خبر خوب برای بیماران دچار مسائل استخوانی ، ساخت پیچ تقویت شده با نانو برای تثبیت ستون فقرات!

به گزارش مجله شرقیا، محصولی به بازار عرضه شده که می تواند به بیماران دچار مسائل استخوانی یاری کند تا همجوشی استخوانی در آن ها سریع تر رخ دهد. این محصول، پیچ حاوی پوششی از جنس نانولوله است.

خبر خوب برای بیماران دچار مسائل استخوانی ، ساخت پیچ تقویت شده با نانو برای تثبیت ستون فقرات!

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شرکت نانوویس (Nanovis) محصولی به نام Nano FortiFix را فراوری نموده است که در واقع یک پیچ برای تثبیت و بی حرکت نگه داشتن ستون فقرات در بیمارانی است که احتیاج دارند استخوان به منظور جوش خوردن آن در بخش ستون فقرات تثبیت گردد. علائمی نظیر درد مزمن کمر نشان از تخریب دیسک ها در ناحیه ستون فقرات دارد که با رادیوگرافی می توان آن را تایید کرد. آسیب دیسک ها موجب تنگ شدن محل نخاع و ناهنجاری های مختلفی می گردد.

این سیستم از یک میله کبالت کروم تشکیل شده که دندانه هایی از جنس آلیاژ تیتانیوم به همراه اتصال دهنده ها و سفت کننده روی آن واقع شده است.

این پیچ Nano FortiFix با یا بدون سطح میکرو و نانو وجود دارد. این پیچ به گونه ای طراحی شده که روی آن زبری نانومقیاس ایجاد گردد و و این سطح موجب درمان با روش الکتروشیمیایی نانویی می گردد، در این راستا از نانوتوپوگرافی کنترل شده حاوی آرایه های نانولوله ای با حفره هایی در حدود 30 تا 90 نانومتر استفاده شده است. علاوه بر این، کلسیم و فسفات نیز روی سطح نانولوله قرار داده شده است.

مت هدریک، مدیرعامل شرکت نانوویس می گوید: این فناوری به طور منحصر به فرد عملکرد بهتری نسبت به فناوری های دیگر دارد. این فناوری در بیماران مبتلا به پوکی استخوان و کسانی که سلول های بنیادی انسانی مزانشیمی را مورد استفاده قرار داده اند استفاده شده و نتایج آن با پیچ های تیتانیوم رایج، خواه دارای زبری نانومقیاس باشند خواه نباشند، مقایسه شده است. همچنین این فناوری با سطوحی که پوششی از جنس فسفات کلسیم دارند نیز مقایسه شده است و نتایج حاکی از قابل دفاع بودن این فناوری جدید است. ما به صورت ویژه از جراحان و دانشمندانی که از این فناوری استفاده کردند، سپاسگزاری می کنیم.

جف شفر، از مدیران بخش فروش نانوویس می گوید: ما قصد داریم مجموعه کاملی از پیچ های تقویت شده با فناوری نانو را ارائه دهیم تا از آن برای مقابله با ناهنجاری های مختلف استفاده گردد. این پیشرفته ترین فناوری ممکن برای بیماران است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1015

به "خبر خوب برای بیماران دچار مسائل استخوانی ، ساخت پیچ تقویت شده با نانو برای تثبیت ستون فقرات!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوب برای بیماران دچار مسائل استخوانی ، ساخت پیچ تقویت شده با نانو برای تثبیت ستون فقرات!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید