ایران دو گردشگر استرالیایی را آزاد کرد ، زوجی که با پرواز پهپاد در مناطق ممنوعه بازداشت شدند

به گزارش مجله شرقیا، وزیر خارجه استرالیا از آزادی زوجی اطلاع داد که چندی پیش به اتهام به پرواز درآوردن یک پهپاد در اطراف تهران بازداشت شده بودند.

ایران دو گردشگر استرالیایی را آزاد کرد ، زوجی که با پرواز پهپاد در مناطق ممنوعه بازداشت شدند

خبرنگاران: رویترز نوشت: ماریس پاین وزیر خارجه استرالیا می گوید ایران بعد از برطرف اتهام، یک زوج استرالیایی را که چندی پیش بازداشت شده بودند آزاد نموده است.

مارک فیرکین و جولی کینگ متهم به استفاده بدون مجوز از پهپاد با هدف فیلمبردای بوده اند.

این در حالی است که کیلی موره گیلبرت دیگر تبعه استرالیایی که گفته می گردد از اساتید دانشگاه ملبورن است همچنان در بازداشت به سر می برد.

استرالیا پیشتر وجود انگیزه سیاسی برای این بازداشت ها را رد نموده و گفته بود: هیچ دلیلی ندارد که فکر کنیم این بازداشت ها به نگرانی بین المللی از برنامه اتمی ایران، تحریم های سازمان ملل یا امنیت دریایی در خلیج فارس ارتباط دارد.

بی بی سی نیز اظهارات وزیر خارجه استرالیا را منتشر کرد و نوشت: جولی کینگ یک زن بریتانیایی - استرالیایی و مارک فرکین نامزد استرالیایی او اوایل امسال میلادی در ایران بازداشت شده بودند که اکنون آزاد شده اند.

وزیر خارجه استرالیا همچنین در جمع خبرنگاران گفت: با آرامش خاطر اعلام می کنم که جولی کینگ و مارک فرکین آزاد شده و به استرالیا بازگشته اند.

پین تأیید کرد: گیلبرت همچنان در بازداشت است و محکومیت 10 سال حبس برای وی صادر شده و اضافه نمود: مذاکرات زیادی با مقام های ایرانی برای آزادی این 2 شهروند استرالیایی صورت گرفته است.

وزیر خارجه استرالیا در ادامه گفت: برای آزادی سومین شهروند خود که به جرم جاسوسی در ایران در بازداشت بسر می برد، کوشش خواهد نمود.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه اواخر شهریور ماه در مورد بازداشت سه تبعه استرالیایی گفته بود: این موضوع صحت دارد و این افراد در 2 پرونده هستند و هر 2 منتهی به صدور کیفرخواست شده است. در یک پرونده 2 نفر مبادرت به عکسبرداری از مناطق نظامی و ممنوعه کردند که این عکس ها در حافظه دوربین کشف شده و وجود دارد. در پرونده دیگر موضوع جاسوسی برای کشور دیگری است و دادگاه قضاوت می نماید که این فرد مجرم هست یا خیر.

منبع: چمدان
انتشار: 27 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 472

به "ایران دو گردشگر استرالیایی را آزاد کرد ، زوجی که با پرواز پهپاد در مناطق ممنوعه بازداشت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران دو گردشگر استرالیایی را آزاد کرد ، زوجی که با پرواز پهپاد در مناطق ممنوعه بازداشت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید