خبرنگاران استاندار: برگزاری هرگونه همایش در قم ممنوع است

به گزارش مجله شرقیا، قم - خبرنگاران - استاندار قم رعایت مسائل بهداشتی در ادارات استان را ضروری دانست و گفت: بر اساس دستورالعمل های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا برگزاری هرگونه همایش ممنوع است و جلسات اداری نیز باید به صورت حداقلی و ویدئو کنفرانس برگزار شود.

خبرنگاران استاندار: برگزاری هرگونه همایش در قم ممنوع است

بهرام سرمست روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در سالن کرامت استانداری قم، با بیان اینکه گزارش تمام اقدام های اجرا شده دستگاه های مختلف باید به دانشگاه علوم پزشکی قم ارائه شود، گفت: ثبت نام ادارات در سامانه سلامت مورد تاکید است و به اداراتی که تا کنون اطلاعات خود را در این سامانه وارد نکرده اند، در صورتی که در روزهای آینده این مهم را عملیاتی نکنند، تذکر داده می شود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت ساماندهی روزبازارها در سطح قم گفت: برخی سالن های ورزشی و آموزشگاه های آزاد و فنی و حرفه ای نیز که ملزم به تعطیلی فعالیت ها و ارائه غیر حضوری خدمات و آموزش های خود بودند، نسبت به این دستورالعمل ها بی توجهی کرده اند که باید با چنین مراکزی برخورد قانونی شود.

وی گفت: رعایت مسائل بهداشتی در واحدهای تولیدی و اقتصادی استان، به خوبی اجرا می شود که شاهد هستیم علاوه بر ادامه فعالیت اقتصادی، مسائل بهداشتی در این واحدها بسیار خوب رعایت می شود.

سرمست اضافه کرد: فشار اقتصادی و معیشتی بر اصناف زیاد است و نهایت تلاش مسئولان ملی و استان این بوده که رعایت حال این اصناف نیز در تصمیم گیری ها انجام شود ولی آنچه ضروری است توجه جدی تر این واحدهای صنفی به رعایت مسائل بهداشتی است.

استاندار قم گفت: با توجه به اینکه کرونا به این زودی ریشه کن نمی شود، به همین دلیل باید دستگاه های استانی با تمام توان پای کار باشند و ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، پیشنهادات خود را برای بهبود عملکرد مقابله با کرونا ارئه دهند.

وی ادامه داد: از زمان شیوع کرونا 62 جلسه ستاد مقابله با بحران پیرامون مبارزه با این بیماری در استان برگزار شده است که باید میزان اجرایی شدن مصوبه های این ستاد به صورت دقیق بررسی تا معلوم شود که در کدام بخش ها با مشکل روبرو هستیم.

وی گفت: با مدیران دستگاه های اجرایی که در اجرای مسائل بهداشتی تخلف می کنند و مسائل بهداشتی را رعایت نمی کنند، باید برخورد شود و در هفته آینده اسامی این مدیران و ادارات اعلام می شود.

سرمست با بیان این که رعایت مسائل بهداشتی در ادارات استان 73 درصد است، ادامه داد: برخورد با برخی مدیران دستگاه های اجرایی که نسبت به مسائل بهداشتی کم توجه هستند و رسانه ای کردن این موضوع باید در روزهای آینده در سطح استان اجرایی شود.

شرایط کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.

ویروس کرونا، موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر سال گذشته (24 آذر 98) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اظهار داشت.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 4030، 3136 و 190 تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1325

به "خبرنگاران استاندار: برگزاری هرگونه همایش در قم ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: برگزاری هرگونه همایش در قم ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید