برگزار نشدن نمایشگاه بهتر از برگزاری باعجله است، حمایت از ناشران با طرح های فصلی

به گزارش مجله شرقیا، مدیر انتشارات ققنوس گفت: برگزاری نمایشگاه خیلی کار بزرگی است و باعجله آن مطلوب نیست و باعث حیف و میل شدن بودجه نمایشگاه خواهد شد.

برگزار نشدن نمایشگاه بهتر از برگزاری باعجله است، حمایت از ناشران با طرح های فصلی

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران، سی و سومین دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برخلاف سال های گذشته و به دلیل هم زمانی با ایام ماه مبارک رمضان قرار بود در تاریخ 26 فروردین تا 5 اردیبهشت سال 1399 برگزار گردد. اقدامات و برنامه ها برای برگزاری یکی از عظیم ترین رویدادهای فرهنگی سالانه کشور در حال اجرا بود که شیوع ویروس کرونا در دنیا و رسیدن این ویروس به ایران این رویداد را هم تحت تأثیر قرار داد و برگزاری آن را به تعویق انداخت.

طبق اعلام مسئولین برگزاری این دوره نمایشگاه کتاب تهران برگزاری این رویداد فرهنگی در فصل بهار ممکن نیست و حتی لغو کلی نمایشگاه در این سال هم مطرح است.

برگزاری نمایشگاه کتاب تهران برای ناشران از لحاظ مالی بسیار مهم است و می تواند بخشی از آسیب های واردشده به این صنعت را در این روزها جبران کند. در همین رابطه امیر حسین زادگان؛ مدیر انتشارات ققنوس به خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران گفت: از اسفندماه کاهش فروش داشتیم و این طرف سال هم تا امروز تعطیل بودیم. کتابفروشی ها و صحافی ها هم تعطیل بودند که باعث شد کتاب جدیدی نتوانیم به بازار عرضه کنیم؛ و شرایط اصلاً مناسب نیست. از طرفی ما موزع کتاب هم هستیم و کتاب پخش می کنیم که با عمل نکردن تعهدات کتابفروشان با مشکلاتی هم روبرو شدیم. این مشکل تا حدی قابل قبول است اما اگر این زنجیره از جایی قطع گردد ادامه کار مشکل است.

وی با بیان اینکه خیلی مسائل باید در نظر گرفته گردد تا بتوان بعد از خاتمه کرونا نمایشگاه کتاب را برگزار کرد، اضافه نمود: برای برگزاری نمایشگاه کتاب باید شرایط مدارس و دانشگاه ها و ناشران هم در نظر گرفته گردد تا شرایط خوبی برای هم ناشران و هم مردم به وجود بیاید.

مدیر انتشارات ققنوس اظهار کرد: با توجه به برگزاری زودتر از موعد این دوره از نمایشگاه کتاب به دلیل مقارن بودن با ماه مبارک رمضان ما تمامی کارهای مربوط به نمایشگاه را مانند بستن لیست ها، فراوری کتاب ها، تبلیغات و امکانات و تجهیزات اجرایی برای نمایشگاه را آماده نموده بودیم که این شرایط پیش آمد.

حسین زادگان گفت: برگزاری نمایشگاه خیلی کار عظیمی است پس برگزاری باعجله آن هم خوب نیست و نمی تواند مطلوب باشد و باعث حیف و میل شدن بودجه نمایشگاه خواهد شد. بنابراین برگزار نشدن آن بهتر از برگزاری باعجله آن است. بودجه آن هم می تواند در قالب طرح های فصلی که قبلاً اجرا شده است و کمترین رانت و سوءاستفاده در آن اتفاق می افتد به یاری ناشران و اهالی نشر بیاید.

وی با اشاره به این نکته که هر سال بلافاصله بعد از برگزاری نمایشگاه فعالیت ها و برنامه ریزی ها برای نمایشگاه بعدی شروع می گردد، گفت: برگزاری نمایشگاه کار عظیم و گسترده ای است پس از هم اکنون باید به فکر نمایشگاه بعدی بود؛ اگر قرار باشد نمایشگاه در آبان ماه برگزار گردد باید فکر نمایشگاه بعدی هم باشند چون پس از چهار، پنج ماه نمایشگاه بعدی از راه می رسد.

4028/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 954

به "برگزار نشدن نمایشگاه بهتر از برگزاری باعجله است، حمایت از ناشران با طرح های فصلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزار نشدن نمایشگاه بهتر از برگزاری باعجله است، حمایت از ناشران با طرح های فصلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید