بازار سیاه در بلیت پروازهای مشهد

به گزارش مجله شرقیا، هم زمان با افزایش تقاضای سفر به مشهد در دهه پایانی ماه صفر، بازار سیاه بلیط هواپیما به مقصد مشهد ایجاد شده که آن را چند برابر قیمت روزهای عادی به فروش می رساند.

بازار سیاه در بلیت پروازهای مشهد

بعضی شرکت های مسافرتی با نزدیک شدن به ایام خاتمهی صفر و افزایش تقاضای تور مشهداین فرصت را مغتنم شمرده و برای جیب مسافران کیسه دوخته اند.

این روزها گلایه و شکایت از افزایش قیمت بلیط سفر به مشهد به ویژه بلیط هواپیما و کمیاب شدن آن در فضای مجازی نیز بحث داغ روز شده است.

به گفته مجید فرقانی، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی خراسان رضوی، گزارش هایی مبنی بر فروش بلیط به مقصد مشهد بیش از نرخ مصوب در بعضی سایت ها و دفاتر مسافرتی دریافت شده است.

مجید فرقانی اضافه نمود:

اغلب سایت هایی که خارج از مشهد هستند، بلیط پرواز با قیمت بیش از نرخ مصوب به فروش می رسانند و چارترهای اصلی از تهران اقدام به افزایش نرخ می نمایند.

به گفته ایشان اقدام های نظارتی به منظور جلوگیری از تخلف و گران فروشی، در دست انجام است و از دفاتر مسافرتی و سایت های فروش به صورت روزانه بازرسی می گردد.

او سقف قیمت بلیط پرواز تهران - مشهد را 450 هزار تومان اعلام و اعلام کرد که فروش بلیط هواپیمای بیش از این نرخ در این جهت تخلف و گران فروشی محرز است.

از عوامل اصلی کلاهبرداری و افزایش قیمت بر اساس اظهارات دبیر انجمن صنفی کارفرمایان دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی خراسان رضوی، دفاتر و سایت های غیرمجاز هستند، لذا برای تهیه بلیط شهروندان باید به دفاتر مجاز مراجعه نمایند.

فرقانی گفت:

چنانچه افراد شکایتی از دفاتر و سایت های فروش بلیط داشته باشند، می توانند شکایت خود را برای رسیدگی در تماس با انجمن صنفی به شماره تلفن 32281830 اعلام نمایند.

حمیدرضا کریم مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی نیز دراین باره اعلام کرد که طرح ضربتی مبارزه با گران فروشی آژانس های مسافرتی از روز 13 آبان ماه در مشهد و با حضور گشت سیار تعزیرات حکومتی به منظور جلوگیری از فروش بلیط خارج از نرخ های مصوب شروع شده است.

حمیدرضا کریم اضافه نمود:

اغلب گران فروشی ها به وسیله شرکت های زیرزمینی انجام می گردد، اما دفاتر مسافرتی برای حفظ حقوق شهروندان مورد بازدید قرار گرفته و به صورت قاطع با هرگونه تخلف برخورد می گردد و این طرح تا خاتمه صفر با جدیت ادامه خواهد داشت.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1980

به "بازار سیاه در بلیت پروازهای مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار سیاه در بلیت پروازهای مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید