خبرنگاران مرحله دوم انتخابات مجلس در سمیرم با رعایت شرایط بهداشتی برگزار می گردد

به گزارش مجله شرقیا، اصفهان- خبرنگاران- فرماندار سمیرم گفت: مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم در این شهرستان با رعایت کامل شرایط و شیوه نامه های بهداشتی برگزار خواهد شد.

خبرنگاران مرحله دوم انتخابات مجلس در سمیرم با رعایت شرایط بهداشتی برگزار می گردد

محمدرضا عسگریان روز سه شنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی غدیر سمیرم اضافه کرد: پیش بینی لازم برای برگزاری انتخاباتی با مشارکت حداکثری، سالم و با رعایت پروتکل های ستاد ملی و استانی کرونا اجرا شده است.

وی توضیح داد: در این مرحله از انتخابات 2 داوطلبی که بیشترین آرای مردم شهرستان را در مرحله نخست کسب کردند رقابت می نمایند تا پس از حدود چهار ماه، نماینده مردم این شهرستان در مجلس معین گردد.

به گفته فرماندار سمیرم، همه کوشش ستاد انتخابات شهرستان برای برپایی هرچه باشکوه تر و سالم تر مرحله دوم انتخابات در کنار رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی نماینده و به احتمال زیاد افزایش شعبه ها و صندوق های رای گیری در این شرایط کرونایی بکار گرفته شده است.

عسگریان همچنین با اشاره به حضور جامعه عشایری در این فصل از سال در سمیرم گفت: کسانی که در مرحله نخست انتخابات در استان های قشلاقی رای نداده باشند می توانند در این مرحله در ییلاق رای دهند.

وی توضیح داد: عشایر در هر چهار بخش سمیرم پراکنده هستند و اگر احتیاج باشد صندوق های سیار بیشتری را برای جمع آوری آرای این جمعیت به مناطق تجمعی و عشایرنشین می فرستیم.

به گزارش خبرنگاران، جامعه عشایری که حدود 6 ماهه اول هر سال را در ییلاق سمیرم حضور دارند نزدیک به 15 هزار نفر برآورد می شوند.

فرماندار سمیرم همچنین با گرامیداشت هفته دولت از دستگاه ها و سازمان هایی که طرح های نیمه تمام دارند خواست تا با تمرکز توجه خود برای اتمام این طرح ها تا پپیش از فرارسیدن فصل سرما، همه کوشش خویش را در این پیوند بکار بگیرند.

عسگریان، اجرای طرح های عمرانی در روستاهای سمیرم در 2 سال گذشته را کم سابقه دانست و گفت: کوشش بخشداران، دهیاران، اعضای شوراها و اهالی روستاها در اجرای این طرح ها نقش موثری داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم نیز این نشست گفت: همراهی مردم در برگزاری انتخابات سالم با رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله در همه شعبه های اخذ رای ضروریست.

علی اصغر صبوحی گفت: همین امروز یک زن و یک مرد از شهر و یکی از روستاهای سمیرم بر اثر ابتلا به کووید-19 جان باختند تا تعداد جان باختگان کرونایی در این شهرستا به 14 نفر برسد.

وی توضیح داد: 343 نفر تا زمان حاضر در این شهرستان به کرونا مبتلا شده اند که بالارفتن عمده این آمار از خرداد ماه امسال به بعد بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم ابزار امیدواری کرد که مردم سایر شهرها و استان ها با سفر نکردن به سمیرم در شهریور جاری، یاریگر کادر درمان و پرستاران باشند و با این اقدام جلوی شیوع بیشتر ویروس کرونا را بگیرند.

در این جلسه، مدیران شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان حضرت سیدالشهدا(ع) سمیرم به نمایندگی از جامعه پزشکی و مدافعان سلامت تقدیر شدند.

53 هزار و 300 نفر تعداد واجد شرایط رای دادن در شهرستان سمیرم هستند .

31 هزار و 289 سمیرمی در انتخابات اسفند سال گذشته در مجلس یازدهم شرکت کردند.

در مرحله نخست انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه سمیرم، بدلیل اینکه هیچکدام از 13 داوطلب شرکت نماینده،20 درصد از رای مردم را کسب نکردند انتخابات این حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

در انتخابات دوم اسفند 98، رحیم کریمی با پنج هزار و 959 رای و اصغر سلیمی(نماینده مجلس دهم) با پنج هزار و 908 رای، حایز کسب بیشترین آرا مردم این شهرستان شدند و به مرحل دوم راه یافتند.،

47 هزار سمیرمی در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی، واجد شرایط رای دادن بودند که حدود 44 هزار نفر در آن دوره پای صندوق های رای آمدند.

حوزه انتخابیه مستقل سمیرم در استان اصفهان به مرکزیت سمیرم دارای چهار بخش، 6 شهر و 150 روستا و آبادی است که یک نماینده را راهی بهارستان خواهد نمود.

11 حوزه انتخابیه شامل میانه در استان آذربایجان شرقی، سمیرم و لنجان در استان اصفهان، کرج و اشتهارد و فردیس در استان البرز، دهلران و دره شهر و آبدانان و بدره در استان ایلام، اهواز و باوی و حمیدیه و کارون در استان خوزستان، زنجان و طارم در استان زنجان، بیجار در استان کردستان، کرمانشاه و اسلام آباد غرب و دالاهو در استان کرمانشاه و کردکوی و ترکمن و بندر گز و گمیشان در استان گلستان به مرحله دوم راه پیدا کردند.

در حوزه هایی که داوطلبان دست کم 20 درصد آرا را کسب ننمایند، انتخابات به مرحله دوم می رود و به ازای هر کرسی، 2 داوطلب در مرحله دوم با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

ابتدا قرار بود مرحله دوم انتخابات بیست و نهم فروردین امسال برگزار گردد که برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا؛ به پیشنهاد وزارت کشور و تایید شورای نگهبان 21 شهریور برای برگزاری انتخابات معین شد.

شهرستان سمیرم در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1200

به "خبرنگاران مرحله دوم انتخابات مجلس در سمیرم با رعایت شرایط بهداشتی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرحله دوم انتخابات مجلس در سمیرم با رعایت شرایط بهداشتی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید