تصاویر جالب از پیاده روی فضایی فضانوردان

به گزارش مجله شرقیا، خبرگزاری ایسنا:رکورد طولانی ترین پیاده روی فضایی به آناتولی سولوویف، فضانورد روس اختصاص دارد که در قالب 16 مأموریت حدود 82 ساعت خارج از ایستگاه فضایی پیاده روی نموده است.

تصاویر جالب از پیاده روی فضایی فضانوردان

خروج فضانوردان از ایستگاه فضایی بین المللی، پیاده روی فضایی نامیده می گردد. کلمه EVA هم که گاهی به جای واژه پیاده روی فضایی استفاده می گردد، مخفف فعالیت فضایی اضافی است.

الکسی لئونوف، کیهان نورد روس نخستین پیاده روی فضایی را در ماه مارس سال 1965 به مدت 10 دقیقه انجام داد و در حال حاضر این مأموریت های خارج از ایستگاه بین پنج تا هشت ساعت به طول می انجامد.

فعالیت فضایی اضافی (EVA) با هدف انجام آزمایش های علمی خارج از ایستگاه، تست تجهیزات نو، تعمیر ماهواره ها و تعویض قطعات معیوب ایستگاه فضایی از جمله پنل های خورشیدی انجام می گردد و در طول پیاده روی، فضانوردان لباس های مخصوصی بر تن دارند.

لباس ها تحت فشار بوده و فضانوردان مجبورند که چند ساعت قبل از آغاز پیاده روی آنها را بر تن نمایند.

فضانوردان به مدت چند ساعت از اکسیژن خالص استفاده می نمایند که باعث از بین رفتن نیتروژن موجود در بدن می گردد؛ در غیر این صورت در هنگام پیاده روی در فضا، حباب های گاز در بدن فضانوردان ایجاد می گردد که باعث دردهای شدید شانه، آرنج، دست ها و زانو می گردد.

امکان نوشیدن آب از طریق لوله تعبیه شده در داخل لباس در خارج از ایستگاه فضایی وجود دارد.

تمرینات آماده سازی پیاده روی فضایی بر روی زمین در استخرهای بسیار عمیق ناسا انجام می گردد و برای یک ساعت پیاده روی فضایی، فضانوردان هفت ساعت در این استخرها تمرین می نمایند.

منبع: برترین ها
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1758

به "تصاویر جالب از پیاده روی فضایی فضانوردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر جالب از پیاده روی فضایی فضانوردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید