی استان خوزستان با توجه به اتفاقات اخیر و آتش سوزی تالاب هورالعظیم به همکاری سایر سازمان ها احتیاج داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان این که منابع کشوری کفاف تأمین همه هزینه های فوریت های پزشکی را نمی دهد، گفت: در این راستا به کمک منابع استانی احتیاج داریم.

وی یادآور شد: طبق برنامه توسعه پنجم و ششم حدود 34 پایگاه جاده ای در استان خوزستان کمبود داریم و در هر پایگاه فوریت های پزشکی باید 13 نیرو مستقر باشند اما اکنون در هر پایگاه فوریت های خوزستان شش نیرو خدمات ارائه می دهند. در واقع هر کدام از نیروهای فوریت های پزشکی خوزستان به اندازه دو و نیم نفر کار می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 19

به "انتقاد از کمبود نیروی انسانی در فوریت های پزشکی خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از کمبود نیروی انسانی در فوریت های پزشکی خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید