سهم 2 درصدی فرهنگ از بودجه عمومی کشور زیبنده نیست، فرهنگ در چک فهرست استاندار گلستان نیست

به گزارش مجله شرقیا، خبرنگاران/گلستان نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ویژه فرهنگ، گفت: متاسفانه سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور کمتر از دو درصد است که این مسئله زیبنده نیست.

سهم 2 درصدی فرهنگ از بودجه عمومی کشور زیبنده نیست، فرهنگ در چک فهرست استاندار گلستان نیست

دکتر غلامرضا منتظری پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ارشاد استان گلستان اظهار کرد: فرهنگ مرز ممیز کشورها است و آنها را از یکدیگر جدا می نماید و به آن هویت می بخشد، با باز کردن پنجره فرهنگ جلوه های باشکوهی از آن را مشاهده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ مراتب و جایگاهی دارد، اضافه کرد: هر کشوری در حوزه فرهنگ در یک مرتبه و جایگاهی ایستاده است، بعضی کشورها در این بهره وری و مزیت نسبی گوی سبقت را از یکدیگر ربودند که از جمله آن ایران اسلامی با پیشینه درخشان و فرهنگ مثال زدنی است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گلستان در حوزه فرهنگ در بین سایر استان های کشور گوی سبقت را ربوده است، یادآور شد: گلستان در حوزه های مختلف فرهنگ چهره های نام آور دارد که معروفیت بعضی از چهره ها جهانی است.

منتظری تاکید نمود: امروز مسئولیت سترگ فرهنگ و ارشاد گلستان به فردی جوان و توانمند و برخاسته از بدنه این اداره کل سپرده شد و نخستین توصیه ام به مدیرکل تازه توصیه پیامبر اکرم(ص) به ابوذر است که فرمودند پنجره فرصت به روی انسان باز می گردد اما نمی دانید که چه زمانی بسته می گردد پس باید به گونه ای عمل کرد که اگر فردا حضور داشتید سربلند باشید و اگر نبودید انگشت حسرت و ندامت به دندان نگزید.

وی بر لزوم فراهم سازی زمینه رشد و شکوفایی استعدادها و قابلیت های فرهنگی، هنری و ادبی در این حوزه تاکید نمود و یادآور شد: در وهله نخست برای رشد و شکوفایی نیازمند فضاهای مناسب هستیم، ما وظیفه داریم با توسعه فضاهای فرهنگی زمینه رشد و شکوفایی استعدادها را فراهم کنیم.

نگاه استاندار گلستان به فرهنگ ویژه باشد

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد در سفر آینده رئیس جمهور به گلستان غبار محرومیت از سیمای مراکز فرهنگی گلستان زدوده گردد و گفت: به مدیرکل تازه فرهنگ و ارشاد گلستان توصیه می کنم برای کادرسازی کوشش کند، اگر قرار است مسئولیت به جوانان متعهد و انقلابی واگذار گردد باید بستری برای شکوفایی و بروز استعدادهای جوانان میسر گردد.

منتظری متذکر شد: همواره از اهمیت، نقش و جایگاه و تحول آفرینی فرهنگ سخن گفته شد اما هیچ دولتی در مقام عمل از لحاظ اعتبارات توجه شایسته ای به حوزه فرهنگ نداشته است و سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور کمتر از دو درصد است که این مسئله زیبنده نیست.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ نباید در حاشیه باشد، ابراز داشت: از استاندار گلستان درخواست می کنم نوع نگاه ایشان به حوزه فرهنگ ویژه باشد، متاسفانه مسئله فرهنگ در چک فهرست استاندار گلستان نیست و مسائل معیشت، اقتصاد و اشتغال آن را در بر گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1995

به "سهم 2 درصدی فرهنگ از بودجه عمومی کشور زیبنده نیست، فرهنگ در چک فهرست استاندار گلستان نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم 2 درصدی فرهنگ از بودجه عمومی کشور زیبنده نیست، فرهنگ در چک فهرست استاندار گلستان نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید