تسهیلات 600 میلیونی نوسازی بافت فرسوده به چه کسانی می رسد؟

به گزارش مجله شرقیا، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نوسازی و بهسازی حدود 109 هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال اجرا است گفت: سقف وام نوسازی 450 میلیون تومان و در اطراف حرم های مطهر چهار شهر مشهد، قم شیراز و تهران 600 میلیون تومان است.

تسهیلات 600 میلیونی نوسازی بافت فرسوده به چه کسانی می رسد؟

به گزارش خبرنگاران، محمد آیینی اظهار کرد: شرکت بازآفرینی شهری ایران، نوسازی و بهسازی 109 هزار واحد مسکونی را در قالب طرح نهضت ملی مسکن آغاز نموده است. بخشی از این برنامه در سال 1399 آغاز شده، تعدادی در سال 1400 و بخشی هم سال 1401 آغاز شده است. از این 109 هزار واحد تقریبا 66 هزار واحد برای پرداخت تسهیلات به بانک معرفی شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد: تا به امروز حدود 50 هزار واحد در بافت های فرسوده و ناکارآمد تسهیلات را دریافت نموده اند و مابقی هم در مراحل پرداخت هستند.

تسهیلات تبصره 18 هنوز اختصاص نیافته است

آیینی با اشاره به تبصره 18 قانون بودجه سال 1401 مبنی پرداخت تسهیلات به بافت های فرسوده گفت: بخش قابل توجهی از عملکرد ما به تحقق تسهیلات تکلیفی بستگی دارد که تسهیلات تبصره 18 هنوز به ما اختصاص نیافته است.

وی تاکید نمود: برنامه ما نوسازی و بهسازی 150 هزار واحد در سال است که نیازمند 22.5 هزار میلیارد تومان تسهیلات مقرون به صرفه قیمت هستیم. بدین صورت که 150 میلیون تومان از وام بافت فرسوده با نرخ سود صفر درصد پرداخت گردد. کل تسهیلات سال 1400 جذب شده اما در امسال هنوز محقق نشده که امیدواریم به زودی ابلاغ گردد.

پرداخت تا سقف 600 میلیون تومان تسهیلات در بافت های فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بافت های فرسوده از ظرفیت بالایی برای جذب تسهیلات نوسازی برخوردارند یادآور شد: کسانی که ملک شان در محدوده بافت های فرسوه شهری، سکونتگاه های غیررسمی و بافت های تاریخی واقع شده، نسبت به نوسازی اقدام نموده اند، پروژه شان به 10 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و قصد دارند از تسهیلات نو نوسازی تا سقف 600 میلیون تومان استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه سقف تسهیلات صرفا به واحدهای واقع در اطراف حرم های مطهر چهار شهر مشهد، قم شیراز و تهران پرداخت می گردد اضافه نمود: سقف وام 450 میلیون تومان است اما در چهار شهر مشهد، قم، شیراز و تهران و در محدوده حرم امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (ع)، حرم شاهچراغ (ع) و حرم حضرت عبدالعظیم (ع) تا سقف 600 میلیون تومان رسیده که 150 میلیون تومان از وام کلیه متقاضیان بدون سود بانکی پرداخت می گردد.

به گفته آیینی، مابقی مبلغ تسهیلات بافت فرسوده 18 درصد خواهد بود. نرخ سود در تهران حدود 12 درصد، در کلانشهرها 11 درصد و در سایر شهرها حدود 10 درصد است. علاوه بر این در تهران 150 میلیون تومان دیگر از این تسهیلات و در سه شهر دیگر قم، شیراز و مشهد 200 میلیون تومان با سود 9 درصد است و اگر متقاضیان زیر پوشش نهادهای حمایتی باشند سود این بخش از تسهیلات 4 درصد خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 مهر 1401 بروزرسانی: 18 مهر 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2157

به "تسهیلات 600 میلیونی نوسازی بافت فرسوده به چه کسانی می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات 600 میلیونی نوسازی بافت فرسوده به چه کسانی می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید