خبرنگاران 12 واحد صنفی خرید و فروش ضایعات در قزوین پلمب شد

به گزارش مجله شرقیا، قزوین - خبرنگاران - سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: در چارچوب اجرای دستورالعمل های ستاد پیشگیری از اپیدمی کرونا و عدم تمکین به اخطارهای صادر شده، 12 واحد صنفی خرید و فروش ضایعات در این شهر پلمب شد.

خبرنگاران 12 واحد صنفی خرید و فروش ضایعات در قزوین پلمب شد

مهدی امینی روز دوشنبه با اشاره به اهمیت حفظ سلامت شهروندان، اضافه نمود: از اولین روزهایی شیوع ویروس کرونا در جامعه و با ابلاغ دستورالعمل های پیشگیرانه مجموعه شهرداری در مورد پیشگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا، این سازمان با اقدامات متعدد ملزم شد تا در چارچوب دستورالعمل های ستاد پیشگیری از اپیدمی کرونا وارد عمل گردد.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه انجام شده در ستاد تفکیک در مبداء سازمان مدیریت پسماند به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری، گفت: طی این مدت، الزام توزیع روزانه دستکش و ماسک به عوامل اجرایی و ناوگان تحت پوشش به پیمانکار ابلاغ و به همین دلیل گشت های 24 ساعته مبنی بر ممانعت از ادامه فعالیت عوامل غیرمجاز و فعال که فاقد تجهیزات بهداشتی بودند در دستور کار نهاده شد.

امینی ادامه داد: به منظور ارتقای سطح بهداشت معابر و مخازن و نیز پیشگیری از انتشار آلودگی در قزوین، جمع آوری پسماندهای خشک قابل بازیافت از مخازن و معابر شهر ممنوع و به پیمانکار و تمامی مراکز خرید و فروش ضایعات ابلاغ و حدود یک هزار متر مربع بنر اطلاع رسانی در سطح شهر نصب شد.

وی ادامه داد: برای حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از انتشار آلودگی، جمع آوری پسماند خشک قابل بازیافت از مبادی فراوری (درب منازل و سامانه خرید) تعطیل و فعالیت واحدهای صنفی خرید و فروش ضایعات نیز ممنوع شد.

این مسوول به عدم تمکین بعضی از مراکز خرید و فروش ضایعات و عوامل اجرایی آن به ابلاغ ممنوعیت فعالیت، اضافه نمود: بی توجهی و فعالیت بعضی از فعالان این بخش موجب شد مجوز پلمب مراکز خرید و فروش ضایعات و برخورد با عوامل اجرایی متخلف در سطح شهر از سوی قوه قضاییه و دادستانی اخذ و 12 واحد صنفی خرید و فروش ضایعات نیز پلمب گردد.

وی یادآور شد: تیم های گشت و ناظران ستاد تفکیک در 2 نوبت کاری و به صورت شبانه روز مراکز خرید و فروش ضایعات را زیر نظر داشته و با فعالان متخلف بخش جمع آوری ضایعات در سطح شهر برخورد می نمایند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از تمامی واحدهای صنفی خرید و فروش ضایعات و عوامل جمع آوری نماینده آن در سطح شهر خواست برای حفظ سلامت خود، خانواده و شهروندان تا بهبود شرایط و بازگشت به حالت عادی در این حوزه فعالیتی نداشته باشند.

امینی به موقت بودن تعطیلی عملیات جمع آوری پسماندهای خشک قابل بازیافت از مبادی فراوری اشاره و توضیح داد: شهروندان ساکن در محدوده تحت پوشش طرح تفکیک در مبداء توجه داشته باشند تعطیلی عملیات جمع آوری و حمل پسماندهای خشک و قابل بازیافت از درب منازل موقت بوده و پس از برطرف انتشار بیماری و پایداری شرایط از سر گرفته خواهد شد.

قزوین دارای سه منطقه شهرداری است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 972

به "خبرنگاران 12 واحد صنفی خرید و فروش ضایعات در قزوین پلمب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 12 واحد صنفی خرید و فروش ضایعات در قزوین پلمب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید