دیپلماسی مالی باید به یاری توسعه روابط با همسایگان بیاید

به گزارش مجله شرقیا، سفیر ایران در بلاروس با تاکید بر ظرفیت ها و مزیت های مالی استان آذربایجان شرقی، از رئیس اتاق تبریز و فعالان مالی استان این استان خواست تا با توجه به پتانسیل های موجود نقش بیشتری در گسترش روابط تجاری و مالی ایران و بلاروس ایفا نمایند.

دیپلماسی مالی باید به یاری توسعه روابط با همسایگان بیاید

جهت دریافت مشاوره خدمات تعرفه طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

سعید یاری در ملاقات با رئیس اتاق تبریز ضمن تاکید بر لزوم استفاده از دیپلماسی اقتصادی برای تقویت روابط با همسایگان، اضافه کرد: استان آذربایجان شرقی از شرایط ویژه ای به لحاظ صنایع موجود، تولیدات و صادرات برخوردار است و از این لحاظ از این استان انتظار بیشتری برای گسترش همکاری های بین دو کشور ایران و بلاروس داریم.

یونس ژائله، رئیس اتاق تبریز نیز در این ملاقات با اعلام آمادگی بخش خصوصی استان برای افزایش همکاری های اقتصادی با بلاروس، از سفیر ایران در این کشور خواست تا با فراهم آوردن بسترهای لازم، به افزایش همکاری های دو جانبه یاری کند.

ژائله با اشاره به مسائل بانکی موجود در مبادله با کشور بلاروس، گفت: مشکل انتقال منابع اقتصادی از صادرات محصولات و کالاهای تولیدی استان و کشور سبب شده تا فعالان اقتصادی استان رغبت چندانی برای همکاری اقتصادی با این کشور نداشته باشند.

او در این خصوص از سفیر ایران در این کشور خواست تا مسائل بانکی موجود به منظور انتقال منابع اقتصادی را فراهم آورد.

در ادامه، یاری، سفیر ایران در بلاروس نیز با اشاره به پروژه های ناتمام شرکت های ایرانی در کشور بلارو، گفت: یکی از اولویت های اصلی کار خود را حمایت از شرکت های ایرانی به منظور تکمیل پروژه های ناتمام می دانم، چرا که این پروژه های تکمیل نشده امکان گسترش همکاری های دو جانبه را کاهش داده و فرصت تعریف پروژه های جدید را از فعالان اقتصادی دو کشور محدود می نماید.

او با اشاره به نیازمندیهای این کشور در بخش هایی همچون پتروشیمی، دارو، میوه، خشکبار و توانمندیهای این کشور در حوزه نساجی، لبنیات و صنایع سنگین ابراز امیدواری کرد: با توجه به ظرفیت های متقابل دو کشور همکاری های دو جانبه بیش از پیش افزایش یابد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 722

به "دیپلماسی مالی باید به یاری توسعه روابط با همسایگان بیاید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلماسی مالی باید به یاری توسعه روابط با همسایگان بیاید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید