شرکت کشتیرانی ایران و هند منحل شد

به گزارش مجله شرقیا، خبرنگاران: منابع هندی از انحلال شرکت کشتیرانی ایران و هند خبر دادند و اعلام کردند هند در قبال تعهد به پرداخت 80 میلیون دلار بدهی این شرکت مالکیت 6 کشتی متعلق به آن را بدست آورده است.

شرکت کشتیرانی ایران و هند منحل شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی لیو مینت، یک منبع مطلع در وزارت کشتیرانی هند از انحلال شرکت کشتیرانی ایران و هند در هفته گذشته اطلاع داد.

به گفته این فرد شرکت مزبور در پی پیشنهاد دولت ایران و به دلیل سخت شدن فعالیت آن در اثر تحریم ها منحل شده است.

بر اساس این گزارش مالکیت 6 کشتی از 7 کشتی شرکت کشتیرانی ایران و هند به شرکت کشتیرانی هند که شرکتی دولتی است انتقال یافته است.

این مقام مطلع هندی اضافه نمود: همه 6 کشتی که به مالکیت هند درآمده است در این کشور به ثبت می رسند و با پرچم هند فعالیت خواهند کرد.

وی در سخنانی تایید نشده گفت ایران به انحلال شرکت کشتیرانی ایران و هند تمایل بسیار داشت و از جولای سال گذشته در این جهت اقدام نموده بود. ایران در این شرکت 51 درصد و هند 49 درصد سهم داشتند.

این مقام هندی ارزش خالص شرکت کشتیرانی ایران و هند در زمان انحلال را 75 میلیون دلار و بدهی های آن را 80 میلیون دلار خاطرنشان کرد.

بر اساس این گزارش با توجه به این که هیچ بانکی مایل به همکاری در زمینه تسویه بدهی های این شرکت نبود تصمیم گرفته شد شرکت کشتیرانی هند مسوولیت بازپرداخت بدهی ها را برعهده بگیرد و در مقابل ، مالکیت 6 کشتی متعلقه را بدست بگیرد.

شرکت کشتیرانی ایران و هند به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری مشترک بین ایران و هند در مارس 1975 تاسیس شد. شرکت کشتیرانی هند در آن موقع 490 هزار دلار در این شرکت سرمایه گذاری کرد و 49 درصد سهام آن را بدست آورد.

یک سخنگوی شرکت کشتیرانی هند در این زمینه گفت: ما مبلغی را که سرمایه گذاری کردیم سال ها پیش بدست آوردیم و سهم هر کشور از درآمدها به طور سالانه تقسیم می شد. در زمان انحلال، از 7 کشتی متعلق به شرکت کشتیرانی ایران و هند3 فروند به دلیل نداشتن سفارش فعالیت نداشتند و 4 فروند در حال فعالیت در آب های ایران بودند.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 583

به "شرکت کشتیرانی ایران و هند منحل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت کشتیرانی ایران و هند منحل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید