بازاریابی مجازی برای جذب گردشگران
به گزارش مجله شرقیا، اگر اطلاعات درستی را در اختیار گردشگران قرار دهید و به علاقه مندی هایشان توجه کنید، بسیاری از آن ها می توانند مخاطب خدمات شما باشند.
همزمان با فرارسیدن تابستان سال 2018، جهانگردان بسیاری به اقصی نقاط جهان سفر نموده و بسیاری از آن ها، از تلفن های همراه خود به عنوان راهنما استفاده خواهند کرد. هر جهانگرد در پی پیدا کردن مکان یا طعمی ناب در سفر، نه تنها به شبکه های اجتماعی مراجعه نموده، بلکه از نظر سایر جهانگردان در این شبکه ها نیز بهره مند می گردد. در اینجا با 6 نمونه از استراتژی های مجازی برای جذب جهانگردان آشنا می شویم.
1. اغلب مسافران برنامه سفر خود را از روزها قبل برنامه ریزی نموده و در طول سفر نیز با به اشتراک گذاشتن عکس ها و تجربیات شان در شبکه های مجازی، با دوستان و خویشاوندان خود ارتباط برقرار می نمایند. به این ترتیب، می توان با ایجاد یک کمپین کوچک به آن ها یاری کرد تا برای سوالات رایج خود، پاسخ پیدا نموده و بدین صورت با آن ها در ارتباط مستقیم نهاده شد.
2. پیدا کردن علاقه مندی های جهانگردان و پیشنهاد مکان هایی که آن ها را هیجان زده خواهد نمود. وقتی جهانگردان احساس نمایند که به حضور آن ها و کیفیت سفرشان توجه شده است، با رضایتمندی بیشتری از سفر بازگشته، این سفر را به دوستان خود توصیه نموده یا دوباره آن را تجربه خواهند کرد.
3. در اطراف هسته های جهانگردی مانند شهرهای بزرگ و معروف، جاذبه های کوچک اما مجذوب کنندهی وجود دارد که می تواند جهانگردان بسیاری را به خود جذب کند. مکان هایی مانند برکه برای ماهیگیری یا جنگل برای پیاده روی از جمله نقاطی هستند که جهانگردان جوان علاقه خاصی برای تجربه آن ها دارند.
4. به وسیله برنامه ریزی، تاثیر مسافران ناراضی را روی تجربیات سفر کاهش دهید. مسافران ناراضی اغلب دلیلی برای شکایت پیدا می نمایند، اما می توان با برنامه ریزی و آموزش مناسب، تاثیر آن ها را بر دیگر مسافران و بعلاوه تجربه سفر کاهش داد.
5. شما می توانید با استفاده از نظر و بازخورد بازدیدنمایندگان برای ارتقا یا تغییر مکان مورد نظر خود بهره ببرید. اغلب بازدیدنمایندگان حس و تجربه خود از سفر به نقطه ای خاص را در شبکه های اجتماعی ابراز می نمایند. شما ممکن است فکر کنید شهربازی شهر شما جای بسیار هیجان انگیزی باشد، در صورتی که مخاطب شما به تازگی از برترین شهربازی در کشوری دیگر آمده و در پی طبیعت بکر به شهر شما سفر نموده است. اطلاع از مقاصدی که برای مخاطبان مجذوب کننده است، نه برای بومی های منطقه، می تواند یاری زیادی به شما در جذب بهتر جهانگردان کند.
6. همواره به یاد داشته باشید در جهانی امروز، هر چه در شبکه های مجازی شناخته شده تر باشید در جهانی واقعی نیز به همان میزان کارکرد خواهید داشت. پس با سرمایه گذاری بر شبکه های اجتماعی، خود را در معرض دید مخاطبانی که در پی خدمات شما هستند، قرار دهید.
منبع: کجارو / چطور / خبرگزاری مهر / دنیای اقتصاد