خبرنگاران استانداری کرمان و سازمان زمین شناسی کشور تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش مجله شرقیا، کرمان - خبرنگاران- استانداری کرمان با سازمان زمین شناسی کشور تفاهم نامه 30 میلیارد تومانی برای توسعه مناسبات اکتشافی وزمین شناسی امضا کردند.

خبرنگاران استانداری کرمان و سازمان زمین شناسی کشور تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش خبرنگاران، با توجه به لزوم توسعه بخش معدن، تعدد مخاطرات طبیعی همچون زلزله و گرد و غبار و لزوم انجام مطالعات علمی در این حوزه ها؛ استانداری کرمان و سازمان زمین شناسی کشور برای توسعه مناسبات اکتشافی و زمین شناسی تفاهم نامه 30 میلیارد تومانی امضا کردند.

در این نشست معاونان سازمان زمین شناسی توضیحاتی درباره آخرین اکتشافات معدنی، تهیه نقشه های مخاطرات طبیعی و برنامه های آینده سازمان ارائه کردند.

شتاب بخشیدن به اجرای پروژه های بنیادی، توسعه ای و کاربردی علوم زمین و کشف ذخایر معدنی در استان کرمان از اهداف امضای این تفاهمنامه است.

اجرای فاز شناسایی و پی جویی منابع آهن برای پایداری تأمین خوراک صنایع فولاد استان، پی جویی و اکتشاف کانی های فلزی با اولویت مناطق کمتر برخوردار استان، تکمیل فاز پی جویی اکتشاف عناصر نادر خاکی در استان، شناسایی و پی جویی کانی های غیرفلزی با اولویت منابع آهک در استان، تدقیق سامانه های گسلی فعال استان کرمان با اولویت گسل های پیرامون شهرهای کرمان و جیرفت، پایش مداوم و نمونه برداری سطحی و اتمسفری از کانون های فراوری گردوغبار، پایش فرونشست دشت های استان کرمان با اولویت دشت های پیرامون شهر کرمان، تهیه نقشه های زمین شناسی مناطق کویری استان و شناسایی و معرفی قابلیت های زمین گردشگری و ژئوپارک در استان به عنوان موارد مورد توافق سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و استانداری کرمان یاد شده است.

قرار است 15 میلیارد تومان از منابع استان و 15 میلیارد تومان از بودجه های سازمان زمین شناسی برای اجرای این تفاهمنامه تامین گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1080

به "خبرنگاران استانداری کرمان و سازمان زمین شناسی کشور تفاهم نامه همکاری امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استانداری کرمان و سازمان زمین شناسی کشور تفاهم نامه همکاری امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید