راهکار فدراسیون فوتبال برای پرداخت مطالبات ویلموتس تعیین شد

به گزارش مجله شرقیا، عبدالکاظم طالقانی در گفتگو با خبرنگاران، ضمن بر شمردن دلایل تعویق انتخابات هیات فوتبال استان تهران از قول وزارت ورزش و دولت برای باز کردن راه یک منبع درآمدی به فدراسیون جهت پرداخت مطالبات مارک ویلموتس خبر داد. وی همچنین جدایی ابراهیم شکوری از پست سرپرست دبیر کلی فدراسیون را رد کرد.

راهکار فدراسیون فوتبال برای پرداخت مطالبات ویلموتس تعیین شد

مشروح گفتگوی طالقانی در ادامه می آید:

* خبرنگاران - انتخابات هیات فوتبال استان تهران باوجود پافشاری فدراسیون فوتبال، لغو شد. آیا می شود گفت زور وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال برای تعویق انتخابات چربیده است؟

- عبدالکاظم طالقانی: نمی شود گفت زور یکی به زور دیگری چربیده است. این یک تصمیم مدیریتی بود. در اساسنامه قید شده که برگزاری با عدم برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان بر عهده رئیس فدراسیون است. هر لحظه که رئیس فدراسیون تشخیص بدهد انتخابات برگزار شود، باید آنرا برگزار کرد. ما گزارش های مربوطه را که دیگران مدعی بودند، بررسی کردیم و جمعبندی این بود که انتخابات با تاخیر برگزار شود.

* اما علیرضا تیموری دبیر هیات فوتبال استان تهران روز چهارشنبه اعلام کرده بود که با نظر مهدی تاج و طبق لیست قبلی اعضای مجمع هیات فوتبال، انتخابات برگزار می شود. چرا فدراسیون و مهدی تاج یکباره نظرشان را تغییر دادند؟

- من خودم هم تا لحظه آخر مصاحبه می کردم و می گفتم انتخابات برگزار می شود. روز چهارشنبه جلسه ای برگزار گشت که بنده، آقای تاج و آقای تیموری در آن حضور داشتیم. گزارش ها را ارائه کردیم و تصمیم آخر این شد که انتخابات برگزار نشود. اینکه ما می گفتیم انتخابات برگزار می شود و بعد تصمیم دیگری گرفته شد، با هم منافات ندارد!

* اینطور هم می توان تعبیر کرد که فدراسیون در مقابل وزار ت ورزش عقب نشینی کرده است.

- اگر حرفی به حق باشد، ما هم کار درست را انجام می دهیم. چه اشکالی دارد اگر ما کوتاه آمده ایم؟ آدم اشتباه می کند و باید اشتباهش را قبول کند. صلاح را در این دیدند که انتخابات برگزار نشود.

* بگذریم. این روزها صحبت های زیادی درباره جدایی ابراهیم شکوری از سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال مطرح می شود. آیا این موضوع صحت دارد؟

- تا این ساعت که با شما صحبت می کنم (صبح جمعه) چنین چیزی نشنیده ام و در هیات رئیسه هم مطرح نشده است. حالا اگر چیزی در فکر و ذهن دیگران باشد را نمی دانم ولی شکوری به کارش ادامه می دهد.

* آیا قرار است شکوری به کمیته فوتسال برود و جای محمدحسن انصاریفرد فعالیت کند؟

- از این موضوع بی خبرم. هر تصمیمی که گرفته شود، با نظر رئیس فدراسیون فوتبال خواهد بود.

* اما سازمان لیگ فوتسال بعد از جدایی محمدحسن انصاریفرد رئیس ندارد و حتی سرپرست هم برایش تعیین نشده.

- فعلاً که مسئله ای در فدراسیون نداریم. دبیر سازمان لیگ دارد کارها را انجام می دهد. دبیر کل و خود آقای تاج هم روی فوتسال نظارت دارند.

* بحث دیگر برگزاری دربی با قانون 90 به 10 تماشاگران است. آیا تصمیم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برای برگزاری بازی به این شکل قطعی است؟

- من مسئولیتی در این زمینه ندارم و بهتر است از آقای بهاروند در سازمان لیگ سئوال کنید.

* عزیزالله محمدی رئیس پیشین سازمان لیگ گفته بود فدراسیون نتوانست در فینال جام حذفی 200 نفر از تماشاگران داماش را مستقر کند و حالا هم نمی تواند قانون 90 به 10 را در دربی اجرایی کند.

- هر فردی می تواند اظهارنظر کند. حرف ها فقط نباید افترا یا خلاف قانون باشد. از حرف های عزیزالله محمدی ناراحت نشدم. او هم نظرش را گفته است.

* پرداخت مطالبات مارک ویلموتس به کجا رسید؟ آیا صحت دارد فدراسیون پیروز شده بخشی از مطالبات سرمربی تیم ملی را پرداخت کند؟

- قرار بود دولت کمک کند و راه یک منبع پولی را باز کند. وزیر ورزش کارها را پیگیری کرده است. ایشان بعد از چند ماه صحبت ما متقاعد شد این کار را انجام بدهد. از آقای وزیر که با تمام مسائل این کار را کرده است، تشکر می کنم. باید از ویلموتس هم تشکر کرد. او همواره با ما تعامل کرده است. ان شاءالله این روند ادامه دار باشد و تحریم ها باعث نشود چیز دیگری را درک کند! ویلموتس کارش را خوب انجام می دهد و ما هم باید شرایطی را ایجاد کنیم تا طلب هایمان را در فیفا بگیریم. آقای تاج دارد کارهایی را انجام می دهد.

* درباره منبع درآمدی و پولی که وزارت ورزش آنرا پیگیری کرده بیشتر توضیح می دهید؟ آیا این منبع داخلی است؟

- ما به نوعی زیر نظر وزارت ورزش هستیم و وزارتخانه پیگیر است. مقامات دولتی باید زمینه اش را فراهم کنند.

* مبلغ این کمک و منبع درآمدی چقدر است؟

- آنقدر هست که رضایت ویلموتس را جلب کند. ویلموتس مربی با شخصیتی است و مثل دیگر مربیان نیست! او منطقی جلو می آید و مطالبش را می گوید و انتظار دارد طرف مقابل هم منطقی باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 332

به "راهکار فدراسیون فوتبال برای پرداخت مطالبات ویلموتس تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکار فدراسیون فوتبال برای پرداخت مطالبات ویلموتس تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید