خسرو امینی: در ورزش کشور حمایت ها فقط در حد حرف زدن است

به گزارش مجله شرقیا، رییس کمیته فنی واترپلوی آسیا برنامه های این کنفدراسیون برای هیچ کشوری اختصاصی ندانست و تاکید نمود: متاسفانه در ورزش حمایت ها فقط در حد حرف زدن است.

خسرو امینی: در ورزش کشور حمایت ها فقط در حد حرف زدن است

خسرو امینی در گفت وگو با خبرنگاران، در خصوص ادواری که به عنوان رییس کمیته فنی واترپلوی آسیا انتخاب شده است، اظهار کرد: نخستین بار در سال 1986 به این سمت دست یافتم و پس از آن هر چهار سالی که این انتخابات صورت گرفت، بار دیگر به این عنوان رسیدم. سال جاری هم با کسب این سمت برای 9 دوره متوالی است که رییس کمیته فنی واترپلو آسیا می شوم. در فدراسیون دنیای نیز هفت دوره حضور داشتم که چهار دوره آن به عنوان نایب رییس فدراسیون جهعانی شنا انجام وظیفه کردم.

نایب رییس سابق فدراسیون دنیای شنا با بیان اینکه هیچ حمایتی برای کسب این عناوین نشده است، تاکید نمود: تا به حال حتی از من نپرسیده اند که چطور شد که به این عنوان رسیدید، چه برسد به حمایت. حمایت ها در کشور ما فقط به صورت زبانی است و در عمل هیچ شباهتی با حرف ها ندارد. وقتی با کسی مصاحبه می گردد اولین جمله حمایت از بزرگان و پیشکسوتان است ولی انگار فقط در مصاحبه ها حمایت می کنیم.

او با بیان اینکه در واترپلوی دنیا به صورت واقع بینانه هیچ جایگاهی نداریم، اضافه کرد: اگر به عنوان رییس کمیته فنی و واترپلوی آسیا انتخاب شده ام، مطمئن باشید که از روی توانایی های فردی ام بوده است. من مانند یک جوان 24 تا 25 ساله پرشور و اشتیاق کار می کنم و همه چیز را مد نظر قرار می دهم. قطعاً به قوانین اشراف کامل دارم و رشته خود را به خوبی می شناسم و همین امر باعث تداوم انتخابم است.

امینی درباره چگونگی پیروزیت یک فرد در کسب کرسی های بین المللی اضافه کرد: قطعا فردی که در یک سمت معتبر انتخاب می گردد، باید اشراف کامل به مسائل آن رشته داشته باشد. برای مثال فردی که زبان انگلیسی کافی بلد نیست، نمی تواند در اجلاس ها شرکت کند و اگر هم شرکت کند از مباحثه های آن اجلاس قطعا چیزی نخواهد فهمید. قطعاً باید یک فرد بتواند حضور خود در اجلاس ها را اعلام کند و این امر فقط و فقط با کوشش حاصل خواهد شد.

رییس کمیته فنی واترپلوی آسیا در خصوص اینکه چرا در بعضی از فدراسیون های ورزش های دیگر صاحب کرسی نیستیم، اعلام نمود: تا به حال از هیچ یک از بزرگان ما حمایت نشده است بلکه گاهی هم آن ها را از بالا به پایین کشیده ام. تا وقتی که این شرایط وجود دارد ما هیچ جایگاهی در فدراسیون های ورزشی های مختلف نخواهیم داشت. به قول معروف کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من.

خسرو امینی با بیان اینکه برنامه های کنفدراسیون شنای آسیا برای یک کشور خاص و اختصاصی نیست، ادامه داد: این کنفدراسیون هیچ برنامه اختصاصی برای یک کشور خاص ندارد مگر در صورتی که یک فدراسیون درخواست خاصی داشته باشد. برای مثال اگر فدراسیون کشوری درخواست کلینیک و کلاس های مربی گری کند این کنفدراسیون بدون تامل به این فدراسیون ها یاری خواهد نمود.

رییس 9 دوره کمیته فنی واترپلو آسیا در خصوص برنامه های این کنفدراسیون ادامه داد: ما هیچ برنامه اختصاصی نداریم ولی در حال حاضر 2 برنامه مهمی که در پیش داریم، بازی های قهرمانی جوانان آسیا و رقابت های باشگاه های آسیا است. امیدوارم که با برنامه ریزی هایی که داریم این رقابت ها به نحو احسن برگزار گردد.

امینی با بیان اینکه ورزش در دنیا بسیار پیشرفته شده، اعلام نمود: من به طور تخصصی می توانم راجع به واترپلوی ایران بگویم که با داشتن مربی خوبی مثل چیریچ می تواند پیروز باشد چون او بسیار پرشور و باانگیزه کار می نماید و افراد با فیزیک خوب و توانایی های بالا را به تیم ملی دعوت نموده است. قطعاً اگر مسائل اقتصادی فدراسیون حل گردد و به تیم ملی رسیدگی های بیشتری انجام گیرد پیروزیت واترپلو بسیار نزدیک است.

او درباره رقابت های قهرمانی جوانان آسیا و بازی های باشگاه های آسیا اضافه کرد: رقابت های قهرمانی 2017 جوانان آسیا از شهریورماه پیش رو در ازبکستان شروع می گردد و پلی است برای صعود به بازی های قهرمانی 2018 دنیا، سه تیم اول این مسابقه ها به عنوان تیم های صعود نماینده به بازی های دنیای انتخاب می شوند، در خصوص بازی ها باشگاه های آسیا هم باید بگویم که این مسابقات از ماه نوامبر در بانکوک تایلند شروع خواهد شد که هر کشور دو سهمیه دارد. هر کدام از تیم های حاضر در این رقابت ها هم می توانند از 2 بازیکن خارجی در ترکیب خود استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 387

به "خسرو امینی: در ورزش کشور حمایت ها فقط در حد حرف زدن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسرو امینی: در ورزش کشور حمایت ها فقط در حد حرف زدن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید