توافق وزارت راه و سازمان اوقاف برای تامین زمین های نهضت ملی مسکن

به گزارش مجله شرقیا، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از نشست مشترک با معاون مالی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه جهت تهیه دستورالعمل و آیین نامه اجرایی شناسایی اراضی اوقافی در شهر ها اطلاع داد.

توافق وزارت راه و سازمان اوقاف برای تامین زمین های نهضت ملی مسکن

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، علیرضا فخاری مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه در تعدادی از شهر ها زمین برای ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن نداریم، افزود: مقرر شده با همکاری و هم افزایی سازمان اوقاف و امور خیریه، این سازمان زمین های در اختیار خود که مستعد ساخت مسکن هستند را در این شهر ها به وزارت راه و شهرسازی معرفی کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در شرح شرایط این زمین ها، گفت: طبق توافقات اولیه مقرر شد شناسایی اراضی داخل محدوده با کاربری مسکونی یا کاربری های نزدیک به موضوع مسکن در اولویت قرار گیرد و در مورد اراضی با کاربری های غیر مسکونی اقدامات لازم برای تغییر کاربری این اراضی صورت پذیرد.

فخاری با بیان اینکه شناسایی این اراضی به وسیله کارگروه مشترک وزارت راه و شهرسازی و اداره اوقاف و امور خیریه انجام می گردد، افزود: در این کارگروه نمایندگان سازمان ملی زمین و مسکن، معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان سازمان اوقاف حضور خواهند داشت.

وی برگزاری این نشست ها را مثبت دانست و خاطر نشان کرد: در این نشست ها باید تعهدات طرفین تعیین گردد و فاصله آنالیز تا نقطه تصمیم گیری به حداقل برسد.

براساس طرح نهضت ملی فراوری مسکن در چهار سال آینده، چهار میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2101

به "توافق وزارت راه و سازمان اوقاف برای تامین زمین های نهضت ملی مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق وزارت راه و سازمان اوقاف برای تامین زمین های نهضت ملی مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید