سازمان جهانی بهداشت: عامل حیوانی برای انتقال ویروس کرونا به انسان شناسایی نشده است

به گزارش مجله شرقیا، کارشناسان سازمان جهانی بهداشت امروز سه شنبه اعلام کردند تا به امروز میزبان حیوانی که منشا ویروس کرونا باشد، شناسایی نشده است.

سازمان جهانی بهداشت: عامل حیوانی برای انتقال ویروس کرونا به انسان شناسایی نشده است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک هیئت مشترک از بازرسان سازمان جهانی بهداشت و کارشناسان چینی که منشا بیماری کرونا را در ووهان آنالیز می نمایند امروز سه شنبه خاطرنشان کردند میزبان حیوانی، عامل انتقال این ویروس به انسان نبوده است.

لیانگ وانیان، سرپرست کارشناسان چینی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که انتقال از حیوانات احتمالاً وجود دارد، اما تا به امروز میزبان حیوانی که منشا این بیماری باشد شناسایی نشده است.

چین این ایده را که ویروس می تواند توسط مواد غذایی منجمد منتقل گردد مطرح نموده و بار ها یافته های مربوط به ویروس کرونا را در بسته بندی مواد غذایی وارداتی اعلام نموده است.

پیتر بن امبارک، متخصص سازمان جهانی بهداشت در زمینه بیماری های حیوانات که رهبری گروه مستقل متخصصان را بر عهده دارد، گفت که تحقیقات تقریباً یک ماهه این تیم در ووهان به طور چشمگیری این تصویر شیوع را تغییر نداده است.

او در جلسه توجیهی گفت: ما می دانیم که ویروس می تواند در شرایطی که در محیط های یخ زده و سرد وجود دارد، زنده بماند، اما واقعاً نمی فهمیم که ویروس از این طریق می تواند به انسان منتقل گردد یا نه.

او خاطرنشان کرد که برای انجام تحقیقات بیشتر باید نمونه های خون پیدا گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1507

به "سازمان جهانی بهداشت: عامل حیوانی برای انتقال ویروس کرونا به انسان شناسایی نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت: عامل حیوانی برای انتقال ویروس کرونا به انسان شناسایی نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید