طرز تهیه تارتلت میوه ای (مینی تارت)؛ آموزش با عکس مرحله به مرحله

به گزارش مجله شرقیا، تارت ها (tart) طیف وسیع و گسترده ای از طعم و مزه را دارند. کافی است بتوانید خمیر تارت را تهیه کنید آنوقت خوشمزه ترین تارت ها رو در منزل با هر طعم و مزه ای که دوست دارید آماده می کنید.

طرز تهیه تارتلت میوه ای (مینی تارت)؛ آموزش با عکس مرحله به مرحله

تارت ها رو می توانید در قالب های بزرگ یا قالب های مینی درست کنید که در اصطلاح تارتلت نامیده می شوند.

امروز هم براتون آموزش تارتلت میوه ای یا مینی تارت میوه ای را داریم که میتوانید به زیباترین شکل و به سادگی تهیه اش کنید و با هر میوه ای که دوست دارید سرو کنید.

مواد لازم خمیر تارت
آرد 220 گرم
کره سرد 80گرم
شکر 2 ق غذاخوری
آب سرد2 ق غذاخوری
زرده تخم مرغ 1عدد
نمک 1/4 ق چایخوری
وانیل 1/4 ق چایخوری

آرد و نمک را در غذاساز بریزید. شکر رو اضافه کنید و مخلوط کنید.

کره سرد را به قطعات کوچیک خرد کنید. به مخلوط آرد اضافه کنید. دقت کنید که کره حتما سرد باشد. درغیر این صورت خمیر تارت بدرستی شکل نخواهد گرفت!

بعد زرده تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید به همراه دو قاشق آب و مخلوط کنید.

خمیر را جمع کنید و داخل سلفون بپیچید و اجازه بدید خمیر یک ساعت در یخچال استراحت کند.

می توانید خمیر را به صورت دستی آماده کنید. همه مواد ا داخل کاسه بریزید طبق دستور و فقط درزمان اضافه کردن کره اگر با دست کره را با آرد مخلوط کنید باید حتما اینکار را با نوک انگشتانتان انجام دهید. درغیر این صورت کره آب می شود. درحدی کره رو با نوک انگشتانتون با آرد نرم کنید که در نهایت این مخلوط شبیه خرده نان بشود و بعد زرده تخم مرغ و آب را اضافه کنید. خمیر را جمع کرده داخل کیسه و در یخچال قرار بدید.

بعد از این مدت خمیر را از یخچال خارج کرده و با وردنه صاف کنید.

می توانید به میزان گردو از خمیر برداشته و با دست داخل قالب تارت خمیر را صاف کنید تا قالب را پوشش دهد و اضافه های آن را بگیرید.

من برای سهولت در کار خمیر را به میزان قطر قالب، با کاتر برش دادم و روی قالب مینی تارت پهن کرده و فیکس کردم و اضافه های آن را بریدم.

این روش راحت تر و سریع تر است و خمیر هم به یک میزان در تمام سطح قالب پخش میشود! کف خمیر قالب را هم با چنگال چند سوراخ کوچک ایجاد کنید تا خمیر پف نکند.

بعد از آماده شدن و فیکس کردن خمیر تارت در قالب، باید قالب هارا در فر قرار دهید. برای مدت زمان 20 تا 25 دقیقه و با حرارت 180 درجه سانتیگراد.

بهتر است در فاصله استراحت خمیر تارت، کرم داخلی تارت را آماده کنید.

کرمی که فرانسوی ها آن را کرم پاتیسیر می نامند. کرم پاتی سیر بسیار کاربردی ست. به جای خامه داخل نان خامه ای و کیک استفاده می شود. از این کرم برای پر کردن اکلر که یک شیرینی فرانسوی ست هم بسیار کاربرد دارد.

طرز تهیه کرم پاتیسیر:

برای تهیه کرم پاتیسیر به مواد زیر نیاز داریم.

مواد لازم برای تهیه کرم پاتیسیر
نشاسته ذرت یا آرد سفید 5 قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ 3 عدد
شکر یا پودر قند 2/3 پیمانه
وانیل 1/2 ق غذاخوری
شیر 2 پیمانه

زرده های تخم مرغ رو به همراه شکر در کاسه گودی بریزید و باهمزن برقی هم بزنید تا کرمی و حجیم شود. نشاسته ذرت یا آرد را اصافه کنید و هم بزنید.

سپس شیر را کم کم اضافه کنید و مخلوط کنید. مواد را بعد از ترکیب کردن، داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت کم قرار بدید و مدام هم بزنید تا غلیظ شود. وانیل را هم اضافه کنید. وقتی کاملا قوام پیدا کرد از روی حرارت بردارید.

کرم را داخل کاسه ای بریزید. اجازه بدید سرد بشه و گاهی هم بزنید که رویه نبندد. بعد روی مواد رو با سلفون بپوشانید چون اگر در مجاورت هوا قرار بگیرد و باز بماند رویه کرم خشک می شود.

کرم را داخل یخچال قرار بدید.

برای خوش طعم شدن کرم میتوانید از شکلات و قهوه استفاده کنید.

اگر بعد از غلیظ شدن کرم، کمی خامه صبحانه به آن اضافه کنید، بسیار خوش طعم تر می شود.

کرم باید یک تا دو ساعت حداقل در یخچال بماند. بعد از آماده شدن کرم و سرد شدن آن، کرم را داخل قیف بریزید و کرم رو روی نان تارت، پایپ کنید. بعد هم هر نوع میوه ای دوست دارید روی کرم بگذارید.

این تارت به همراه میوه هایی مثل موز وتوت فرنگی بسیار خوشمزه است.

در نهایت هم اگر تارت ها را در یخچال قرار میدهید یا قراراست چند ساعت نگهداری کنید بهتر است روی میوه ها را با ژله بریلو روکش کنید تا هم براق شوند و هم میوه ها سالم بمانند.

امیدوارم درست کنید و لذت ببرید.

برای مشاهده طرز تهیه تارت شکلاتی با موز و شکلات اینجا کلیک کنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: sharghia.ir شناسه مطلب: 1908

به "طرز تهیه تارتلت میوه ای (مینی تارت)؛ آموزش با عکس مرحله به مرحله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه تارتلت میوه ای (مینی تارت)؛ آموزش با عکس مرحله به مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید