انگلیس به دنبال تقویت موضع خود در مذاکرات پسا برگزیت با اروپا

به گزارش مجله شرقیا، یک نشریه آلمانی با استناد به محافل دولتی انگلیس از کوشش تیم برگزیت لندن برای تقویت موضع خود در مذاکرات پسا برگزیت با اروپا به وسیله ابزار فشار بر این اتحادیه اطلاع داد.

انگلیس به دنبال تقویت موضع خود در مذاکرات پسا برگزیت با اروپا

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران نشریه بیلد آلمان در گزارشی نوشت: روز آدینه (11 بهمن ماه) انگلیس رسما از اتحادیه اروپا خارج می گردد. حالا این پرسش مطرح است که عملا بعد از این رخداد چه تغییراتی ایجاد می گردد؛ در ابتدای کار تغییرت زیادی به نظر نمی رسد رخ دهد. اما 31 ژانویه شروع مذاکراتی برای چگونگی شکل گیری مناسبات آینده بین انگلیس و اتحادیه اروپا است و در این اوضاع چیزهای زیادی در معرض خطر نابودی قرار گرفته است.

انگلیس حالا در پی تقویت موضع خود در مذاکرات با اتحادیه اروپا است و به گفته بعضی محافل نزدیک به دولت هیچ ترسی از اعمال ابزار فشار بر اروپا از جمله اعمال تعرفه های گمرکی بالا بر تولیدات اروپایی ندارد.

به گزارش ساندی تایمز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با اعضای کابینه خود درباره اعمال تعرفه های تا 10 درصد بر تولیدات خودروی آلمانی و 30 درصد بر انواع تولیدات پنیر فرانسه سخن گفته است.

به گزارش این رسانه انگلیسی مسئله تنها این نیست و تیم مذاکره نماینده برگزیت دولت بوریس جانسون همچنین در این باره با هم توافق نموده اند که اولویت آن ها در مذاکرات تجاری، آمریکا، ژاپن، استرالیا و نیوزلند و نه اروپا باشد. این بدین مفهوم است که ابتدا و قبل از اروپا باید با این کشورها توافق تجاری منعقد گردد.

کمیته راهبردی خروج کابینه جانسون (Exit Strategy Committee) که اعمال تعرفه بر تولیدات اروپا را در دستور کار قرار داده است هر پنج شنبه جلستی را تشکیل می دهد. هفته آینده استراتژی محصولات کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است. به صورت رسمی انگلیس و اتحادیه اروپا باید برنامه مذاکرات خود را در هفته اول فوریه ارائه دهند.

هدف از این اقدامات، تسریع مذاکرات بعد از برگزیت است. انگلیس یک تجارت کاملا عاری از عوارض و سهمیه را از اتحادیه اروپا می خواهد اما خودش خواستار پایبندی به قواعد این اتحادیه نیستند.

بورس جانسون نخست وزیر انگلیس روز آدینه توافقنامه نهایی برگزیت را که ساعاتی پیش به امضای اورزلا فن درلاین رئیس کمیسیون اروپا و شارل میشل رئیس شورای اروپا رسیده بود را امضا کرد تا کشورش رسماً در آستانه خروج از اتحادیه اروپا قرار گیرد .

توافق برگزیت روز چهارشنبه پس از مدت ها بحث و جدل به تصویب مجلس انگلیس نیز رسیده و روز پنج شنبه نیز ملکه انگلیس آن را تأیید نموده بود .

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در اواخر ماه ژوئیه (اوایل مرداد) در اولین نشست خبری خود به عنوان نخست وزیر جدید تأکید کرد که در موعد مقرر یعنی 31 اکتبر (11 آبان) انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج خواهد نمود، اما با توجه به ترکیب مجلس وی در این کار ناکام ماند و در نهایت تصمیم به برگزاری انتخابات زودهنگام گرفت تا شاید از این طریق ترکیب مجلس را به نفع سیاست های مد نظر خود تغییر دهد .

به دنبال پیروزی قاطعانه حزب محافظه کار (به رهبری جانسون) در انتخابات مجلسی انگلیس در واپسین روزهای سال گذشته میلادی، مجلس عوام خروج این کشور از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه و طرح نخست وزیر بوریس جانسون برای برگزیت را تصویب کرد .

مطابق طرح جانسون، انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا، وارد دوران گذار خواهد شد، به این معنا که طرفین (بروکسل و لندن) 11 ماه فرصت خواهند داشت تا به یک توافق جامع در مورد ابعاد و جزئیات برگزیت دست پیدا نمایند .

گرچه بوریس جانسون ابراز امیدواری نموده که در سرانجام دوره انتقالی یک ساله به یک توافق تجاری جامع با اروپا برسد، اما بنا بر گفته بسیاری از منتقدان نخست وزیر انگلیس، زمانبندی یک ساله برای چنین مذاکراتی واقع بینانه نیست. آنها معتقدند رسیدن به یک توافق جامع که در برگیرنده دغدغه ها و ملاحظات انگلیس پس از جدایی از اتحادیه اروپا باشد، مدت زمان بیشتری را می طلبد و بر همین اساس لازم بود تا جانسون دوران گذار را محدود به مدت زمانی 11 ماهه نمی کرد .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 670

به "انگلیس به دنبال تقویت موضع خود در مذاکرات پسا برگزیت با اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس به دنبال تقویت موضع خود در مذاکرات پسا برگزیت با اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید