خبرنگاران قطع زنجیره کووید19 با خودمراقبتی و ماندن در خانه رخ می دهد

به گزارش مجله شرقیا، اراک - خبرنگاران - پزشک بهبود یافته کرونا در اراک گفت: قطع زنجیره بیماری زایی کووید 19 و کند کردن سرایت و همه گیری آن با جدیت در رعایت بهداشت فردی و خودمراقبتی و ماندن در خانه عملیاتی می گردد.

خبرنگاران قطع زنجیره کووید19 با خودمراقبتی و ماندن در خانه رخ می دهد

جهت دریافت خدمات طرح محوطه سازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

دکترعزت الله بهروزی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: محدودیت ارتباط افراد بیمار با شهروندان سالم می تواند از انتشار این ویروس جلوگیری کند بنابراین همگان باید با ماندن در منزل در فرآیند مقابله با کرونا مشارکت هدفمند داشته باشند و به جز موارد ضروری در محیط های عمومی حضور نیابند.

وی گفت: شستشو صحیح دست ها با آب و صابون به مدت 20 ثانیه و به طور مکرر در طول روز کفایت می نماید و احتیاج به استفاده از الکل برای گندزدایی دست ها نیست و مردم باید از تماس دست آلوده با دهان، چشم و بینی بپرهیزند.

این پزشک اضافه نمود: صابون به لحاظ مواد ضدعفونی نماینده توانایی دارد تا هرگرونه میکروب را از ببن ببرد و مردم بدون استرس برای آلودگی زدایی دستان خود از صابون استفاده نمایند.

دکتر بهروزی نیا اضافه نمود: کرونا ویروسی جدید است و احتیاج است که مبتلایان از هرگونه خوددرمانی در شرایط بیماری پرهیز نمایند و در صورت داشتن علایمی از قبیل تب شدید، سرف و تنگی نفس به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه داشته باشند.

وی گفت: درصورتی که فردی به ویروس کرونا مبتلا شد از نظر روحی احتیاج به مشاوره دارد و بعضی نیز با دعا و نیایش می توانند روحیه خود را باز یابند.

پزشک بهبود یافته از کرونا گفت: این بیماری باعث تعرق شدید بدن می گردد بنابراین باید آب از دست رفته جبران شده و تغذیه نیز با غذاهای نیتروژن دار که شامل غذاهای روزانه خانگی تامین گردد زیرا بیماری باعث سوختن پروتئین بدن می گردد.

دکتر بهروزی نیا اضافه نمود: کم اشتهایی در این بیماری اتفاق می افتد بنابراین باید حتی به اندازه یک قاشق هم که شده غذا میل گردد و قطع تغذیه به شدت ر اسیب زا است.

وی گفت: دوران بیماری را سپری نموده ام و با منفی شدن 2 نوبت ازمایش از بیمارستان ترخیص شده ام بنابراین مردم از این بیماری وحشت نداشته باشند.

اوایل اسفندماه سال جاری دکتر بهزادی نیا از پزشکان ساکن قم که در استان مرکزی مشغول به کار بود دچار بیماری کرونا شد و به عنوان نخستین بیماری کرونایی، کار درمان وی در استان شروع و پس از قرنطینه و مورد درمان نهاده شد و در نهایت پس از یک هفته درمان، بهبودی کامل یافت و از بیمارستان مرخص شد.

کرونا، ویروسی شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می شد، اما از سال 2002 این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید 19 نشان داده که با دوره نهفتگی 2 تا 14 روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس، سردرد و گاهی با اسهال و استفراغ همراه است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 773

به "خبرنگاران قطع زنجیره کووید19 با خودمراقبتی و ماندن در خانه رخ می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قطع زنجیره کووید19 با خودمراقبتی و ماندن در خانه رخ می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید