تجربه پیاده روی متفاوت با هدست واقعیت مجازی مایکروسافت

به گزارش مجله شرقیا، شرکت مایکروسافت اخیرا از هدست واقعیت مجازی خود به نام دریم واکر (DreamWalker) رونمایی کرد. این هدست کاربران را قادر می سازد تا در حالی که در خیابان قدم می زنند، سری هم به دنیای مجازی بزنند.

تجربه پیاده روی متفاوت با هدست واقعیت مجازی مایکروسافت

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دیلی میل، راه رفتن هم از حالا به بعد می تواند جذاب تر و متفاوت گردد زیرا اکنون شرکت مایکروسافت با هدست جدیدی که ارائه نموده است این کار را برای شما آسان ساخته است.

محققان مایکروسافت اخیرا هدست واقعیت مجازی و کوله پشتی مجهز به رایانه ای را توسعه داده اند که کاربر با استفاده از آنها می تواند پیاده روی متفاوتی را تجربه کند.

دریم واکر، پروژه جدید مایکروسافت است که برای کاربران تجربه جدیدی را به ارمغان می آورد و شامل یک هدست واقعیت مجازی و یک کوله پشتی هوشمند است. هنگامیکه کاربران از خانه بیرون آمده و هدست مذکور و کوله پشتی را پوشیدند، این هدست واقعیت مجازی اطلاعاتی در خصوص محیطی که از آن می گذرند به آنها می دهد.

دریم واکر با استفاده از دوربین های هوشمند آرجی بی (RGB) ، داده های جغرافیایی و دیگر فناوری های موقعیت یابی در لحظه یک شبیه سازی سه بعدی از دنیای اطراف شما ایجاد می نماید و موانعی مانند تیرهای برق ، بخش هایی که گل و درخت کاشته شده اند و عابران پیاده را در پیش چشم شما نمودار می نماید. این پروژه به عنوان بخشی از سمپوزیوم انجمن ماشین های حسابگر در خصوص نرم افزار رابط کاربری و فناوری (ACM Symposium on User Interface Software and Technology) در نیواورلئان ارائه شده است.

براساس گزارشی از ArsTechnica ، این فناوری حاصل یک پروژه قبلی که سعی در تجسم موانع محیطی برای کاربران در محیط های داخلی داشت، است.

دریم واکر همچنین می تواند در حین راه رفتن برای کاربران موسیقی نیز پخش کند تا آنها لذت بیشتری از قدم زدن ببرند.

این ابزار می تواند دقیقا همانند یک بازی، نقشه را برای کاربران بازگو کند تا همزمان که آنها راه می روند نه تنها لذت راه رفتن در دنیای مجازی را تجربه نمایند بلکه از موانعی که سر راه آنها واقع شده است نیز باخبر شوند. این فناوری از پیکان زرد رنگ برای نشان دادن راستا و راهنمایی کاربران برای گذشتن از موانع استفاده می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 520

به "تجربه پیاده روی متفاوت با هدست واقعیت مجازی مایکروسافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه پیاده روی متفاوت با هدست واقعیت مجازی مایکروسافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید