تربیت نیروی انسانی متخصص در دانشگاه های داخلی، اولین دستاورد پیروزی انقلاب است

به گزارش مجله شرقیا، وزیر علوم گفت: اولین دستاورد سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی این است که نیروی انسانی تحصیل نموده و متخصص کشور را در دانشگاه های داخلی تربیت کردیم.

تربیت نیروی انسانی متخصص در دانشگاه های داخلی، اولین دستاورد پیروزی انقلاب است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی انگلیس چقدر طول میکشه هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برنامه رادیویی با اشاره به مهمترین دستاورد های وزارت علوم پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ما در چهل و یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستاورد های بسیار خوبی را در مجموعه عملکرد های حوزه فناوری و تحقیقاتی در خانواده آموزش عالی کشور داریم که اگر بخواهم به طور گزیده به بعضی از این دستاورد ها اشاره کنم، اولین دستاورد در این 40 سال گذشته این است که نیروی انسانی تحصیل نموده و متخصص کشور را در دانشگاه های داخلی تربیت کردیم و عملا برای تامین نیروی تخصصی در هیچ بخش فنی، صنعتی و علمی کشور احتیاجی به خارج نداریم.

غلامی توضیح داد: ما برای مبادله علوم و دستاورد های جدید علمی احتیاجمند شکل گیری ارتباط علمی با کشور های دیگر و تعاملات بین المللی هستیم و تعاملات بین المللی اساتید، دانشمندان و دانشجویان ما به منظور توسعه علوم نوین جدید باید اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: در حوزه تحقیقات نیز مجموعه آموزش عالی کشور، تحقیقات را در سطوح و رشته های مختلف در لبه های جدید علم انجام داده، به طوری که ما در بین کشور های جهان رتبه 16 را داریم و پیش بینی می گردد در سال میلادی جدید رتبه 15 را کسب کنیم؛ بنابراین ما جزو کشور های 15 یا 16 جهان در حوزه فراوری علم به شمار می رویم و این یعنی ما با 15 کشور برتر جهان در حوزه های علمی و فناوری رقابت می کنیم و این دستاورد بسیار ارزشمندی برای کشور است.

وزیر علوم اعلام کرد: خوشبختانه دستاورد های علمی ما به تدریج تبدیل به فناوری ها و سیستم های کاربردی می گردد و در حال حاضر بیش از 97 مرکز رشد در کشور داریم که محل پشتیبانی و حمایت از شرکت های جوان جدید و صاحبان ایده های جدید است و بیش از 43 پارک علم وفناوری در کشور وجود دارد که این پارک ها شرکت های دانش بنیان را حمایت می نمایند.

وی اضافه نمود: در حال حاضر شرکت های دانش بنیان در کشور به وسیله پارک های علم و فناوری حمایت شدند و دستاورد های آن ها به ثمر رسیده است و دستاورد های قابل توجهی در این زمینه به وجود آمد و اشتغال و پایداری نیز شکل گرفت. در واقع حوزه علم و فناوری حوزه نسبتا جوانی بخصوص طی 10 سال گذشته در کشور است و حرکت های خوبی در این حوزه انجام گرفته است و در شرایط فعلی که محدودیت های زیادی برای به دست آوردن بعضی احتیاج های درونی به وجود آوردند، اما پارک های علم و فناوری در حال تامین تدریجی احتیاج های کشور هستند.

غلامی در خاتمه یادآور شد: خانواده آموزش عالی به خوبی توانسته ماموریت های خود را برای خدمت به مردم و کشور انجام دهد. طبیعی است، چون جهان در حوزه های علم در حالت تغییر است، ما نیز باید کوشش خود را به طور مستمر پیگیری کنیم تا در جهان حضور پیدا کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 787

به "تربیت نیروی انسانی متخصص در دانشگاه های داخلی، اولین دستاورد پیروزی انقلاب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تربیت نیروی انسانی متخصص در دانشگاه های داخلی، اولین دستاورد پیروزی انقلاب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید