خبرنگاران داروخانه های شمیرانات بالغ بر 490 میلیون تومان جریمه شدند

به گزارش مجله شرقیا، تهران- خبرنگاران- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شمیرانات با اشاره به بازرسی از داروخانه های سطح شهرستان در زمان شیوع ویروس کرونا بیان کرد: 39 واحد متخلف در این طرح شناسایی و 489 میلیون و 289 هزار تومان جریمه شدند.

خبرنگاران داروخانه های شمیرانات بالغ بر 490 میلیون تومان جریمه شدند

جهت دریافت خدمات اجرای بام سبز با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

سید علی میر موسوی روز یکشنبه در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان اضافه نمود: پرونده تخلف یک واحد عرضه نماینده محلول ضدعفونی قاچاق نیز در زمان اپیدمی کرونا به مبلغ 34 میلیون و 510 هزار تومان به اداره تعزیرات شمیرانات ارجاع شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه سال گذشته 159 گشت مشترک و بازرسی از 777 واحد صنفی در مورد قاچاق با ادارات و ارگان های ذیربط و اتحادیه های طلا و جواهر، خرازی، نانوایان، مواد غذایی، پوشاک و اتومبیل کرایه صورت گرفت گفت: طی این بازرسی ها 110 فقره پرونده مرتبط با قاچاق کالا به ارزش یک میلیارد و 143 میلیون و 507 هزار تومان تشکیل شد.

وی گفت: مواد دخانی، پوشاک، داروهای گیاهی، آرایشی و بهداشتی، مکمل های انرژی زا، میوه، روغن موتور، غذای حیوانات، ساعت، طلا و جواهر و لوازم خانگی به ترتیب بیشترین آمار قاچاق شهرستان را داشتند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شمیرانات در تشریح اهم تخلفات شکل گرفته در سال 98 بیان داشت: یک واحد توزیع خارج از شبکه کود شیمیایی با پرونده تخلف 16 میلیون و 760 هزار تومان و یکی از اماکن ورزشی متخلف با پرونده تخلف 102 میلیون تومان و 960 هزار تومان به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی گردیدند.

میر موسوی اعلام نمود: 8 واحد آرایشی بهداشتی متخلف در پاساژها و مراکز تجاری، 249 میلیون و 551 هزار تومان و 13 واحد عرضه نماینده پوشاک (طرح برندها) متخلف، 31 میلیون و 891 هزار تومان نیز شناسایی و جریمه شدند.

وی گفت: یک واحد عرضه نماینده لوازم خانگی نیز به دلیل گران فروشی با ارزش تخلف 2 میلیارد و 963 میلیون و 740 هزار تومان به اداره تعزیرات شهرستان معرفی گردید.

این مقام مسئول از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلف صنوف مختلف شکایات و گزارشات خود را به وسیله سامانه 124 ثبت نمایند تا مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه عدم وجود انبار عمده در سطح شهرستان یکی از مسائل اساسی این حوزه بویژه در زمینه تنظیم بازار بشمار می آید، توضیح داد: در حال حاضر 34 واحد انبار در سامانه جامع انبارها تائید شده اند که این تعداد نیز مربوط به خرده فروشی ها هستند.

شمیرانات دارای 13 اتحادیه و بیش از 12 هزار واحد صنفی است

رئیس اداره جهاد کشاورزی شمیرانات نیز در این جلسه بیان کرد: در سال 98 یکهزار و 394 کیلوگرم میوه قاچاق اعم از انگور، سیب، بلوبری، بی بی کروت، آووکادو، پشن فروت، رامبوتان استوایی، نانی کیت زمینی بنفش، دراگون، استار فروت، پاپایا، بلک بری نارگیل استوایی، منگوستین، انبه استوایی و لیچی کشف شد.

به گفته مسعود ایلکا، ارزش ریالی کالاهای مکشوفه مذکور به 37 میلیون و 656 هزار تومان می رسد.

وی گفت: 250 گلدان از گل های شاخه بریده اعم از سانسوریا چین، لاکی بامبو تایلند، ارکیده، بن سای و دندرولیوم تایلند به ارزش ریالی 26 میلیون و 529 هزار تومان نیز کشف شد.

این مقام مسئول گفت: 24 لیتر سم گوزاتیون غیرمجاز و قاچاق کشف شده است.

این شهرستان دارای 7 هزار و 200 هکتار زمین کشاورزی و فراوری سالانه 129 هزار تن محصول دامی و کشاورزی است.

عبدالرضا علی پناه، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات نیز از اقدامات این اداره با موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز به برگزاری نمایشگاه کاریکاتور، مسابقه داستان نویسی، نشست تخصصی انجمن های فرهنگی و هنری شهرستان و درج مطالب مرتبط در نشریات محلی اشاره نمود.

غلامرضا جعفری، رئیس شرکت پخش فرآورده های نفتی شمیرانات بیان کرد: در سال 98 هیچ قاچاقی در بعد مواد نفتی در سطح شهرستان گزارش نشده است.

شمیرانات دارای 15 صندلی سوخت، 13 صندلی در منطقه یک (شهر شمیران)، یک صندلی در لواسان و یک صندلی در اوشان، فشم، میگون و شمشک، دربندسر است.

این شهرستان متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شنال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر 600 هزار نفر در شمال و شمال شرق پایتخت واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 842

به "خبرنگاران داروخانه های شمیرانات بالغ بر 490 میلیون تومان جریمه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران داروخانه های شمیرانات بالغ بر 490 میلیون تومان جریمه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید