تمهیدات شهرداری برای برگزاری نمایشگاه کتاب بدون خودرو

به گزارش مجله شرقیا، خبرنگاران آنلاین:معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تمهیدات حمل و نقلی مربوط به برگزاری نمایشگاه کتاب را تشریح کرد.

تمهیدات شهرداری برای برگزاری نمایشگاه کتاب بدون خودرو

محسن پورسیدآقایی در گفت وگو با ایسنا، با تشریح تمهیدات شهرداری تهران برای پوشش حمل و نقل نمایشگاه کتاب که از روز چهارم اردیبهشت کار خود را در مصلی تهران شروع می نماید، گفت: سال جاری براساس سیاست گذاری های اتخاذ شده مقرر شد که نمایشگاه کتاب باز هم در مصلی تهران برگزار گردد، اما سال جاری شعار نمایشگاه کتاب بدون خودرو را در دستور کار قرار دادیم.

او اضافه نمود: بر همین اساس همه مسئولان ذی ربط تأکید داشتند که سال جاری هیچ خودرویی به غیر از تاکسی وارد نمایشگاه نگردد. تمام پارکینگ های اطراف مصلی به حمل و نقل عمومی اختصاص داده شده است و حتی برای ناشران نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است که آن ها هم با حمل و نقل عمومی به نمایشگاه بیایند.

پورسیدآقایی گفت: مترو دو خط در اطراف مصلی دارد که خبرنگارانان می توانند از آن استفاده نمایند. همچنین اتوبوس در میادین اصلی شهر مستقر است تا علاقه مندان را به نمایشگاه کتاب بیاورد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که قطعاً ارزیابی های ما از نمایشگاه سال جاری موجب آن می گردد که سال آینده نیز سیاست های اجرایی در مورد برگزاری یا عدم برگزاری نمایشگاه کتاب را در این محدوده اتخاذ کنیم، گفت: سال جاری تدابیر برای کنترل ترافیک در این محدوده شدیدتر شده و حتی محدودیت هایی نیز برای ناشران در نظر گرفته شده است تا آن ها هم از حمل و نقل عمومی استفاده نمایند.

پورسید آقایی اضافه نمود: مردمی که با استفاده از حمل و نقل عمومی به نمایشگاه می آیند در داخل نمایشگاه با خودروهای سبک تر و برقی جابه جا می شوند. همچنین افرادی که کتاب خریده اند نیز می توانند با مراجعه به غرفه های باربری که داخل نمایشگاه است کتاب هایشان را به منازلشان پست نمایند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تنها خودروهایی که می توانند وارد مصلی شوند تاکسی هستند. سرویس دهی مترو نیز در این خطوط چهار دقیقه خواهد بود و شهروندان می توانند از حمل و نقل عمومی استفاده نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 194

به "تمهیدات شهرداری برای برگزاری نمایشگاه کتاب بدون خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمهیدات شهرداری برای برگزاری نمایشگاه کتاب بدون خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید