برای اسمبل کردن کیس کامپیوتر این 6 قطعه را کنار بگذارید!

به گزارش مجله شرقیا، اسمبل کردن کیس کامپیوتر به ندرت یک کار انفرادی است. تقریباً همه اسمبل کننده های کامپیوتر تحت تأثیر کیس هایی که در اطراف خود دیده اند، قرار می گیرند و از آن ها برای پروژه خود الهام می گیرند. در حالی که این کار برای به دست آوردن ایده های بصری و عملکردی بی شک عالی است، اما معایبی نیز به همراه دارد.

برای اسمبل کردن کیس کامپیوتر این 6 قطعه را کنار بگذارید!

به علت استفاده از بعضی قطعات کامپیوتر در تقریباً همه اسمبل ها، تعداد زیادی از آن ها ظاهری یکسان پیدا نموده اند. این قطعات کامپیوتر پرکاربرد، خلاقیت اسمبل نمایندگان را از بین برده اند و جایگزین ایده های منحصر به فرد با نمونه های تکراری شده اند. در این مطلب به 6 قطعه می پردازیم که بیش از حد برای اسمبل کردن کیس کامپیوتر استفاده می شوند و بهتر است این اشتباهات را تکرار نکنید.

کیس های آکواریومی

کیس های کامپیوتر مدرن، نتیجه نوآوری های تولیدنمایندگان در طول سال ها هستند که منجر به انواع شکل و شمایل ها شده اند که امروزه می بینیم. به همین دلیل این روزها بسیاری از کاربران سراغ کیس های آکواریومی می روند که تا حد زیادی مشابه یکدیگر هستند. آنچه که زمانی یک طراحی نو بود، اکنون آنقدر رایج شده است که تقریباً همه کامپیوترها یکسان به نظر می رسند.

در عوض شما می توانید کیسی با درپوش های چوبی، طراحی عمودی شبیه به کنسول، کیس های بدون پنل و یا کیس های کامپیوتر منحصر به فرد به شکل مکعب یا هرم انتخاب کنید. کیس های آکواریومی آنقدر رایج هستند که انتخاب هر گزینه دیگری، مطمئناً باعث متمایز شدن کامپیوتر شما می گردد.

کابل های RGB

تعداد زیادی از گیمرهایی که در پی اسمبل کردن کیس کامپیوتر هستند، به سراغ کابل های RGB می روند تا محیط درون کیس به شدت روشن گردد. این کابل های RGB زمانی منحصر به فرد بودند و مجذوب نمایندهیت ظاهری کیس را به طور قابل توجهی افزایش می دادند. اما بعد از اینکه استفاده از آن ها همه گیر شد، دیگر مجذوب نمایندهیت زیادی ندارند.

کابل های RGB راهی آسان برای افزایش نورپردازی RGB درون کیس شما هستند، اما اگر اولویت شما زیبایی ظاهری است، باید در پی گزینه های دیگری نیز باشید. برای مثال، کابل های سفارشی بدون نورپردازی RGB که با تم کلی کامپیوتر شما مطابقت داشته باشند، می توانند گزینه فوق العاده ای باشند. بعلاوه می توانید اکستنشن های کابل مشکی یا سفید با روکش را انتخاب کنید که بدون غرق کردن کامپیوتر در جلوه های رنگین کمانی، ظاهری مجذوب نماینده به آن می بخشند.

خنک نماینده های آبی با LCD

اگر از یک پردازنده به شدت قدرتمند استفاده می کنید، پس عملا چاره ای جز خرید خنک نماینده آبی برای آن ندارید. با وجود اینکه بین این خنک نماینده ها تنوع بسیار زیادی وجود دارد، اما بسیاری از گیمرها مدل های دارای LCD را انتخاب می نمایند. این خنک نماینده های مایع به شما امکان می دهند نمایشگر آن ها را با مواردی مانند دمای سیستم، گیف یا هر چیز دیگری که دوست دارید شخصی سازی کنید. اما آن ها با همان مشکل قطعات قبلی روبرو هستند؛ یکسان کردن ظاهر تمام کامپیوترها.

زرق و برق زیاد این نوع خنک نماینده ها را درک می کنیم ولی واقعیت این است که هویت منحصر به فردی برای کیس شما ایجاد نمی نماید. زمانی که به نظر می رسد هر اسمبل نماینده نوی از آن ها استفاده می نماید، بخش زیادی از ارزش خود را از دست می دهند. بنابراین، اگر واقعاً می خواهید کامپیوتر شما متمایز باشد، می توانید به جای تکرار مداوم خنک نماینده های مایع با صفحه نمایش، از بعضی از اجزای خنک نماینده منحصربه فرد و مجذوب نماینده تر بهره ببرید.

خنک نماینده های بادی غول پیکر

طبیعتا بسیاری از کاربران به خنک نماینده های مایع احتیاجی ندارند و برای اسمبل کردن کیس کامپیوتر سراغ خنک نماینده های بادی می روند. با وجود اینکه طی چند سال گذشته عملکرد این نوع خنک نماینده ها بسیار بهتر شده، ولی برای رقابت با مدل های آبی، حجم آن ها به طور قابل توجهی افزایش پیدا نموده است. این خنک نماینده های بزرگ الجثه فضای زیادی را روی مادربرد شما اشغال می نمایند و در نهایت با تقریباً پوشاندن کامل مادربرد و SSD، به زیبایی ظاهری کامپیوتر شما آسیب می زنند.

به همین دلیل اگر از پردازنده 6 یا 8 هسته ای استفاده می کنید، لزوما نباید به سراغ مدل های غول پیکر بروید و مدل های با اندازه استاندارد هم برای شما کافی خواهند بود.

تعداد زیاد فن های کیس

اینکه تعداد بیشتری از اسمبل نماینده ها به جریان هوای داخل کیس اهمیت می دهند و کیس خود را با خنک نماینده های CPU مناسب و فن های کیس کافی تجهیز می نمایند، عالی است. اما بسیاری از آن ها این کار را به حد افراط می رسانند و چند فن کیس بیش از حد برای افزایش حدبیشتر ورودی هوا نصب می نمایند. فراتر از یک نقطه، نصب بیش از حد فن های کیس، جریان هوا داخل کیس شما را به اندازه قابل توجهی بهبود نمی بخشد. علاوه بر این، تعداد زیاد فن های RGB می تواند مجذوب نمایندهیت ظاهری کامپیوتر را به شدت کاهش دهد.

هنگامی که دو یا سه فن ورودی، یک فن خروجی و یک خنک نماینده CPU نصب نموده اید، برای خنک کردن کامپیوتر خود به فن های اضافی احتیاج ندارید. و حتی از نظر زیبایی شناسی، تعداد فن هایی که یک کامپیوتر باید داشته باشد به کیس استفاده شده و پیکربندی فیزیکی کلی سایر اجزا بستگی دارد. این رویه که صرفاً کیس خود را با حدبیشتر تعداد فن کیسی که جا می گیرد پر کنید، باید متوقف گردد.

پاورهای 1600 وات

با افزایش روزافزون مصرف انرژی پردازنده ها و کارت های گرافیک، بسیاری از کاربران مجبور به استفاده از پاور با ظرفیت بالاتر شدند. اما حتی یک سیستم رده بالا با RTX 4090 و Core i9-14900K تنها به یکی از برترین منبع تغذیه های موجود با ظرفیت 1000 وات احتیاج دارد. در واقع، بیشتر کامپیوترهای گیمینگ با یک منبع تغذیه 750 وات یا 850 وات با راندمان 80+ Gold به خوبی کار خواهند کرد. اما به دلایلی، بسیاری از اسمبل نمایندگان کامپیوتر همچنان از پاورهای 1500 وات تا 1600 وات در سیستم های خود استفاده می نمایند.

کاربران کامپیوترهای دسکتاپ اغلب بر این باورند که یک منبع تغذیه بسیار پرقدرت همواره از نظر کیفیت بهتر از منبع تغذیه ای با وات پایین تر است. اما کیفیت یک منبع تغذیه به ساختار و متریال استفاده شده در آن بستگی دارد. بنابراین برای خرید پاور لازم نیست در پی توان بیش از حد بالا باشید و فقط کافی است ارتقاهای چند سال آینده برای قطعات را هم در نظر بگیرید.

کوشش برای ایجاد ظاهر خاص کیس کامپیوتر

با توجه به اینکه کامپیوترهای دسکتاپ روز به روز شباهت بیشتری به یکدیگر پیدا می نمایند، ایجاد تمایز بین آن ها بسیار سخت تر شده است. علاوه بر این، بسیاری از کاربران دوست دارند سیستم آن ها شبیه به سیستم هایی باشد که در شبکه های اجتماعی می بینند. امروزه، اسمبل کردن یک کیس کامپیوتر منحصر به فرد بیش از هر زمان دیگری به کوشش احتیاج دارد، اما شما حداقل می توانید از بسیاری از این قطعات عنوان شده در این مطلب اجتناب کنید و جایگزین هایی را انتخاب کنید که به همان اندازه کارآمد هستند و ظاهر سیستم شما را ارتقا می بخشند.

منبع: XDA

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 خرداد 1403 بروزرسانی: 30 خرداد 1403 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2320

به "برای اسمبل کردن کیس کامپیوتر این 6 قطعه را کنار بگذارید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای اسمبل کردن کیس کامپیوتر این 6 قطعه را کنار بگذارید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید