داوران در انتظار تحقق قول های فدراسیونِ وعده و وعید، VAR پیشکش، رادیو را روشن کنید!

به گزارش مجله شرقیا، فدراسیون فوتبال در شرایطی که وعده پرداخت دستمزد داوران با افزایش 400 درصدی آن را هر چهار هفته یک بار داده بود، اما این وعده نیز عملی نشده است.

داوران در انتظار تحقق قول های فدراسیونِ وعده و وعید، VAR پیشکش، رادیو را روشن کنید!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در حالی که فدراسیون فوتبال با راهنمایی شهاب الدین عزیزی خادم در پی ورود یاری داور ویدئویی (VAR) به فوتبال ایران بود و پس از حواشی مختلف اعلام شد که اجازه ورود آن را نمی دهند یا VAR را به گروگان گرفته اند، اما گویا فدراسیون فوتبال در مسائل پیش پا افتاده تری در مورد داوران مانده است.

اینکه مربیان و بازیکنان لیگ رجحان هر هفته درخواست VAR دارند نکته ای غیرقابل انکار است و این تکنولوژی احتیاج امروز فوتبال به شمار میرود، اما شرایط بغرنج تر از این حرف هاست که بسیاری از داوران فعال و پیشکسوت می گویند، VAR پیشکش، حداقل سیستم ارتباط رادیویی برای داوران بیاورید تا کمی از اشتباهات آنها به وسیله ارتباط کمتر گردد. وعده های پرداخت مطالبات داوران و افزایش 400 درصدی دستمزد آنها نیز همچنان در حد حرف به جای مانده است و تعیین نیست چه زمانی عملی خواهد شد.

داورانی که تا فصل پیش دستمزدشان که حدود یک میلیون تومان بود را دریافت نمی کردند، اکنون با ریاست عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال و خداداد افشاریان در کمیته داوران، دستمزد حدود پنج میلیون تومانی خود را دریافت نمی نمایند، چرا که تمام مسائلی که با داوران مطرح شده بود تا آنها قدری از مسائل شان را رفع نمایند، در حد حرف و وعده فدراسیون فوتبال به جای مانده است.

هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال پیش از آغاز فصل مصوب نموده بود که مطالبات داوران، چهار هفته یک بار (در خاتمه هفته های چهارم، هشتم، دوازدهم و...) پرداخت گردد. فدراسیون که مسئول مستقیم داوران است، در مصوبه خود پرداخت دستمزد داوران را به سازمان لیگ واگذار کرد که این سازمان با ریاست حیدر بهاروند بخشی از سهم تبلیغات محیطی را از آن خود می نماید. مبلغی که پیش از این گفته می شد 20 درصد آن سهم فدراسیون و سازمان لیگ است، اما اخیراً باشگاه استقلال که تبلیغات محیطی را دریافت نموده اعلام نمود 25 درصد به عنوان سهم فدراسیون و سازمان لیگ پرداخت می نماید و پنج درصد هم برای برگزاری مسابقه و عوامل بازی از جمله داوران پرداخت خواهد نمود و مجموع پولی که به حساب سازمان لیگ می رود، 30 درصد از مبلغ تبلیغات محیطی خواهد بود.

حالا در این خصوص چه کسی باید مصوبه هیئت رئیسه را اجرایی کند؟ حیدر بهاروند سرپرست غیرقانونی نایب رئیسی فدراسیون فوتبال که خود یکی از اعضای هیئت رئیسه است که در این مصوبه نقش دارد. او که به واسطه نایب رئیسی غیرقانونی اش، ریاست سازمان لیگ را هم به عهده دارد و اکنون باید دستمزد داوران که پول آنها از محل عایدیهای تبلیغات محیطی حاصل می گردد را پرداخت کند، اما در حال طفره رفتن است. فردی که انتخاب او به عنوان رئیس سازمان لیگ از سوی رئیس فدراسیون وعده بوده و انگار بی اعتنایی به وعده ها، یک اپیدمی در فدراسیون فوتبال شده است.

داوران فوتبال ایران که بعضاً با اشتباهات خود در دیدارهای مختلف، تحت شدیدترین فشارها هستند، از نظر اقتصادی هم تحت فشار قرار می گیرند و با عملی نشدن وعده ها آوار مسائل روی سر آنها خراب می گردد. داوران لیگ برتر پس از گذشت 8 هفته از مسابقات لیگ برتر، هنوز هیچ پولی دریافت ننموده اند، آن هم در حالی که این سؤال مطرح است که سازمان لیگ با عایدی خوبی که به وسیله تبلیغات محیطی به دست می آورد، چرا هنوز به داوران پرداختی نداشته است و کاش رئیس فدراسیون فوتبال به جای پرداختن به مسائل غیرفوتبالی، پیگیر مسائل فوتبال باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1953

به "داوران در انتظار تحقق قول های فدراسیونِ وعده و وعید، VAR پیشکش، رادیو را روشن کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داوران در انتظار تحقق قول های فدراسیونِ وعده و وعید، VAR پیشکش، رادیو را روشن کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید