خبرنگاران ملی پوش سنگین وزن کشتی آزاد: فقط مدال المپیک را می خواهم

به گزارش مجله شرقیا، تهران- خبرنگاران- قهرمان پیکارهای انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در سنگین وزن گفت: من هم مثل تمام ورزشکاران ایران و جهان یک هدف بزرگ را دنبال می کنم و آن چیزی جز کسب مدال المیپک نیست. المپیک نقطه نهایی حضور یک ورزشکار است و آرزو را دارم در این رویداد به مدال برسم.

خبرنگاران ملی پوش سنگین وزن کشتی آزاد: فقط مدال المپیک را می خواهم

امین طاهری را باید پدیده کشتی ایران در سنگین وزن دانست. او چندی پیش در پیکارهای انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در سنگین وزن پیروز شد در عین ناباوری و در حالی که حتی از سوی سرمربی تیم ملی به اردوی تیم ملی نیز دعوت نشده بود رقیبان سرشناس خود را شکست داده و نفر اول شود.

طاهری آزادکار تهرانی تیم ملی طلای نوجوانان آسیا در سال 2014، نقره جوانان جهان سال 2014، طلای جوانان آسیا 2015، نقره جوانان جهان 2015 و برنز زیر 23 سال جهان در سال 2017 را در کارنامه دارد.

او که تا به امروز شانس حضور در پیکارهای جهانی بزرگسالان را نداشته این مرتبه با کسب عنوان نخست در وزن 125 کیلوگرم خود را به عنوان نفر نخست این وزن برای حضور در پیکارهای جهانی سال 2020 صربستان معرفی کرد اما از شانس بد او این رقابت ها امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد.

طاهری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران درباره کشتی حرف های جالبی زد که متن آن در زیر از حضورتان خواهد گذشت.

برای اولین بار توانستی به عنوان نفر نخست انتخابی تیم ملی انتخاب شوی، حتما احساس خوبی از این اتفاق داری؟

چه بگویم؟

احساس واقعی ات را؟

به طور حتم از این اتفاق راضی هستم و افتخار بزرگی برای من محسوب می شود اما به طور حتم اطلاع دارید چه اتفاقی رقم خورد.

لغو مسابقات جهانی کشتی جهان منظورت است؟

بله، این هم از شانس بَد من بود که مسابقات کشتی قهرمانی جهان لغو شد هر چند من امیدم را از دست نمی دهم و به آینده امیدوار هستم. اگرچه این اتفاق ناراحت کننده است اما برای آینده ای که خیلی زود از راه می رسد برنامه ریزی می کنم و امیدوارم بتوانم در مسابقات آینده که پیش رو است پیروزیت های بزرگی را به دست آورم.

ولی با تمام این اتفاق که برایت ناراحت کننده است پیروزی در مسابقات انتخابی آنقدر شیرین بود که فراموش نکنی؟

حتما همین طور است. به طور حتم مسابقات انتخابی تیم ملی عیار کشتی گیران را معین می کند. من همان طور که گفتم برای خودم برنامه ریخته ام و می خواهم همین فرایند را ادامه دهم. تازه اول راه هستم و باید به اهداف و آرزوهایی که در ذهن دارم برسم. همیشه در زندگی ام تلاش کرده ام. آدم سخت کوشی هستم و یاد گرفته ام برای رسیدن به آن چیزی که می خواهی و دنبالش هستی باید بجنگی.

برای این مسابقات انگیزه ات زیاد بود، بیشتر از حد تصور؟

من پیش از این فرصت زیادی برای درخشش نداشتم و این اولین و جدی ترین فرصتی بود که در اختیار من قرار گرفته بود پس طبیعی بود انگیزه مضاعفی برای اثبات شایستگی هایم داشته باشم.

تا یک هفته قبل از این پیکارها معلوم نبود در مسابقات حضور پیدا می کنی؟

درست 6 روز قبل از این مسابقات بود به من اعلام شد می توانم در پیکارهای انتخاب شرکت کنم. به من مجوز دادند تا در این مسابقات شرکت کنم و باید از رییس فدراسیون کشتی و مربیان تیم ملی تشکر ویژه ای داشته باشم. یک فرصت بزرگ برایم بود و با اینکه زمان کافی و زیادی در اختیار نداشتم اما بمب انگیزه و انرژی بودم. دنبال یک فرصت بودم تا خودم را نشان دهم. این فرصت را غنیمت شمردم. می دانید چرا؟

چرا؟

می دانستم اگر می خواهم دوبنده تیم ملی را به دست آورم باید بجنگم، جنگیدم تا به هدفم برسم و در نهایت همان اتفاقی که می خواستم رخ داد.

گفتی به تو پیش از این میدان داده نمی شد، چرا؟

خب رقیبان من کشتی گیران بزرگی بودند و میدان های بزرگی را دیده بودند. هم پرویز هادی و هم امیرحسین زارع سال ها بود حضوری مستمر در تورنمنت ها داشتند و طبیعی بود نگاه ها به سمت آنها باشد.

2 مرتبه امیر حسین زارع را شکست دادی به نظرت چرا مبارزه تو با او تکرار شد؟

این تصمیم مسوولان و مربیان تیم ملی بود که این اتفاق رخ بدهد و باید به تصمیم این عزیزان احترام می گذاشتم. به هر حال این مسابقات باعث شد تا هیچ حرف و حدیثی بر جای نماند.

هدف اصلی ات چیست؟

من هم مثل تمام ورزشکاران ایران و جهان یک هدف بزرگ را دنبال می کنم و آن چیزی جز کسب مدال المیپک نیست. المپیک نقطه نهایی حضور یک ورزشکار است و بهترین و معتبرترین تورنمنت ورزشی جهان محسوب می شود و این آرزو را دارم در این مسابقات به مدال برسم.

می رسی، این توانایی را داری؟

باید برسم. آنقدر تلاش می کنم تا روزی از سکوی المپیک بالا بروم. این یک هدف دست یافتی برای من است.

بعد از قهرمانی در انتخابی تیم ملی و شکست زارع فریاد کشیدی و جملاتی را بر زبان آوردی که بازتاب گسترده ای داشت؟

من به علی رضا رضایی ارادت ویژه ای دارم. او از بزرگان کشتی ایران است و نسبت فامیلی با هم داریم. وی نه تنها در کشتی بلکه در همه زمینه ها الگوی اخلاقی من است. وی قبل از مسابقات به من می گفت دلم روشن است که تو می توانی در این پیکارها به پیروزیت برسی و نفر اول بشوی. بعد از اینکه توانستم به پیروزیت برسم به خاطر شرایط ویژه و روحیه ای که داشتم سمت او رفتم و با راضیی ام خودم را تخلیه کردم.

به خاطر همین راضیی به کمیته انضباطی دعوت شدی؟

به کمیته انضباطی رفتم و حرف هایم را صادقانه بر زبان آوردم. دلیل شادی کردنم را پرسیدند و گفتم دلیل خاصی نداشت و به واسطه هیجانات داخل تشک بود.

باور کردند؟

بله، خود رییس کمیته انضباطی فدراسیون کشتی در سالن حضور داشت و همه چیز را از نزدیک شاهد بود. وقتی حرف هایم را زدم و شنیدند باور کردند که منظور خاصی نداشتم.

چند روز پیش گفته بودی قیافه ام به کشتی گیرها نمی خورد.

این پرسشی است که در فضای مجازی از من پرسیده می شود، برخی ها می گویند تیپ و قیافه ات به کشتی گیرها نمی خورد. شاید به خاطر این است که کمتر از کشتی عکس می گذارم. از این پس مردم دوست داشته باشند بیشتر از کشتی عکس می گذارم.

رقابت های انتخابی درون اردویی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای حضور در مسابقات جهانی صربستان هفته گذشته گذشته در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و بدون حضور تماشاگران برگزار گشت که در سنگین وزن امین طاهری پیروز شد عنوان اول را به نام خود کند.

با اعلام اتحادیه جهانی کشتی تمامی مسابقات مسابقات جهانی کشتی لغو شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1333

به "خبرنگاران ملی پوش سنگین وزن کشتی آزاد: فقط مدال المپیک را می خواهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ملی پوش سنگین وزن کشتی آزاد: فقط مدال المپیک را می خواهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید