خبرنگاران مصرف برق در مشهد از حد متوسط گذشت

به گزارش مجله شرقیا، مشهد- خبرنگاران- سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: مصرف برق توسط مشترکین این شهرستان طی سه روز گذشته از حد متوسط روزانه عبور کرد و به مرز یک هزار و 200 مگاوات در روز رسید.

خبرنگاران مصرف برق در مشهد از حد متوسط گذشت

علیرضا کاشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: به طور متوسط در صورت گرم نشدن هوا مشترکین مشهد روزانه هزار مگاوات برق مصرف می نمایند.

وی گفت: پارسال زمان اوج مصرف برق توسط مشترکین این کلانشهر مربوط به پنجم مرداد بود که میزان مصرف روزانه به هزار و 538 مگاوات رسید.

وی گفت: از آنجا که گرما در پیش است و زمان اوج مصرف برق بین ساعت های 12 تا 16 است، انتظار می رود شهروندان نسبت به مدیریت مصرف برق در سیستم های سرمایشی با تنظیم درجه کولر گازی روی 25، نصب سایه بان بر روی کولر آبی و قرار دادن آن روی دور کند، اقدام نمایند.

کاشی اضافه نمود: پارسال چهار هزار و 500 تفاهمنامه به منظور مدیریت بار در شبکه طی ساعات اوج مصرف با مراکز صنعتی، تجاری، دولتی و صاحبان چاه های کشاورزی در مشهد امضا شد تا در این ساعات مصرف برق خود را کاهش داده و در ازای آن پاداش دریافت نمایند.

وی گفت: پاداش به این مراکز در قبوض ماهانه آنان در نظر گرفته شده و موجب بستانکار شدن آنها شد که در این راستا 110 میلیارد ریال پاداش توسط شرکت توزیع نیروی برق مشهد پرداخت شد.

وی گفت: سال جاری نیز پنج هزار تفاهمنامه با مراکز دولتی، صنعتی، تجاری و صاحبان چاه های کشاورزی در مشهد امضا شده تا در زمان مقرر و در ساعات اوج بار، میزان مصرف برق خود را کاهش دهند.

کاشی اضافه نمود: هیچ گونه برنامه قطع برق یا خاموشی در مشهد وجود ندارد جز آنکه برق یک محل بر اثر سانحه به صورت موقت قطع گردد.

وی گفت: تعمیرات شبکه برق در مشهد نیز بر اساس عملیات خط گرم و بدون خاموشی برق انجام می گیرد.

هم اکنون یک میلیون و 550 هزار مشترک برق در مشهد وجود دارد.

7489 / ‬ 6053

منبع: ایرنا
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 236

به "خبرنگاران مصرف برق در مشهد از حد متوسط گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مصرف برق در مشهد از حد متوسط گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید