راهنمای خرید سرور HPE DL380 Gen10

به گزارش مجله شرقیا، سرورهای اچ پی سری Gen10 ، جدیدترین نسل از سرورهای اچ پی هستند که با بهره گیری از آخرین تکنولوژی ها و امکانات مطلوب، برای نیازهای پیچیده و حساس در مراکز داده ها، سازمان ها و کسب وکارها طراحی شده اند.

راهنمای خرید سرور HPE DL380 Gen10

این سری از سرورها با هدف افزایش کارآیی، امنیت و قابلیت مدیریت بهبود یافته اند. این سرورها برای پشتیبانی از برنامه ها و بارهای کاری متنوع و تنوع محیط ها طراحی شده اند و به دلیل قابلیت ها و امکانات منحصر به فرد خود، انتخاب بسیار محبوبی در صنعت سرورها هستند. بعلاوه، می توانند با توجه به احتیاجها و الزامات هر سازمان و کاربردهای خاص تنظیم و تنظیمات مخصوصی دریافت نمایند.

در این مقاله که به وسیله تیم تحریریه شرکت جاده ابریشم رایانه تهیه شده است قصد داریم نحوه آنالیز، انتخاب و خرید منطقی ترین سرور نو بازار که قیمت مناسب، عملکرد بسیار قدرتمند و بعلاوه ویژگی های امنیتی و مانیتورینگ بسیار کاربردی و قابل اطمینان را در اختیار شما قرار می دهد را آنالیز کنیم.

اگر قصد خرید سرور اچ پی HPE DL380 Gen10 را دارید باید چند تا سوال از خودتان بپرسید:

  1. تعداد کاربران Local و Remote سازمان چند نفر است؟

  2. چند عدد VM احتیاج است و یا اینکه چه سرویس هایی قرار است برروی این سرور راه اندازی گردد.

  3. از لحاظ پردازنده چه تعداد هسته سخت افزاری و با چه اندازه فرکانسی مورد احتیاجتان است؟

  4. از لحاظ فضای Memory یا رم، نهایتاً نسبت به احتیاج امروز و چند سال آینده، چه اندازه حافظه یا رم احتیاج دارید؟

  5. از لحاظ فضای ذخیره سازی چه اندازه فضای پرسرعت (SSD) و چه اندازه فضای با سرعت میانه (SAS) و چه اندازه فضا جهت آرشیو اطلاعات (SATA یا NLSAS) احتیاج دارید؟

  6. برای اتصال به شبکه LAN احتیاجمند سرعت 10Gbps یا بالاتر هستید؟

  7. برای اتصال به شبکه SAN احتیاجمند کارت FC HBA هستید؟

  8. آیا اتاق سرور استاندارد از لحاظ محیطی، برق و تجهیزات سرمایشی برای این سرور قابل فراهم شدن است؟

  9. آیا دانش کافی برای راه اندازی، نگهداری و بکاپ از اطلاعات سرور را دارید؟

  10. اگر به هر عنوان موارد 1 تا 9 را تاحدودی داشته باشید، آیا کالای اصلی با غیر اصل را می شناسید؟ از چه طریق متوجه اورینال بودن کالا می شوید؟ در کل باید بگوییم از چه شرکتی خرید با اطمینان انجام می دهید؟

تا این قسمت مقاله متوجه شدید چه مواردی در انتخاب قطعات سرور بسیار مهم است، حالا نوبت آن رسیده درباره انتخاب قطعات مناسب مثل پردازنده، رم و یا هارد، اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید برترین انتخاب ممکن را انجام دهید.

انتخاب پردازنده در سرور اچ پی HPE DL380 Gen10

اولین موردی که باید درباره آن صحبت کنیم، پردازنده سرور است که می توان گفت مهمترین قطعه قابل نصب برروی سرورها هستند که هم روی عملکرد و هم روی قیمت تمام شده سرور تأثیر خیلی زیادی خواهند داشت.

از سال 2017 و همزمان با معرفی سرورهای نسل دهم، شرکت اینتل جدیدترین پردازنده های مخصوص سرور خود را با نام Intel Xeon Scalable برای این دستگاه ها معرفی کرد. تا به امروز چهار نسل از این پردازنده معرفی شده است که فقط نسل اول و دوم قابل نصب برروی سرورهای اچ پی سریGen10 هستند. این پردازنده ها در چهار دسته پلاتینیوم، گلد، سیلور و برنز فراوری می شوند. هر چقدر از برنزها به سمت پلاتینیوم ها حرکت می کنیم، عملکرد پردازنده از نظر هسته، فرکانس، باس ارتباطی رم و ویژگی های پیشرفته امنیتی افزایش می یابد و طبیعتاً قیمت تمام شده پردازنده می تواند تا چند برابر افزایش پیدا کند. پس انتخاب پردازنده مناسب، بدور از هرگونه افراط یا تفریطی می تواند قیمت مناسب برای سرور شما به همراه داشته باشد و منظور ما این است بخاطر کمبود بودچه پردازنده ضعیف تر از احتیاجتان انتخاب نگردد که با انجام این کار طبیعتاً دچار افت عملکرد خواهید شد و اگر پردازنده بالاتر از احتیاجتان بخرید طبیعتاً این پردازنده همواره بیکار خواهد ماند و سرمایه سازمان اسراف خواهد شد. پس موقع خرید پردازنده علاوه بر بودجه باید به تعداد هسته و اندازه فرکانس مورد احتیاج و اینکه تک پردازنده یا دو پردازنده بودن سرور توجه ویژه داشته باشید. به عنوان مثال اگر برای سناریو شما کلاً 10 عدد هسته سخت افزاری کافیست و فرکانس و قدرت پردازنده خیلی مهم نیست می توانید سراغ پردازنده های برنز و سیلور بروید (به طور مثال مدل 4210R) یا در صورتی که احتیاجمند پردازنده قدرتمند هستید ولی بودجه محدودی دارید، می توانید بجای پردازنده های پلاتینیوم از پردازنده های گلد بهره ببرید، یا اینکه فعلا سرور را با تک پردازنده بخرید و در آینده پردازنده های دوم را به آن اضافه کنید.

باز هم احتیاج سازمان و بودجه شما درباره انتخاب مدل و نسل معین نماینده خواهد بود و خرید این سرور اچ پی حتی با پردازنده نسل اولی هم ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

انتخاب رم در سرور اچ پی DL380 Gen10

برروی سرور اچ پی DL380 Gen10 در کل 4 دسته رم قابل نصب است که می بایستی نسبت به احتیاج و بودجه انتخاب مناسبی انجام دهیم، این 4 دسته به ترتیب رم های RDIMM، LRDIMM ، NVIDIMM و Persistent Memory هستند. رم های RDIMM تقریباً بالای 80 درصد فروش رم ها را شامل است در ظرفیت های 32Gb,16Gb,8Gb و 64Gb در دسترس است. این سرور اچ پی دارای 24 اسلات رم است، اگر همۀ اسلات ها را با رم های RDIMM 64Gb پرکنیم نهایتاً به 1.5 ترابایت فضای رم برروی 2 عدد پردازنده دسترسی خواهیم داشت.

رم های LRDIMM در ظرفیت های 128GB و 256GB در دسترس هستند که اگر 24 اسلات را با رم های 256GB پرکنیم به حدود 6TB فضای رم دسترسی خواهیم داشت. رم های RDIMM دارای سرعت پاسخ گویی سریعتر و رم های LRDIMM دارای پهنای باند بالاتر می باشند، پس هر جایی که سرعت مهم باشد از حافظه RDIMM استفاده می گردد. و در جاهایی که اصطلاحاً با Big Data سروکار داریم یا اینکه به فضای رم بیشتر از1.5 ترابایت احتیاج داشته باشیم از رم های LRDIMM استفاده می گردد.

انتخاب هارد سرور اچ پی DL380 Gen10

هاردها در دو دسته SATA و SAS در دسترس می باشند، هاردهای ساتا دارای چرخش 10000rpm, 7200rpm و 15000 دور در دقیقه و پهنای باند 12Gbps قابل نصب هستند. طبیعتاً قیمت هارد SAS نسبت به هارد SATA بالاتر خواهد بود و عملکرد بسیار بهتری نسبت به آن ها را ارائه خواهند داد. SSDها درایوهای مکانیکی نیستند و از NAND Flashها برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده می نمایند و به همین دلیل دارای عملکرد و سرعت بسیار بالاتر از HDDها هستند. این نوع درایوها در سه دسته SAS, SATA و NVME در دسترس هستند هر چقدر از SATA به SAS و به NVME حرکت کنیم عملکرد در قسمت سرعت، پاسخ گویی سریع تر و پهنای باند بالاتری را تجربه خواهید کرد پس قیمت هارد سرور گاهاً چند برابر خواهد شد. در جاهایی که اطلاعات شما بصورت رندوم باشند مثل دیتاهای بزرگ SSDها عملکرد پرقدرت تری نسبت به هاردها خواهند داشت و در کل جاهایی که دیتاهایی داریم که جهت Read و Write به آن ها دسترسی رندوم احتیاج باشد SSDها انتخاب بهتری هستند و عملکرد پرسرعت تری را ارائه خواهند داد.

انتخاب مدل

چنانچه در زمینه خرید سرور اچ پی سوال دارید و قصد دارید تا از یک مرجع معتبر در این زمینه یاری بگیرید، پیشنهاد می کنیم سری به Myhpe.ir بزنید.

شرکت جاده ابریشم رایانه

شرکت جاده ابریشم رایانه با دارا بودن نیروهای متخصص و مجرب در زمینه IT که بیش از 15 سال سابقه فعالیت در این حوزه را دارند، آماده خدمت رسانی به مشتریان خود در جای جای تهران بزرگ است. تمامی خدمات مشاوره، فروش و خدمات پس از فروش سرور به وسیله جاده ابریشم رایانه با گارانتی معتبر ارائه می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1402 بروزرسانی: 5 مرداد 1402 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2282

به "راهنمای خرید سرور HPE DL380 Gen10" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید سرور HPE DL380 Gen10"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید