رونق صنعت ساختمان سازی موجب بهبود شرایط اشتغال در همدان می گردد

به گزارش مجله شرقیا، به گزارش خبرنگاران، محمدناصر نیک بخت ظهر دوشنبه در مراسم اعطای اعتبارنامه اعضای منتخب هفتمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی گفت: دریکی دو سال اخیر شاهد شور و شوق مردم مسلمان شیعه در رفتن به زیارت امام حسین (ع) بودیم که این اشتیاق حکایت از ابراز ارادت شیعیان به حضرت امیر (ع) و امام حسین (ع) و پیغام قیام حسین (ع) دارد.

رونق صنعت ساختمان سازی موجب بهبود شرایط اشتغال در همدان می گردد

جهت دریافت خدمات مبلمان آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه نظام مهندسی در همه کشورها از اهمیت خاصی برخوردار است، بیان نمود: مسکن و ساخت وساز در همه ابعاد جامعه تأثیرگذار بوده و در رونق مالی و ایجاد اشتغال و نشاط مردم نیز مؤثر است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دولت توانست تورم را کاهش داده و از 40 درصد پایین آورد، اضافه کرد: در ایجاد رونق مالی باوجود کوشش های فراوان تنها هشت درصد رشد مالی ایجاد شد که البته رشد مالی کشور از شش و هشت دهم منفی به این عدد رسید.

نیک بخت بابیان اینکه بیش از 250 فعالیت مالی مرتبط با مسکن و ساخت وساز است، بیان داشت: اگر صنعت مسکن فعالی داشته باشیم بسیاری از بیکاران و فارغ التحصیلان دانشگاه ها مشغول به کار می شوند.

شاهد ترافیک گروه ها و سرمایه گذاران خارجی به کشور هستیم

وی با اشاره به اینکه با تدابیر دولت تحریم ها پشت سر گذاشته شده و مذاکرات نتیجه مناسب داشته است، گفت: با کوشش دولت و تعامل با جهان و اثبات حقانیت ایران و تدبیر تیم مذاکره نماینده شاهد ترافیک گروه ها و سرمایه گذاران خارجی به کشور هستیم که همراه خود سرمایه و فنّاوری را وارد کشور می نمایند.

استاندار همدان بیان داشت: با لطف خداوند و تدابیر دولت تدبیر و امید و اعتماد جهان و اثبات حقانیت ایران و تعامل با جهان رونق مالی بایسته ای را به کشور برمی گردانیم و سایه شوم تحریم ها از سر ملت برطرف می گردد.

وی بابیان اینکه نظام مهندسی همدان عملکرد خوبی داشته است، گفت: نظام مهندسی ساختمان یکی از مهم ترین تشکل های مردمی تأثیرگذار در جامعه است چراکه دربرگیرنده انسان های تحصیل نموده بوده و از طرفی کار برای مردم و یک کار میدانی است.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه عملکرد شایسته نظام مهندسی می تواند الگویی برای سایر تشکل ها باشد، بیان داشت: چنانچه نظارت برساخت و ساز و ساختمان به درستی انجام گردد شاهد ساختمان هایی با طول عمر بالا و مقاوم در برابر آسیب ها و بحران خواهیم بود.

اولویت کاری در ساختمان ها باید استفاده از پیمانکاران بومی و داخلی باشد

نیک بخت شغل مهندسی ساختمان را یک کار مقدس دانست و اضافه کرد: اولویت کاری در ساختمان ها باید استفاده از پیمانکاران بومی و داخلی باشد.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه در پروژه های استان باید از کارگر صفر گرفته تا مهندس و کارشناس از بومی های استان استفاده گردد، گفت: نظام مهندسی استان دارای 7200 نفر عضو است که به طورقطع تعداد فارغ التحصیلان بیشتر بوده و بنابراین پروژه ها و ساختمان سازی فرصتی برای ایجاد اشتغال برای افراد بومی است.

نیک بخت نیروی انسانی را جزو سرمایه های اجتماعی عنوان نمود و بیان داشت: همدان ازلحاظ سرمایه اجتماعی و گردشگری و کشاورزی و غیره برای جهش و پرش به توسعه چیزی کم ندارد.

وی بابیان اینکه کشور به سمت توسعه گام برداشته است، اضافه کرد: با اجرایی شدن بر جام استان همدان جزو استان هایی بوده که به بهره وری می رسد.

استاندار همدان در سرانجام سخنانش به انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره داشت و گفت: مردم استان همدان باید در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند چراکه مشارکت حداکثری موجب می گردد تا نتیجه خوبی در انتخابات داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 765

به "رونق صنعت ساختمان سازی موجب بهبود شرایط اشتغال در همدان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق صنعت ساختمان سازی موجب بهبود شرایط اشتغال در همدان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید