رسانه دولتی چین: دموکرات ها دروغها و جنگ روانی ترامپ را رو می کنند

به گزارش مجله شرقیا، روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین در گزارشی نوشت که حزب دموکرات آمریکا ضعف و ناکارآمدی دولت ترامپ در روبرو با کرونا را رو می کند.

رسانه دولتی چین: دموکرات ها دروغها و جنگ روانی ترامپ را رو می کنند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هو شیجین سردبیر روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین در سرمقاله ای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به شرارت بین المللی، قصور از تعهد و افراط در ملی گرایی متهم کرد.

هفته نامه آمریکایی نیوزویک در ادامه به نقل از این مقاله نوشت حزب دموکرات آمریکا به دنبال آن است که ضعف و ناکارآمدی دولت ترامپ در روبرو با همه گیری کرونا را به اثبات برساند.

این روزنامه چینی می نویسد مخالفت دموکراتها با ترامپ و همچنین خشم آمریکایی ها از تعداد قربانیان کرونا در نهایت به جنگ تبلیغاتی واشنگتن علیه چین خاتمه خواهد داد.

در این مقاله با عنوان ادعاهای عصبی واشنگتن در ارتباط با کووید-19 باطل خواهد شد تنها یک بار نام ترامپ برده شده، اما بر اساس آن، واشنگتن از سه جهت پکن را در این خصوص هدف حمله قرار داده است.

شیجین می نویسد: واشنگتن چین را به مخفی کاری درباره شیوع همگانی کرونا و مخفی کاری در خصوص تعداد تلفات این کشور متهم می کند و در نهایت دعوی خنده داری را علیه این کشور آسیایی به راه انداخته است.

دو ادعای نخست از گزارش اطلاعاتی آمریکا به کاخ سفید ناشی می شود که اوایل آوریل بین سران سیاسی این کشور دست به دست می شد. سناتور بن ساسه در یادداشتی برای بلومبرگ در همین خصوص مدعی شد: این ادعا که آمریکا تلفات بیشتری از چین دارد اشتباه است. بدون اظهارنظر درباره اطلاعات طبقه بندی شده، واضح است که حزب کمونیست چین دروغ گفته، می گوید و به دروغگویی ادامه خواهد داد تا از رژیم خود حمایت کند. خود ترامپ هم به این مسئله اشاره کرده و مدعی شده بود آماری که چین اعلام می کند، بخش کوچکی از آمار واقعی است.

درباره بخش سوم اتهامات آمریکا علیه چین در این مقاله آمده است: دعوی علیه چین دو بخش را شامل می شود بخش اول شامل درخواست غرامت چند میلیارد دلاری به آمریکا به دلیل زیان وارده به این کشور در نتیجه همه گیری کرونا و بخش دوم درخواست 20 تریلیون دلار از چین با این اتهام است که کرونا سلاحی بیولوژیک ساخته پکن برای هدف قرار دادن آمریکا بوده است.

این روزنامه چینی تاکید می کند که آمریکا در هیچ یک از این دو دعوی پیروز نخواهد شد و این اتهامات تلاشی برای پنهان کردن تعداد مبتلایان و تلفات این کشور و منحرف کردن افکار عمومی است.

طبق جدیدترین آمار و ارقام شیوع کرونا، تا روز گذشته (دوشنبه)، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به 587 هزار و 155 نفر افزایش یافت و قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به 23 هزار و 644 نفر رسید.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی worldometer، ایالت نیویورک همچنان با 195 هزار و 655 مورد ابتلا و 10 هزار و 56 قربانی همچنان کانون همه گیری ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا محسوب می شود. پس از آن، نیوجرسی با 64 هزار و 584 مورد ابتلا و دو هزار و 443 مورد فوتی و ایالت ماساچوست با 26 هزار و 867 مورد ابتلا و 844 قربانی بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در آمریکا دارند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 948

به "رسانه دولتی چین: دموکرات ها دروغها و جنگ روانی ترامپ را رو می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه دولتی چین: دموکرات ها دروغها و جنگ روانی ترامپ را رو می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید