درمان خانگی عارضه خجالت آور باد گلو یا آروغ بیش از حد

به گزارش مجله شرقیا، باد گلو یا به اصطلاع عامیانه آن آروغ زدن به انتشار گاز به وسیله دهان گفته می گردد که به علت تجمع بیش از حد گاز در معده و روده ایجاد شده و متأسفانه در صورت عدم توانایی شما برای کنترل آن ممکن است باعث سرافکندگی تان گردد.

درمان خانگی عارضه خجالت آور باد گلو یا آروغ بیش از حد

باد گلو با درمان یا پیشگیری از تجمع گاز قابل درمان است یا می تواند کاهش پیدا کند. درمان های گوناگونی در این امر به شما یاری می نماید تا از عارضه خجالت آور و بی ادبانه آروغ زدن در حضور دیگران، هر چند غیر ارادی باشد، پیشگیری کنید.

بینو (Beano)

بینو یکی از محصولاتی که بدون نسخه هم می توانید تهیه کنید. وقتی این مکمل غذایی قبل از خوردن غذا با حبوبات و سبزیجات مصرف گردد از بروز گازهای معده و روده پیشگیری می نماید.

مکمل های لاکتاز (Lactase Supplements)

آنهایی که عدم تحمل لاکتوز دارند می توانند از مکمل های لاکتاز که بدون نسخه به فروش می رسند، مانند لاکتایید یا دایِری ایز (Dairy Ease)، همراه با غذا استفاده نمایند که حاوی لاکتوز است. لاکتاز یک آنزیم در سیستم گوارشی است که بدن برای هضم لاکتوز از آن بهره می برد.

سایمِتیکون (Simethicone)

سایمِتیکون نیز یک داروی بدون تجویز است که حباب های گازی که در معده ایجاد می گردد را از بین می برد و از باد گلو پیشگیری می نماید.

زغال فعال (Activated Charcoal)

قرص ها یا کپسول های کربن اکتیو یا زغال فعال در فروشگاه های مواد غذایی طبیعی به فروش می رسد و زمانی که قبل یا بعد از غذا مصرف گردد به کاهش گاز معده و باد گلوی شما یاری می نماید.

چای نعنا

چای نعنا حاوی منتول یا جوهر نعنا خشک است و خواص ضد انقباض برای عضلات سیستم گوارش دارد. به همین دلیل، می توانند گاز را کاهش داده، درد آن را کم نمایند و باد گلو را از بین ببرند.

منبع: فوت و فن / healthfully.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2123

به "درمان خانگی عارضه خجالت آور باد گلو یا آروغ بیش از حد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان خانگی عارضه خجالت آور باد گلو یا آروغ بیش از حد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید