راهنمای سفر به قطر برای جام جهانی 2022 (تور قطر ارزان)

به گزارش مجله شرقیا، جام جهانی یک عضو جدایی ناپذیر در زندگی هواداران فوتبال است! مسابقات جام جهانی یک تورنمنت جهانی فوتبال است که اغلب کشورها در آن شرکت می نمایند تا شانس خود را برای گرفتن کاپ قهرمانی امتحان نمایند. این مسابقات هر چهار سال یک بار در یک کشور مختلف برگزار می گردد که در سال 2018 قرعه به نام کشور قطر افتاد و میزبان مسابقات جام جهانی 2022 کشور قطر خواهد بود. کشور قطر یکی از همسایگان جنوبی ایران و جزو کشورهای حوزه خلیج فارس می باشد. این کشور جزو امن ترین و ثروتمندترین کشورها از نظر مالی می باشد و در حال حاضر در صدد ایجاد ساختارهای لازم برای برگزاری مسابقات وردکاپ 2022 به برترین نحو ممکن است.

راهنمای سفر به قطر برای جام جهانی 2022 (تور قطر ارزان)

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

تمامی مسابقات جهانی فوتبال 2022 در ورزشگاه های نزدیک به مرکز قطر یعنی شهر دوحه برگزار می شوند. به همین منظور این کشور در حال آماده سازی و ساخت هتل ها و ورزشگاه های جدیدی برای این مسابقات می باشد.

برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 در قطر خبر خوشی برای ایرانیانی است که می خواهند به تماشای مسابقات و تشویق تیم ملی کشور عزیزمان بروند، زیرا دریافت ویزای کشور قطر، یکی از ویزاهای آسان برای ایرانیان است. خصوصا که مقامات قطری از دولت ایران برای برگزاری این مسابقات یاری خواسته اند. به همین منظور قصد داریم تا شرایط اخذ ویزا و سفر به قطر در مسابقات جام جهانی 2022 را به همراه هم آنالیز کنیم. با ما در خبرنگاران همراه باشید.

سفر به قطر برای جام جهانی | دریافت ویزای قطر

همان طور که می دانید برای تماشای مسابقات فوتبال در قطر می بایست ویزای ورود به این کشور را داشته باشید. مسابقات فوتبال از 30 آبان سال 1401 در شهر دوحه قطر آغاز شده و تا 27 آذر ادامه خواهد داشت. بر اساس آنالیز های صورت گرفته در طول این مدت حدود 1.5 میلیون نفر به قطر سفر نموده و بازی های جام جهانی را از نزدیک تماشا خواهند کرد. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که دوست دارید در زمان بازی های جام جهانی به قطر سفر کنید، ابتدا باید نسبت به هزینه ها و شرایط دریافت ویزای این کشور اطلاعاتی را کسب کنید.

ویزای توریستی:

ویزای توریستی قطر 3 ماهه صادر می گردد و به گردشگران اجازه یک ماه اقامت در این کشور را می دهد. اگر برای حضور در جام جهانی 2022 اقدام به دریافت ویزا می کنید، باید ویزای توریستی این کشور را درخواست دهید. برای دریافت این ویزا راه های مختلفی دارید که عبارتند از

  • دریافت ویزا به وسیله آژانس های هواپیمایی: برای درخواست ویزای توریستی قطر می توانید به آژانس های هواپیمایی مراجعه کنید و پاسپورت، چک ضمانت برگشت و هزینه ویزا را به آژانس تحویل دهید.
  • دریافت ویزای قطر به وسیله VFS Global: وی اف اس گلوبال در واقع یک شرکت خصوصی است که مراحل دریافت مدارک و تشخیص هویت را برای سفارت خانه ها انجام می دهد. در ایران نیز چند سفارت خانه کارهای خود را به این شرکت محول نموده اند که قطر یکی از آن هاست. شما باید مدارک خود شامل تصویر بلیط رفت وبرگشت، رسید رزرو هتل و پرینت حساب بانکی خود را به این شرکت تحویل دهید و منتظر دریافت ویزا بمانید.
  • دریافت ویزای فرودگاهی: راه سوم و ساده ترین روش دریافت ویزا، ویزای فرودگاهی می باشد که با ارائه بلیط رفت وبرگشت هواپیما، رسید رزرو هتل و به همراه داشتن حداقل 1500 دلار آمریکا، در فرودگاه قطر به مسافر داده می گردد.

سفر به قطر برای جام جهانی | هزینه بلیط رفت و برگشت هواپیما

یکی از اصلی ترین هزینه های سفر، هزینه بلیط هواپیما است. ایرلاین های مختلف ایرانی و خارجی در روزهای مختلف هفته پروازهایی را به سمت دوحه، مرکز قطر، انجام می دهند. پروازها به دو صورت تک جهت و چند جهت می باشند. پروازهای مستقیم از تهران تقریبا در تمامی روزهای هفته برقرار هستند و اغلب با شرکت هواپیمایی قطر ایرویز (Qatar Airways) انجام می شوند. فاصله هوایی تهران تا دوحه 1,158 کیلومتر است و مدت زمان پرواز نیز حدود 2 ساعت می باشد. پروازهای ایران- قطر علاوه بر تهران، در چهار شهر تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز نیز برقرار است.

قیمت بلیط هواپیما نیز با توجه به نوع، ساعت پرواز و نوع ایرلاین انتخابی، فرق دارد. علاوه بر این، زمان سفر نیز بر روی قیمت بلیط تاثیر دارد. با توجه به گرم بودن آب وهوای قطر، تابستان فصل مناسبی برای سفر به این کشور نیست و تعداد گردشگران کاهش می یابد. از این رو، هزینه بلیط ها نیز پائین تر از سایر فصل ها می باشد. برترین زمان برای سفر به قطر، اوایل پاییز تا اوایل اردیبهشت است.

بازی های جام جهانی 2022 نیز در اواسط آبان و دقیقا در شلوغ ترین و پرمسافرترین حالت قطر برگزار می گردد و با افزایش قیمت بلیط همراه است. دقت داشته باشید که با توجه به علاقه افراد به بازدید از جام جهانی، بلیط های قطر خیلی زود خریدای شده و امکان خرید چارتری در لحظات آخر وجود ندارد. بنابراین، اگر تصمیم قطعی برای سفر و حضور در بازی های جام جهانی را دارید، خرید بلیط را به تعویق نیندازید و آن را به لحظه آخر موکول نکنید. در غیر این صورت از سفر باز می مانید یا مجبورید بلیط ها را بالاتر از قیمت اصلی آن بخرید.

همان طور که در بالا ذکر کردیم، قطر یکی از همسایگان ایران است که در حاشیه خلیج فارس قرار گرفته است. از این رو، این امکان برای ایرانیان وجود دارد که علاوه بر هواپیما، با کشتی نیز سفر کنند. برای این کار باید ابتدا خود را به بوشهر برسانید و از آن جا از راه دریا به سمت دوحه بروید. هزینه سفر با کشتی پائین تر از هواپیما بوده و برای کاهش هزینه های سفر پیشنهاد می گردد.

هزینه اقامتگاه و هتل

شهر دوحه هتل های متنوع و مختلفی دارد. هتل های این شهر با توجه به امکانات و خدماتی که در اختیار مهمانان خود قرار می دهند، قیمت گذاری می شوند. مسافران می توانند بر اساس بودجه خود یکی از هتل های 2 ستاره یا 3 ستاره دوحه را انتخاب کنند که از نظر مالی به صرفه تر هستند و یا در هتل های 4 ستاره و 5 ستاره لوکس و مجلل قطر اقامت داشته باشند. بر اساس آخرین برآوردهای صورت گرفته، هتل های 2 ستاره بین 30 تا 50 دلار و 3 ستاره بین 60 تا 80 دلار به ازای هر شب اقامت، هزینه دارند. این هتل ها تمامی امکانات مورد احتیاج برای یک اقامت راحت را در اختیار مهمانان قرار می دهند. هتل های 4 ستاره و 5 ستاره دوحه نیز رنج قیمتی متفاوتی داشته و بر اساس سرویس ارائه شده، بین 70 تا 220 دلار از مسافران دریافت می کنند.

  • سفر به قطر برای جام جهانی | قیمت خوراکی ها در قطر

هزینه دیگری که باید در سفر خود به آن اهمیت دهید و برای آن برنامه ریزی کنید، هزینه خورد و خوراک است. رستوران های قطر انواع غذاهای بین المللی و محلی را شامل می گردد. برنج و گوشت از جمله رایج ترین غذاهای این کشور هستند که به همراه انواع نوشیدنی سرو می شوند. اگر به غذاهای قطری علاقه ندارید، می توانید انواع غذاهای اروپایی، هندی، پاکستانی، تایلندی و … را نیز امتحان کنید. برای صرف غذا در رستوران های دوحه باید به بودجه خود توجه داشته باشید. می توانید یک رستوران مقرون به صرفه قیمت را انتخاب نمایید که در آن صورت باید چیزی حدود 8 دلار برای یک وعده غذایی بپردازید. در صورتی که برای صرف غذا به رستوران های میان رده این شهر بروید، چیزی حدود 25 دلار به ازای هر نفر باید پرداخت کنید.

  • هزینه حمل ونقل در قطر

اگر برای تماشای مسابقات فوتبال به قطر می روید، بخش دیگری از هزینه ها مربوط به هزینه های حمل ونقل داخل شهری است. مقرون به صرفه ترین راه رفت وآمد در دوحه، استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی است. هزینه بلیط تک سفره حدود 5 ریال قطر است. هزینه سوار شدن در تاکسی های شهری قطر نیز 10 ریال می باشد و بابت هر کیلومتر 2.25 ریال از مسافر دریافت می گردد. بعلاوه دولت قطر در حال تقویت خطوط مترو شهر دوحه برای استفاده آسان تر تماشاگران و هواداران وردکاپ می باشد.

  • سفر به قطر برای جام جهانی | هزینه سرگرمیات غیر فوتبالی

تا این لحظه هزینه های اصلی سفر و میانگین هر کدام از آن ها حدودا معین شد. اگر برای بازدید از جام جهانی به قطر سفر می کنید، باید حدود یک ماه در دوحه اقامت داشته باشید. در این مدت قطعا به تماشای شهر می روید و برنامه هایی برای سرگرمی و بازدیدهای خود دارید. حتما می دانید که بازدیدها و سرگرمیات نیز هزینه هایی را در پی دارند. اگر قصد دارید سفر کم هزینه ای را تجربه کنید، باید سرگرمیات مقرون به صرفه قیمت را انتخاب کنید. می توانید از موزه ها، بناهای تاریخی و جاهایی که احتیاج به ورودی ندارند، بازدید کنید. بعضی از جاذبه های گردشگری نیز هزینه بسیار کمی را را به عنوان ورودی از بازدیدکنندگان دریافت می کنند که می توانید آن ها را نیز در برنامه خود جای دهید.

  • بلیط بازی های جا م جهانی

در این قسمت از مطلب می رسیم به اصلی ترین علت سفر به قطر یعنی تماشا بازی های جام جهانی! بنابراین، علاوه بر هزینه های عنوان شده، هزینه خرید بلیط بازی ها را نیز پیش رو دارید. اگر در پی قیمت بلیط های جام جهانی 2022 هستید، باید آگاه شوید که قیمت بلیط جام جهانی به وسیله فیفا مشخص می گردد و تا این لحظه هنوز چیزی اعلام نشده است.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی داشتیم تا در خصوص هزینه های سفر به قطر برای تماشای بازی های جام جهانی بحث کنیم و میانگین هر کدام از آن ها را نیز بیان کردیم. اگر فکر می کنید به تنهایی از پس کارها و اقدامات لازم برای تماشا بازی ها و سفر به قطر بر نمی آیید، بسیاری از آژانس های گردشگری برای برگزاری تورهای جام جهانی 2022 قطر برنامه ریزی نموده و شرایط مناسبی را برای علاقه مندان در نظر گرفته اند. اگر دوست دارید سفری راحت و بدون دغدغه داشته باشید، پیشنهاد می کنیم با این تورها همراه شوید و صفر تا صد برنامه ریزی سفر خود را به افراد حرفه ای و کاربلد بسپارید. اما اگر تمایل به سفر انفرادی و یا همراه با گروه دوستان با شرایط دلخواه خود را دارید، می توانید برای خرید بلیط هواپیما، کسب اطلاعات درمورد هتل ها و هزینه ها در سفر به قطر به وب سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

سوالات متداول درباره سفر به قطر برای جام جهانی

  • زمان آغاز بازی های جام جهانی 2022 از چه تاریخی می باشد؟

تاریخ برگزاری مسابقات فوتبال از 30 آبان تا 27 آذر می باشد.

  • دریافت ویزای قطر به صورت فرودگاهی امکان پذیر است؟

بله؛ برای دریافت ویزای فرودگاهی قطر، ارائه بلیط هواپیما، نامه رزرواسیون هتل و به همراه داشتن 1500 دلار کافیست.

  • حمل و نقل در شهر دوحه به چه صورت است؟

برای حمل و نقل در شهر دوحه می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی و تاکسی ها بهره ببرید.

  • قیمت هتل های قطر چقدر است؟

قیمت هتل در قطر بستگی به اندازه امکانات و چند ستاره بودن آن دارد و رنج قیمتی آن چیزی حدود شبی 30 تا 220 دلار می باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 2137

به "راهنمای سفر به قطر برای جام جهانی 2022 (تور قطر ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به قطر برای جام جهانی 2022 (تور قطر ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید